Studia jednolite magisterskie WEiPO, 5 semestr (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Nauk Społecznych)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2024Z - Semestr zimowy 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|---|
2024Z | |||||
WNS-SJ-WE-DPe5 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia obejmują nabycie wiedzy w zakresie rozpoznawania i opisu interesujących diagnostę stanów rzeczy, za pomocą odpowiednich metod, technik i narzędzi badawczych, ich ocenę i interpretację, w celu zaprojektowania odpowiedniego oddziaływania (wspomożenia rozwoju, profilaktycznego, interwencyjnego, korekcyjnego, kompensacyjnego) i zaplanowania adekwatnych form wsparcia i pomocy. |
|
|||
WNS-SJ-WE-EZ5 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
1. Współczesne koncepcje zdrowia 2. Pojęcie dobrostanu i wymiary dobrostanu 3. Czynniki warunkujące zdrowie 4. Promocja zdrowia, definicje, koncepcje, założenia 5. Pojęcie i poziomy profilaktyki profilaktyka pozytywna i negatywna 6. Edukacja zdrowotna - pojęcie i cele, obszary tematyczne w szkolnej edukacji zdrowotnej Zajęcia wprowadzają studentów w problematykę (treści, kluczowe zagadnienia, metody) edukacji zdrowotnej. Dostarczają syntetycznej wiedzy o społeczno-środowiskowych uwarunkowaniach zdrowia i choroby, omawiane są zachowania prozdrowotne oraz wybrane zagadnienia związane z najczęściej obecnie występującymi problemami, zagrożeniami oraz zaburzeniami. Istotnym elementem kursu jest nabywanie niezbędnej wiedzy do projektowania zajęć edukacyjnych oraz kształtowanie umiejętności prowadzenia zajęć dydaktycznych o tematyce związanej ze zdrowiem. |
|
|||
WNS-SJ-WE-IWED5 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowym celem zajęć jest wyposażenie studentów w wiedzę i praktyczne umiejętności z zakresu informatyki oraz przygotowanie studentów do pracy z dziećmi w przedszkolu oraz na I etapie edukacyjnym. Uzmysłowienie błędnych i poprawnych celów edukacji informatycznej oraz skutecznych i nieskutecznych zasad jej prowadzenia. |
|
|||
WNS-SJ-WE-MAPZ5 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowym celem ćwiczeń jest wyposażenie studentów w elementarną wiedzę i umiejętności z zakresu metod aktywizujących. W szczególności studenci zapoznają się z zastosowaniem i klasyfikacją metod i technik aktywizujących. Zajęcia mają na celu przedstawieniem metod aktywizujących jako najbardziej korzystnego sposobu aktywizacji dziecka w procesie nauczania i wychowania w edukacji wczesnej. Studenci zdobędą wiedzę z zakresu planowania działań z wykorzystaniem metod aktywizujących, zabawowych, służących harmonijnemu i twórczemu rozwojowi małego ucznia, metod oddziałujących na sferę emocjonalną dziecka, sprzyjających ujawnieniu pozytywnych uczuć wzmacniających poczucie akceptacji i bezpieczeństwa, a także wspomagających samodzielną aktywność podopiecznych i umiejętność współpracy z grupie. |
|
|||
WNS-SJ-WE-MBNS5 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowym celem zajęć jest dostarczenie studentom wiedzy na temat podstawowych metod badawczych w naukach społecznych oraz prowadzenia badań naukowych w ramach prac licencjackich oraz magisterskich. |
|
|||
WNS-SJ-WE-MEP5 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kształcenie językowe zawierające podstawy filozoficzne i pedagogiczne w edukacji wczesnoszkolnej, omówienie zagadnień dotyczących edukacji polonistycznej w systemie kształcenia zintegrowanego, planowania pracy dydaktycznej, metodyki nauki czytania i pisania, ćwiczeń w mówieniu i pisaniu jako przygotowania do tworzenia tekstów, gramatyki w programie kształcenia językowego w edukacji klas I-III, koncepcji nauczania ortografii w edukacji wczesnoszkolnej. |
|
|||
WNS-SJ-WE-MEPS5 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowym celem zajęć jest: - przygotowanie studenta do projektowania zajęć z edukacji przyrodniczej i społecznej w przedszkolu i w klasach I-III szkoły podstawowej (na podstawie zdobytej wiedzy teoretycznej), - zdobycie wiedzy, jak organizować sytuacje edukacyjne umożliwiające dzieciom w wieku 3- 9 lat eksplorację, badania i doświadczenia w środowisku, - przygotowanie do wykonywania doświadczeń i eksperymentów (demonstracja, eksperyment kierowany, eksperyment samodzielny) przez dzieci (przyrodniczych, fizycznych) oraz umiejętnego ich omówienia, - przygotowanie do działań odkrywczych, podejmowania odpowiednich i najlepszych decyzji oraz umiejętność zarządzania czasem, miejscem "pracy" |
|
|||
WNS-SJ-WE-PPN5 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem wykładu jest dostarczenie uczestnikom kursu podstawowych i jednocześnie niezbędnych im informacji na temat zastosowania wiedzy psychologicznej w nauczycielskiej pracy przedszkolnej i wczesnoszkolnej, z uwzględnieniem wiedzy dotyczącej szeroko pojmowanego doskonalenia zawodowego nauczycieli. |
|
|||
WNS-SJ-WE-Pr5 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem tej formy praktyki jest zapoznanie studentów z funkcjonowaniem ważniejszych placówek dydaktycznych i opiekuńczo – wychowawczych. |
|
|||
WNS-SJ-WEiPO-PROp5 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowym celem zajęć jest dostarczenie studentom syntetycznej wiedzy o obowiązującym w Polsce prawie rodzinnym i opiekuńczym. W ich toku omawiane są najważniejsze instytucje tej dziedziny prawa. |
|
|||