Język angielski - kurs certyfikowany B2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SJO-JAKC-L |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język angielski - kurs certyfikowany B2 |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Wymagania (lista przedmiotów): | Język angielski SJO-S1-PRiMp-JA4 |
Założenia (lista przedmiotów): | Język angielski SJO-S1-PRiMp-JA4 |
Założenia (opisowo): | Rozpoczynając kurs studenci powinni posługiwać się językiem angielskim na poziomie min. B1. |
Tryb prowadzenia: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Kurs przeznaczony dla studentów 3. roku ma na celu umożliwić zdanie egzaminu certyfikującego na poziomie B2 w skali CEFR. Kurs obejmuje zagadnienia leksykalne i gramatyczne odpowiednio do poziomu. Kształci też umiejętności w czterech obszarach: rozumienia ze słuchu, rozumienia tekstu czytanego, wypowiedzi ustnych i tworzenia tekstów pisemnych. |
Pełny opis: |
GRAMATYKA – poziom B2 1. Czasy: Present Simple Present Continuous Past Simple Past Continuous Present Perfect Simple Present Perfect Continuous Future Simple Konstrukcja 'going to' 2. Formy gerundialne i bezokolicznikowe (Gerunds and Infinitives) 3. Czasowniki modalne (Modal Verbs): can, could, should, must 4. Strona bierna (Passive Voice) 5. Mowa zależna (Reported Speech / reporting verbs): zdania twierdzące, przeczące, pytające; prośby, rozkazy 6. Zdania złożone (Complex sentences) Zdania warunkowe I i II typu (First and Second Conditional) Zdania czasowe (Time clauses): as soon as, when, while, before, after Zdania przydawkowe (Defining and non-defining relative clauses) Zdania z czasownikami cause, make, let, enable, allow, stop, prevent (from) Zdania wyrażające cel: in order to, by means of Zdania określające związki przyczynowo-skutkowe: due to, owing to, because of, as a result 7. Konstrukcje pytające (Questions): pytania ogólne i szczegółowe; pytania pośrednie 8. Stopniowanie przymiotników i przysłówków (Comparison of Adjectives and Adverbs) 9. Przyimki (Prepositions) 10. Wyrażenia i konstrukcje: have to vs. must can vs. be able to to be possible be capable of succeed in manage to have/get something done Czytanie ze zrozumieniem: - tekst z lukami, - test wielokrotnego wyboru. Pisanie: - nieformalny e-mail, - esej, - artykuł, - recenzja, - raport, - podanie. Słuchanie ze zrozumieniem: - test wielokrotnego wyboru, - uzupełnianie zdań. Wypowiedzi ustne: - wywiad (pytania i odpowiedzi), - dyskusja (zgadzanie i niezgadzanie się, wyrażanie opinii), - reagowanie, - negocjowanie. |
Literatura: |
P. May, First Trainer. Six practice tests with answers, Cambridge University Press 2012 H. Chilton, Sh. Dignen, M. Fountain, F. Treloar, Exam Booster for First and First for Schools, Cambridge University Press and UCLES 2017 M. Vince, "First Certificate Language Practice", wyd. Macmillan |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu studiów I stopnia na kierunku PEDAGOGIKA absolwent: WIEDZA: ABSOLWENT ZNA I ROZUMIE P6S_WG 01 struktury gramatyczno-leksykalne języka obcego (angielskiego) w zakresie zgodnym z wymaganiami poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (CEFR) P6S_WG 02różnice między językiem formalnym i nieformalnym oraz identyfikuje znaczenie głównych wątków w różnych komunikatach językowych UMIEJĘTNOŚCI: ABSOLWENT POTRAFI P6S_UW 01 zrozumieć dyskusję z użyciem języka specjalistycznego, jeśli dotyczy tematyki zawodowej – odpowiednio do kierunku studiów P6S_UW 02 porozumiewać się na tyle płynnie i spontanicznie, by prowadzić normalną rozmowę z rodzimym użytkownikiem języka, nie powodując przy tym napięcia u którejkolwiek ze stron P6S_UW 03 samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności językowe, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii KOMPETENCJE SPOŁECZNE: ABSOLWENT JEST GOTÓW DO P6S_KK 01 krytycznej oceny posiadanej wiedzy i umiejętności P6S_KK 02 wyznaczania kierunków własnego rozwoju językowego i komunikacyjnego SPOSOBY WERYFIKACJI EFEKTÓW UCZENIA SIĘ: Weryfikacja efektów uczenia się prowadzona jest na różnych etapach kształcenia poprzez: a) bieżącą ocenę pracy studenta w trakcie trwania zajęć (projekty, prezentacje, opracowania pisemne, aktywność, itp.), b) egzaminy modułowe lub przedmiotowe c) ankietę oceny zajęć, według wzorów obowiązujących w ChAT. |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę końcową (zaliczenie) z przedmiotu składają się: 40% - obecność 60% - praca własna poza zajęciami Zaliczenie - powyżej 80% wykonanych prac i zaliczonych testów. |
Właścicielem praw autorskich jest Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie.