Język niemiecki
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SJO-S1-PT-JN3 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język niemiecki |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | niemiecki |
Rodzaj przedmiotu: | języki obce (nowożytne) |
Wymagania (lista przedmiotów): | Język niemiecki SJO-S1-PT-JN1 |
Założenia (opisowo): | Znajomość języka niemieckiego na poziomie B1+. |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Podstawowym celem jest wyrobienie kompetencji językowo – komunikacyjnych w zakresie sprawności receptywnych i produktywnych przewidzianych dla poziomu B2 ESOKJ |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest nabywanie i rozwijanie czterech podstawowych sprawności językowych: słuchania, mówienia, czytania i pisania przewidzianych dla poziomu biegłości językowej B2 według ESOKJ. - czytanie i rozumienie tekstów prezentujących współczesną problematykę, stanowiska, poglądy - rozumienie dłuższych wypowiedzi ustnych - pisanie na temat bardziej złożonych zagadnień - formułowanie przejrzystych wypowiedzi ustnych, nawiązywanie i podtrzymywanie rozmowy. - umiejętność znalezienia konkretnych, szczegółowych informacji w słyszanym lub czytanym tekście, umiejętność zadawania pytań i udzielania odpowiedzi. Istotnym celem jest przygotowanie studenta do samodzielności w uczeniu się języka obcego i podnoszenie stopnia wrażliwości językowej, poznawanie realiów życia, kultury krajów niemieckojęzycznych. Ćwiczenie poprawnej wymowy. Motywowanie do uczenia się przez całe życie. Kształcenie kompetencji dla potrzeb zawodowych i nieformalnych. Zajęcia służą rozszerzeniu słownictwa o terminologię specjalistyczną z zakresu teologii i pedagogiki. Treści obejmują słownictwo związane z bliskimi życiu tematami (środki komunikacji - samochód, uroczystości rodzinne, człowiek i jego społeczne kontakty, szkoła i kształcenie ogólnie itp.) oraz zagadnienia gramatyczne: - bezokolicznik z zu i bez zu - odmiana przymiotnika - przyimki c.d. - zdania poboczne (czasowe: nachdem, bevor) |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Eindrücke - Einblicke Textbuch und Übungsbuch für Mittelstufe; autorzy: Karl-Heinz Drochner, Dieter Föhr, wydawnictwo Langenscheidt Literatura uzupełniająca: 1. Spielarten - Arbeitsbuch zur deutschen Landeskunde; autorka: Angelika Lundquist-Mog, wydawnictwo Langenscheidt 2. Nowe testy maturalne, wydawnictwo: Langenscheidt /poziom rozszerzony, wybrane teksty i ćwiczenia na rozumienie ze słuchu/, autor: J. Rohr Strony internetowe: 1. aktualne teksty, filmy i ćwiczenia z Deutsche Welle dostępne w internecie: https://www.dw.com/de/deutsch-lernen/s-2055 2. informacje o bieżących wydarzeniach: https://www.dw.com/de 3. Online Lexikon für Psychologie und Pädagogik. WWW: https://lexikon.stangl.eu/ 4. Theologische Realenzyklopädie, autor Gerhard Müller i in. wydawnictwo De Gruyter (dostępna w czytelni ChAT) oraz Theologische Realenzyklopädie Online: https://www.degruyter.com/database/tre/html?lang=de |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu studiów I stopnia na kierunku TEOLIGIA i PEDAGOGIKA absolwent: WIEDZA: ABSOLWENT ZNA I ROZUMIE K1_W04 zna podstawową terminologię teologiczną w języku niemieckim K1_W10 zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej UMIEJĘTNOŚCI: ABSOLWENT POTRAFI K1_U07 potrafi posługiwać się językiem niemieckim na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu kształcenia językowego K1_U10 potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać umiejętności badawcze i pedagogiczne, planuje i realizuje własne uczenie się z wykorzystaniem różnych źródeł, w tym obcojęzycznych, i technologii KOMPETENCJE SPOŁECZNE: ABSOLWENT K(1)_K01 rozumie konieczność ciągłego pogłębiania znajomości języka niemieckiego, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju zawodowego K(1)_K06 rozumie na czym polega znaczenie jęz. niemieckiego dla polskiego i światowego dziedzictwa kulturowego SPOSOBY WERYFIKACJI EFEKTÓW UCZENIA SIĘ: - bieżąca ocena aktywności podczas zajęć K(1)_U07, K(1)_U10 - sprawdziany cząstkowe K(1)_W04; K(1)_K01 - praca własna, prace pisemne, aktywność, prezentacje K(1)_W10; K(1)_U10; K(1)_K06 |
Metody i kryteria oceniania: |
BILANS PUNKTÓW ECTS: 1 ECTS - 30 godzin kontaktowych - ćwiczenia 0,5 ECTS - praca własna 0,5 ECTS - przygotowanie do testów cząstkowych i testu semestralnego Metody kształtujące i podsumowujące. Zaliczenie z oceną po po każdym semestrze. Ocena semestralna: 30% - uczestnictwo w zajęciach (dopuszczalne 2 nieobecności w sem.) 50% - praca własna (przygotowanie do zajęć - wypowiedzi ustne i pisemne) 20% - testy cząstkowe lub test na koniec semestru Ocena końcowa stanowi średnią ocen cząstkowych: 5 90-100% 4+ 83-89% 4 74-82% 3+ 68-73% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
zobacz plan zajęć |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Renata Ernst-Milerska | |
Prowadzący grup: | Renata Ernst-Milerska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie.