Oferta przedmiotowa jednostki Wydział Nauk Społecznych
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2024Z - Semestr zimowy 2024/25 2024L - Semestr letni 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
2024Z | 2024L | |||||
WNS-FA-II-ZZL1 | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
WNS-S1-A-ZP4 | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
WNS-SJ-WE-ZKK6 | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest wyposażenie studenta w wiedzę dotycząca pracy z uczniem doświadczającym trudności w procesie uczenia się zarówno w aspekcie teoretycznym jak również nabycie przez studenta umiejętności praktycznych w zakresie działań korekcyjno - kompensacyjnych (znajomość metod, form pracy, programów wykorzystywanych w w pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych na etapie wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej). |
|
|||
WNS-SJ-WE-ZKK7 | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest wyposażenie studenta w wiedzę dotycząca pracy z uczniem doświadczającym trudności w procesie uczenia się zarówno w aspekcie teoretycznym jak również wyposażenie studenta w umiejętności praktyczne (znajomość metod, form pracy, programów wykorzystywanych w w pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych na etapie wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej). |
|
|||
WNS-S1-PRADZ-WPCH4 | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem wykładu jest wskazanie, że chrześcijaństwo jako religia i jako system doktrynalny odegrało ważną rolę w budowaniu kształtu współczesnego wychowania i współczesnej pedagogiki oraz kultury. Ważnym celem jest ukazanie inspiracji chrześcijańskiej w pedagogice i wychowaniu. |
|
|||
WNS-SJ-WE-WF5 | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W ramach zajęć poruszane będą tematy, uwzględniające wiedzę na temat konieczności udziału kultury fizycznej w życiu dziecka i wskazanie na wagę wypracowania prawidłowych nawyków w czasie trwania edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej; rozumienie znaczenia ruchu i kształtowania cech motorycznych w rozwijającym się organizmie; zdobycie umiejętności wychowania dzieci także poprzez kulturę fizyczną; zdobycie umiejętności prawidłowego prowadzenia zajęć wychowania fizycznego w przedszkolu i w klasach 1-3 szkoły podstawowej; nabycie umiejętności organizowania zajęć pozalekcyjnych, imprez mających na celu propagowanie aktywnych form wypoczynku. |
|
|||
SWF-S1-PT-WF1 | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Ćwiczenia poświęcone są wprowadzeniu zasad kształtowania nawyku dbania o sprawność fizyczną oraz kondycję. Przewiduje się w ramach tego przedmiotu rozwój wszystkich cech motorycznych. Podczas zajęć na siłowni student realizuje założenia treningu ogólnorozwojowego zwiększając wydolność krążeniowo-oddechową, wytrzymałość, moc. Konstrukcja zajęć oparta jest na zasadzie obwodu stacyjnego, w którym ćwiczenia siłowe przeplatają się z wytrzymałościowymi. Obciążenie jak i intensywność są dopasowane do indywidualnych możliwości każdego studenta. |
|
|||
SWF-S1-PT-WF2 | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Ćwiczenia poświęcone są wprowadzeniu zasad kształtowania nawyku dbania o sprawność fizyczną oraz kondycję. Przewiduje się w ramach tego przedmiotu rozwój wszystkich cech motorycznych. Podczas zajęć na siłowni student realizuje założenia treningu ogólnorozwojowego zwiększając wydolność krążeniowo-oddechową, wytrzymałość, moc. Konstrukcja zajęć oparta jest na zasadzie obwodu stacyjnego, w którym ćwiczenia siłowe przeplatają się z wytrzymałościowymi. Obciążenie jak i intensywność są dopasowane do indywidualnych możliwości każdego studenta. |
|
|||
WNS-SJ-WEiPO-WZG9 | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia dostarczają syntetycznej wiedzy na temat starości i procesu starzenia się w wymiarze jednostkowym i społecznym, a także przeobrażeń demograficznych w Polsce i na świecie i konieczności wrażania działań mających na celu pomoc jednostce w przygotowaniu się do starości i jej przeżywaniu. |
|
|||
WNS-SJ-WE-WZFI1 | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia dostarczają syntetycznej wiedzy dotyczącej najważniejszych pojęć i problemów filozofii integralnej. Ich celem jest wprowadzenie studentów we współczesną problematykę filozoficzną, zapoznanie z najważniejszą metateorią naszych czasów. Zajęcia mają za zadanie wzbudzić pragnienie dalszego zdobywania wiedzy filozoficznej. |
|
|||
WNS-S1-P-WZF1 | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia dostarczają syntetycznej wiedzy dotyczącej najważniejszych pojęć i problemów filozofii integralnej. Ich celem jest wprowadzenie studentów we współczesną problematykę filozoficzną, zapoznanie z najważniejszą metateorią naszych czasów. Zajęcia mają za zadanie wzbudzić pragnienie dalszego zdobywania wiedzy filozoficznej. |
|
|||
WNS-SJ-WE-WR8 | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Studentka/ student pozna:: definicję współpracy oraz dowie się, jakie są składowe elementy skutecznej współpracy z rodzicami; usłyszy o strukturze systemu rodzinnego – z naciskiem na przynależność dziecka w rodzinie; pozna możliwe przyczyny i skutki budowania “murów i mostów” w relacji rodzic-nauczyciel; dowie się o znaczeniu relacji w tworzeniu postawy opartej o współpracę z rodzicami; pozna sposoby na budowanie porozumienia z rodzicami (porozumienie bez przemocy). |
|
|||
WNS-S2-PRiPS-WTP2 | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
- (od 2025-03-01) PRiPS, semestr drugi
Skrócony opis
Współczesne tendencje w profilaktyce i resocjalizacji. Celem przedmiotu jest orientacja w zakresie współczesnych systemów i modeli oddziaływań resocjalizacyjnych oraz profilaktycznych. W ramach zajęć zostaną omówione psychologiczne, socjologiczne i biologiczne teorie oddziaływań resocjalizacyjnych, w tym psychodynamiczne sposoby oddziaływań resocjalizacyjnych, główne teorie socjologiczne wyjaśniające zachowania dewiacyjne. Zajęcia poświęcone będą systematycznemu opisowi samego procesu resocjalizacji oraz działań profilaktycznych podejmowanych w środowisku otwartym, tj. powstania, rozwoju i ewolucji kurateli sądowej, rodziny zastępczej, środowiskowych programów profilaktycznych podejmowanych szczególnie wobec osób zagrożonych demoralizacją. |
|
|||
WNS-S2-P-WPS3 | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest dostarczenie studentom podstawowej wiedzy i umiejętności z zakresu socjologii umożliwiające im analizę współczesnych problemów-zjawisk społecznych |
|
|||
WNS-S2-P-WPP3 | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowym celem wykładu jest przybliżenie słuchaczom wybranej tematyki mieszczącej się w obszarze problemów współczesnej psychologii. Uczestnictwo w zajęciach ma skutkować zdobyciem przez studentów wiedzy na temat zjawisk istotnych zarówno z perspektywy funkcjonowania człowieka, jak również – w szerszym ujęciu - społeczeństwa XXI wieku, a także wyposażeniem ich w związane z tym obszarem umiejętności i kompetencje społeczne. |
|
|||
WNS-S2-P-WPPRK4 | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia dostarczają syntetyczną wiedzę dotyczącą pedagogiki religii i pedagogiki kultury jako dyscyplin w ramach nauk o wychowaniu oraz jej przedmiotu – edukacji i socjalizacji religijnej i kulturowej. Celem zajęć w szczególności jest: zapoznanie studenta z przesłankami, historią oraz stanem współczesnym pedagogiki religii i pedagogiki kultury jako dyscyplin naukowych, statusem prawnym i społecznym edukacji religijnej i kulturowej, jej formami organizacyjnymi i modelami koncepcyjnymi w perspektywie wyzwań współczesności, interpretacją idei neutralności światopoglądowej państwa oraz koncepcją dobra wspólnego, a także kształtowanie umiejętności mentalnych oraz kompetencji społecznych wspomagających działalność pedagogiczną w społeczeństwie pluralistycznym. |
|
|||
WNS-SJ-WEiPO-WPPOW7 | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Ćwiczenia mają na celu przedstawienie i omówienie ze studentami współczesnych problemów pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, a więc przede wszystkim tych przestrzeni, w których pedagogika opiekuńczo-wychowawcza jest realizowana: środowiska rodzinnego, instytucjonalnej i rodzinnej pieczy zastępczej, żłobków, przedszkoli i szkół, w tym specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, a także domów pomocy społecznej dla dzieci i młodzieży. Omówione zostaną wyzwania, jakie stoją przed osobami sprawującymi opiekę nad dziećmi w wymienionych środowiskach, a także uwarunkowania zaspokojenia potrzeb wychowanków na jak najwyższym poziomie, przy jednoczesnym zapewnieniu komfortu pracy wychowawców i opiekunów. |
|
|||
WNS-S2-P-WKFE1 | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia dostarczają syntetycznej wiedzy dotyczącej najważniejszych pojęć i problemów filozofii i etyki . Ich celem jest wprowadzenie studentów w problematykę filozoficzną, zapoznanie z najważniejszą pytaniami i problemami stawianymi w filozofii. Zajęcia mają za zadanie wzbudzić pragnienie dalszego zdobywania wiedzy filozoficznej. |
|
|||
WNS-SJ-WE-WKDD10 | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
A. Współczesne ujęcia, teorie, koncepcje i idee dotyczące dziecka i dzieciństwa, i ich uwarunkowania kulturowe, społeczne, ekonomiczne i rozwojowe (min. Owidiusza Decroly'ego, Marii Montessori, Rudolfa Steina, Johna Deweya, Janusza Korczaka, Celestyna Freineta oraz planu daltońskiego, MDS Marii Bogdanowicz, MRR Weroniki Sherborne). B. Przeobrażenia w pedagogice przedszkolnej i wczesnoszkolnej na tle uwarunkowań kulturowych i społecznych, i aktualny stan wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej w Polsce i na świecie: 1. Prawa dziecka, 2. Zabawa w życiu przedszkolaka, 3. Znaczenie „obiektów zastępczych” w życiu przedszkolaka, 4. Adaptacji przedszkolna i szkolna. 5. Koncentracja uwagi u małych dzieci. 6. Indywidualizacja, 7. Ocenianie kształtujące. 8. Podmiotowość dziecka, 9. Procesy wychowania i nauczania, 10. Aksjologia pedagogiczna, 11. Etyczne zasady badań z udziałem dzieci |
|
|||
WNS-SJ-WE-WS1 | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W trakcie realizacji przedmiotu student powinien: • posiąść podstawową wiedzę z zakresu socjologii ogólnej, • opanować umiejętności operowania uzyskaną wiedzą w analizach rzeczywistości społecznej, • posiąść umiejętność dostrzegania i formułowania istoty zjawisk społecznych, • posiąść umiejętność odpowiedzialnego oddziaływania na środowisko społeczne, • rozumieć znaczenie i wagę wiedzy i umiejętności społecznych. |
|
|||
WNS-S1-P-WPsMB1 | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem wykładu jest przybliżenie uczestnikom podstawowej wiedzy w obszarze psychologii ogólnej jako dyscypliny naukowej. |
|
|||
WNS-SJ-WE-WPsmb1 | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem wykładu jest przybliżenie uczestnikom podstawowej wiedzy w obszarze psychologii ogólnej jako dyscypliny naukowej. |
|
|||
WNS-SJ-WE-WPPW1 | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wybór treści przedmiotu „Wstęp do pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej” pozwala na zapoznanie studentów z zagadnieniami dotyczącymi teoretycznych podstaw pracy z dzieckiem w okresie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. |
|
|||
WNS-S1-P-WPO1 | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia poświęcone są szerokiej prezentacji zagadnień z zakresu pedagogiki opieki, ze szczególnym uwzględnieniem elementów stanowiących podstawę pracy opiekuńczej. |
|
|||
WNS-SJ-WE-WPO1 | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia poświęcone są szerokiej prezentacji zagadnień z zakresu pedagogiki opieki, ze szczególnym uwzględnieniem elementów stanowiących podstawę pracy opiekuńczej. Do celów bardziej szczegółowych należy: zapoznanie z historią opieki nad dzieckiem, przedstawicielami pedagogiki opiekuńczej i ich systemami wychowania, podstawowymi pojęciami pedagogiki opieki. |
|
|||
WNS-SJ-WE-WP1 | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowym celem zajęć jest dostarczenie studentom syntetycznej wiedzy wprowadzającej w najważniejsze zagadnienia i obszary refleksji charakterystyczne dla współczesnej pedagogiki. |
|
|||
WNS-S1-P-WS1 | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W trakcie realizacji przedmiotu student powinien: • posiąść podstawową wiedzę z zakresu socjologii ogólnej, • opanować umiejętności operowania uzyskaną wiedzą w analizach rzeczywistości społecznej, • posiąść umiejętność dostrzegania i formułowania istoty zjawisk społecznych, • posiąść umiejętność odpowiedzialnego oddziaływania na środowisko społeczne, • rozumieć znaczenie i wagę wiedzy i umiejętności społecznych. |
|
|||
WNS-S1-PRiM-WPR1 | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest nabycie orientacji w zakresie charakterystyki niedostosowania społecznego, oddziaływań resocjalizacyjnych, w tym wychowania i psychokorekcji nieletnich niedostosowanych społecznie. Zajęcia poświęcone będą systematycznemu opisowi zarówno wybranych zjawisk patologii społecznych jak i samego procesu resocjalizacji w aspekcie metodycznym, w tym szczegółowych zadań wychowania resocjalizującego oraz metod ich realizacji. |
|
|||
WNS-S1-PRO-WPM1 | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia prezentujące relacje międzykulturowe w poszczególnych społeczeństwach współczesnego świata wraz z refleksją pedagogiczną. Wprowadzenie w podstawowe instrumentarium pojęć pedagogiki międzykulturowej. |
|
|||
WNS-S1-P-WP1 | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowym celem zajęć jest dostarczenie studentom syntetycznej wiedzy wprowadzającej w najważniejsze zagadnienia i obszary refleksji charakterystyczne dla współczesnej pedagogiki. |
|
|||