Zakres tematów: |
Teksty źródłowe realizowane na ćwiczeniach z teologii duchowości:
1.Orygenes (185-254), Żar duszy, w: O zasadach, Kraków 1996, s. 190-192; Orygenes, Wyjątkowość mistyczna Pieśni nad Pieśniami, w: Komentarz do Pieśni nad Pieśniami, Kraków 1994, s. 27-29; Orygenes, Duchowe piękno Kościoła, Tamże, s. 172-173; Zmysły duchowe, w: Urs von Balthasar , Duch i ogień, Wybór tekstów Orygenesa i wprowadzenie, Kraków 1995, s. 221-222, tamże, s. 233, tamże s. 237, Tamże s. 250-251, Tamże, s. 255. Podane fragmenty pochodzą z książki ks. Mariana Zawady pt. Antologia mistyczna, Kraków 2004, s. 27-39.
2.Ewagriusz z Pontu (345-399), O poznaniu, w: Pisma ascytyczne, t. 1, Kraków1998, s. 244; O modlitwie, w: Pisma..., s. 252, Tamże, s. 254, Tamże, s. 255, Tamże,, s. 256, Tamże s. 258, Tamże, s. 267, Tamże, s. 277, Tamże, s. 252; Trzy rozdziały o modlitwie, w: Pisma..., s. 282, Tamże, s. 289; Napomnienie dla dziewicy w: Pisma..., s. 306, Tamże, s. 304, Tamże, s. 378-379, Tamże, s. 388-390, Tamże, s. 392-393, Tamże, s. 398-399; O wadach, które przeciwne są cnotom, w: Pisma..., s. 411, Tamże s. 206, Tamże, s. 216; List 6, w: pIsma..., s. 121, Tamże, s. 127-128, Tamże, s. 190. Podane fragmenty pochodzą z ksiązki ks. Mariana Zawady pt. Antologia mistyczna, Kraków 2003, s. 40-48.
3.Grzegorz z Nyssy (335-394), Człowiek jako nieskończone pragnienie, w: Omelie, sul cantico dei cantici, Roma 1996, Przekład M. Zawada, s. 47-49; Błogosławieni czystego serca, w: O błogosławieństwach. Homilia 6, w: A. Bober, Antologia patrystyczna, Kraków 1965, s. 128-134; Podane fragmenty pochodzą z książki ks. Mariana Zawady pt. Antologia mistyczna, Kraków 2004, s. 73-83.
4.Pseudo-Dionizt Areopagita (V-VI w.), Boska ciemność, w: Pisma teologiczne, t. I, Kraków 1997 s. 163-165; O uwielbieniu przyczyny wszystkiego, Tamże, s. 163; O hierarchii niebiańskiej, w: Pisma..., t. II, s. 59-61, Tamże, s. 67-68, Tamże, s. 170; Tajemnica Syna Bożego, w: PIsma..., t. I, s.67-68; Miłość Boga, Tamże, s. 90-91. Podane fragmenty pochodzą z książki ks. Mariana Zawady pt. Antologia mistyczna, Kraków 2003, s. 60-71.
5.Augustyn z Hippony (354-430), Tęsknota za Bogiem,, w: Wyznania, Kraków 1995, s. 23; Bóg objawia się przez rzeczy widzialne, Objaśnienia Psalmu 41, w: Objaśnienia psalmów, Warszawa 1986, s. 127-129; Dusza obrazem Boga, w: O Trójcy Świętej, Kraków 1996, s. 435-438, Tamże, s. 442-443; Pożegnanie z matką, w: Wyznania, s. 201-204; Podaneane fragmenty pochodzą z książki ks. Mariana Zawady pt. Antologia mistyczna, Kraków 2004, s. 50-59. Bóg objawia się przez rzeczy widzialne.
6.Grzegorz Wielki (540-604), O Kościele i synagodze, w: Homilie na Ewangelie, Warszawa 1998, s. 186-187; O różnicy smaków cielesnych i duchowych, Tamże, s. 342-343; Figury Wniebowstąpienia, Tamże, s. 256-257; Mistyczna kontemplacja Najwyższego Boga, w: Homilie o Księdze Ezechiela, za: Liturgia godzin Zakonu Karmelitów Bosych, Kraków 1999, s. 90-91; Podane fragmenty pochodzą z książki ks. Mariana Zawady pt. Antologia mistyczna, Kraków 2004, s. 84-93.
|