Oferta przedmiotowa jednostki Wydział Nauk Społecznych
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2023Z - Semestr zimowy 2023/2024 2023L - Semestr letni 2023/2024 2024Z - Semestr zimowy 2024/25 2024L - Semestr letni 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2023Z | 2023L | 2024Z | 2024L | |||||
WNS-FA-II-AZOP1 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
WNS-SJ-WE-AJOWE7 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia mają charakter praktyczny. Dostarczają wiedzę oraz praktyczne umiejętności w zakresie akwizycji języka obcego we wczesnej edukacji. Nabywanie kompetencji językowych w procesie edukacyjnym (akwizycja) jest skorelowane ze wsparciem dydaktycznym. Szczegółowe zagadnienia akwizycji języka obcego są analizowane w kontekście metodyki oraz glottodydaktyki. Zajęcia są realizowane w trybie blended learning. |
|
||||
WNS-S1-P-A3 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Andragogika jako nauka dotycząca problematyki edukacji dorosłych. Umożliwia zdobycie wiedzy o człowieku współczesnym, podstawach psychologicznych rozwoju dorosłych, aktywności edukacyjnej ludzi dorosłych w różnych kręgach społecznych, problemach i zagrożeniach ludzi dorosłych. Ponadto dotyczy celów, form i przejawów edukacji dorosłych, zwłaszcza strategii sprzyjających rozwojowi aktywności edukacyjnej człowieka dorosłego. |
|
||||
WNS-S2-P-A4 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Andragogika” pochodzi od greckiego: aner (andros) i agein (ago). Słowo aner oznacza: mężczyzna, mąż, człowiek dorosły, zaś słowo agein – prowadzić. A zatem mając na uwadze etymologiczne źródła andragogika oznacza naukę o „prowadzeniu ludzi dorosłych”. Marczuk proponuje, by traktować andragogikę jako „ogólną teorię procesów edukacyjnych ludzi dorosłych, procesów przebiegających w różnych formach aktywności oświatowej i kulturalnej – w edukacji szkolnej dorosłych na różnych jej szczeblach, od szkoły podstawowej do szkoły wyższej dla pracujących, w pozaszkolnej edukacji zawodowej dorosłych, mającej na celu głównie doskonalenie i modernizację kwalifikacji, w pozaszkolnej ogólnokształcącej edukacji dorosłych, związanej przeważnie z osobistymi, indywidualnymi potrzebami i zainteresowaniami, a także w różnych edukacyjnych przejawach uczestnictwa w kulturze” . Andragogika określa cele tych procesów, warunki optymalizujące ich przebieg i skutki. |
|
||||
WNS-S2-PSK-ASK4 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
WNS-SJ-WE-AK2 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zasadniczym celem wykładu jest dostarczenie studentom syntetycznej wiedzy antropologiczno-kulturowej w zakresie właściwego jej aparatu pojęciowego, metodologii, kierunków, w kontekście historycznym, porównawczym i odniesieniem do współczesności oraz perspektyw jej rozwoju w Polsce i na świecie. Wykłady obejmują również zapoznanie studentów z charakterystyką różnych gałęzi wiedzy o człowieku i jego dziełach, i związkach między sobą i antropologią kulturową. Ważnym celem wykładu jest omówienie współczesnych kontekstów antropologiczno-kulturowych w odniesieniu do problematyki społecznej, ekonomiczno-gospodarczej, sfery polityki, procesów globalizacji, biomedycyny (bioetyki) i ekologii. Poruszone zostaną także takie zagadnienia jak: relacje między kulturą lokalną i kulturą masową, dynamika kulturowa (ciągłość i zmiana), wielokulturowość a monokulturowość. Wykład ma także dostarczyć studentom wiedzy na temat metod i technik badań antropologiczno-kulturowych. |
|
||||
WNS-S1-BHP1 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowe przepisy BHP, Przepisy przeciwpożarowe, Pierwsza pomoc przedmedyczna. |
|
||||
WNS-SJ-WE-BHP1 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowe przepisy BHP, Przepisy przeciwpożarowe, Pierwsza pomoc przedmedyczna. |
|
||||
WNS-S1-P-BPRW2 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie studentów z podstawowymi kategoriami pojęciowymi, dotyczącymi przedmiotu, ukazanie etapów rozwoju ontogenetycznego człowieka, zapoznanie studentów z podstawami anatomii i fizjologii człowieka |
|
||||
WNS-SJ-WE-BPRW2 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie studentów z podstawowymi kategoriami pojęciowymi, dotyczącymi przedmiotu, ukazanie etapów rozwoju ontogenetycznego człowieka, zapoznanie studentów z podstawami anatomii i fizjologii człowieka. |
|
||||
WNS-F-2023Z-CKWWK | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
WNS-2023L-Fa2 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs ma na celu wprowadzenie uczestników w obszar tematyki odnoszącej się do podstawowych pojęć z zakresu pedagogiki medialnej i pedagogiki przyszłości oraz działania sztucznej inteligencji (AI). Poza wiedzą teoretyczną na temat poszczególnych ww. obszarów, uczestnicy kursu zdobędą również praktyczne umiejętności zastosowania poznanych metod w edukacji. |
|
|||
WNS-S1-PRiM-DS2 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Studenci zostaną zaznajomieni z podstawowymi koncepcjami i teoriami wyjaśniającymi powstawanie zachowań dewiacyjnych. Szczegółowo będą omawiane zjawiska patologiczne – ich geneza, rodzaje, istota, uwarunkowania i dynamika. Scharakteryzowana zostanie rola rodziny, środków masowego przekazu, społeczności lokalnych w powstawaniu i zapobieganiu zachowaniom patologicznym. |
|
||||
WNS-S2-PSzDTP-DiP4 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia przybliżają studentom podstawowe założenia metodologiczne procesu diagnostycznego w pracy pedagoga, określają jego zakres kompetencji oraz obszar badawczy. |
|
||||
WNS-S1-PRiM-DPR2 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia mają na celu dostarczenie podstawowej wiedzy z zakresu diagnostyki psychopedagogicznej w resocjalizacji. Spotkania synchroniczne prowadzone będą w formie warsztatowej w celu kształtowania podstawowych umiejętności diagnostycznych oraz postawy refleksyjnej wobec możliwych błędów w procesie diagnozy. |
|
||||
WNS-S1-PRiM-DWPR5 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest wprowadzenie do podstawowych założeń z zakresu prewencji patologii i zagrożeń społecznych oraz orientacja w zakresie teorii wsparcia pedagogicznego i pracy resocjalizacyjnej ze szczególnym uwzględnieniem pracy z nieletnimi. Zajęcia poświęcone będą analizowaniu zjawisk społecznych w kontekście pracy pedagogicznej i resocjalizacyjnej, uwzględniającej diagnozowanie problemów patologii społecznej i niedostosowania środowiskowego. Metody dydaktyczne: wykład, prezentacja multimedialna, dyskusja, analiza przypadków, metody eksponujące - film |
|
||||
WNS-S1-PRiM-DWPŚ5 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedstawienie podstawowych wiadomości z zakresu diagnostyki i jej znaczenia dla praktyki pedagogicznej, ze szczególnym uwzględnieniem środowisk o charakterze wielokulturowym. Zdobycie umiejętności prowadzenia procedury diagnostycznej celem przeprowadzenia wstępnych prób diagnozowania wybranych obszarów edukacji w populacjach o charakterze wielokulturowym. |
|
||||
WNS-S2-PSz-DP2 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem wykładu jest zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi diagnozowania dla optymalizacji procesu wychowania i kształcenia. Z uwzględnieniem celów szczegółowych: profilaktycznych, terapeutycznych, prognostycznych. W tym również nabycie przez studentów wiedzy dotyczącej metod diagnozowania, podstawowych technik, umiejętności formułowania pytań diagnostycznych i całościowego ujmowania procesu diagnozy. Przybliżenie roli i zadań diagnozy psychopedagogicznej w pracy opiekuńczej , wychowawczej, terapeutycznej, wychowawczej. |
|
|||
WNS-S2-PSz-DPe2 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem wykładu jest zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi diagnozowania dla optymalizacji procesu wychowania i kształcenia. Z uwzględnieniem celów szczegółowych: profilaktycznych, terapeutycznych, prognostycznych. W tym również nabycie przez studentów wiedzy dotyczącej metod diagnozowania, podstawowych technik, umiejętności formułowania pytań diagnostycznych i całościowego ujmowania procesu diagnozy. Przybliżenie roli i zadań diagnozy psychopedagogicznej w pracy opiekuńczej, wychowawczej, terapeutycznej. |
|
|||
WNS-S2-PszDTP-DP3 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia obejmują nabycie wiedzy w zakresie rozpoznawania i opisu interesujących diagnostę stanów rzeczy, za pomocą odpowiednich metod, technik i narzędzi badawczych, ich ocenę i interpretację, w celu zaprojektowania odpowiedniego oddziaływania (wspomożenia rozwoju, profilaktycznego, interwencyjnego, korekcyjnego, kompensacyjnego) i zaplanowania adekwatnych form wsparcia i pomocy. |
|
||||
WNS-SJ-WE-DP4 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia przybliżają studentom podstawowe założenia metodologiczne procesu diagnostycznego w pracy pedagoga, określają jego zakres kompetencji oraz obszar badawczy. Zajęcia obejmują nabycie wiedzy w zakresie rozpoznawania i opisu interesujących diagnostę stanów rzeczy, za pomocą odpowiednich metod, technik i narzędzi badawczych, ich ocenę i interpretację, w celu zaprojektowania odpowiedniego oddziaływania (wspomożenia rozwoju, profilaktycznego, interwencyjnego, korekcyjnego, kompensacyjnego) i zaplanowania adekwatnych form wsparcia i pomocy. Student nabędzie umiejętności posługiwania się podstawowymi, dostępnymi dla nauczyciela narzędziami do diagnozy pedagogicznej w przedszkolu i szkole. Nauczy się, jak skutecznie zaplanować pracę z dzieckiem, jak współpracować z rodzicami oraz ze środowiskiem lokalnym. |
|
|||
WNS-SJ-WE-DPe4 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem wykładu jest zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi diagnozowania dla optymalizacji procesu wychowania i kształcenia, z uwzględnieniem celów szczegółowych: profilaktycznych, terapeutycznych, prognostycznych. W tym również nabycie przez studentów wiedzy dotyczącej metod diagnozowania, podstawowych technik, umiejętności formułowania pytań diagnostycznych i całościowego ujmowania procesu diagnozy. |
|
|||
WNS-SJ-WE-DPe5 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia obejmują nabycie wiedzy w zakresie rozpoznawania i opisu interesujących diagnostę stanów rzeczy, za pomocą odpowiednich metod, technik i narzędzi badawczych, ich ocenę i interpretację, w celu zaprojektowania odpowiedniego oddziaływania (wspomożenia rozwoju, profilaktycznego, interwencyjnego, korekcyjnego, kompensacyjnego) i zaplanowania adekwatnych form wsparcia i pomocy. |
|
||||
WNS-SJ-WE-DZR9 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
A-PR2 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
WNS-S2-PSz-D1 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia dostarczają podstawową wiedzę umożliwiającą rozumienie procesu dydaktycznego, stanowiąc teoretyczną podbudowę dla metodyk szczegółowych i zajęć specjalnościowych z pedagogiki. Celem zajęć w szczególności jest: zapoznanie studenta z dydaktyką jako działem pedagogiki wraz z jej podstawowymi kategoriami pojęciowymi i konceptualizacjami; kształtowanie umiejętności odniesienia teorii do praktyki edukacyjnej z uwzględnieniem realiów szkoły polskiej. Wykład z dydaktyki szkolnej jest zaprojektowany jako pogłębienie i rozszerzenie treści programowych w zakresie zajęć z podstaw dydaktyki ogólnej i kończy się egzaminem. |
|
||||
WNS-SJ-WE-D3 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia dostarczają podstawową wiedzę umożliwiającą rozumienie procesu dydaktycznego, stanowiąc teoretyczną podbudowę dla metodyk szczegółowych i zajęć specjalnościowych z pedagogiki. Celem zajęć w szczególności jest: zapoznanie studenta z dydaktyką jako działem pedagogiki wraz z jej podstawowymi kategoriami pojęciowymi i konceptualizacjami; kształtowanie umiejętności odniesienia teorii do praktyki edukacyjnej z uwzględnieniem realiów szkoły polskiej. Wykład z dydaktyki szkolnej jest zaprojektowany jako pogłębienie i rozszerzenie treści programowych w zakresie zajęć z podstaw dydaktyki ogólnej i kończy się egzaminem. |
|
||||
WNS-SJ-WE-DZ7 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu będzie przekazanie studentom wiedzy dotyczącej celów, zasad i metod pracy z dzieckiem / uczniem zdolnym w przedszkolu i edukacji wczesnoszkolnej. |
|
||||
WNS-S1-PRO-EO1 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest dostarczenie Studentom wiedzy z zakresu znajomości podstawowych zagadnień z zakresu nauk społecznych, orientacji w aktualnej problematyce społeczno - politycznej Polski i świata, umiejętności wnikliwego studium tekstów z zakresu problematyki społeczno – politycznej i ich zrozumienia. |
|
||||
WNS-SJ-WE-ESP4 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Ćwiczenia mają na celu przygotowanie studentów do prowadzenia zajęć o tematyce społeczno-przyrodniczej na poziomie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. |
|
||||
WNS-S1-PRiM-EPR5 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Tematyka przedmiotu podejmuje kwestie związane z edukacją w szeroko pojętej perspektywie resocjalizacyjnej. Studenci będą mogli prześledzić konteksty i uwarunkowania edukacyjne każdego z etapów socjalizacji człowieka, by ustalić możliwości i ograniczenia prewencji. W dalszej części zajęć przedstawione zostaną koncepcje edukacji i reedukacji w sytuacji zagrożeń społecznych, nadużyć i dysfunkcji, by finalnie przejść do charakterystyki możliwych działań edukacyjnych wykorzystywanych w procesach resocjalizacji. |
|
||||
WNS-SJ-WE-EW7 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć w szczególności jest kształtowanie umiejętności odniesienia teorii kształcenia włączającego do praktyki edukacyjnej z uwzględnieniem realiów przedszkola i szkoły polskiej /publicznej i niepublicznej/. Przedmiot umożliwia zdobycie poszerzonych kompetencji z zakresu edukacji włączającej, w pracy z wychowankiem przedszkola i uczniem edukacji wczesnoszkolnej. W ramach zajęć Student powinien posiąść wiedzę teoretyczną dotyczącą inkluzji w edukacji oraz umiejętności wykorzystania jej w planowaniu i realizacji zindywidualizowanego procesu dydaktycznego w przedszkolu oraz edukacji wczesnoszkolnej. |
|
||||
WNS-SJ-WE-EZ5 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
1. Współczesne koncepcje zdrowia 2. Pojęcie dobrostanu i wymiary dobrostanu 3. Czynniki warunkujące zdrowie 4. Promocja zdrowia, definicje, koncepcje, założenia 5. Pojęcie i poziomy profilaktyki profilaktyka pozytywna i negatywna 6. Edukacja zdrowotna - pojęcie i cele, obszary tematyczne w szkolnej edukacji zdrowotnej Zajęcia wprowadzają studentów w problematykę (treści, kluczowe zagadnienia, metody) edukacji zdrowotnej. Dostarczają syntetycznej wiedzy o społeczno-środowiskowych uwarunkowaniach zdrowia i choroby, omawiane są zachowania prozdrowotne oraz wybrane zagadnienia związane z najczęściej obecnie występującymi problemami, zagrożeniami oraz zaburzeniami. Istotnym elementem kursu jest nabywanie niezbędnej wiedzy do projektowania zajęć edukacyjnych oraz kształtowanie umiejętności prowadzenia zajęć dydaktycznych o tematyce związanej ze zdrowiem. |
|
||||
WNS-S2-PSz-ELN4 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowym celem zajęć jest dostarczenie studentom wiedzy na temat zjawiska mowy i jej znaczenia dla rozwoju dziecka. Studenci poznają etiologię i objawy rożnych zaburzeń mowy. Zapoznają się ze specyfiką pracy z warsztatem logopedy. Nabędą umiejętności w zakresie podstawowych metod postepowania logopedycznego w przypadku prostych wad wymowy. Poznają cwiczenia i zabawy,rozwijające kompetencje językowe, ktore bedą mogli zastosować w pracy pedagogicznej z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym |
|
||||
WNS-SJ-WE-ELN2 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowym celem zajęć jest dostarczenie studentom wiedzy na temat zjawiska mowy i jej znaczenia dla rozwoju dziecka. Studenci poznają etiologię i objawy rożnych zaburzeń mowy. Zapoznają się ze specyfiką pracy z warsztatem logopedy. Nabędą umiejętności w zakresie podstawowych metod postepowania logopedycznego w przypadku prostych wad wymowy. Poznają ćwiczenia i zabawy, rozwijające kompetencje językowe, które będą mogli zastosować w pracy pedagogicznej z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym |
|
||||
WNS-S1-P-EG6 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zagadnienia teoretyczne przedstawiane na zajęciach dotyczyć bedą budowy i funkcjonowania narządów głosowych człowieka a także higieny głosu w pracy nauczyciela. Podczas zajęć praktycznych wykonywane bedą ćwiczenia oddechowe, fonacyjne i artykulacyjne. |
|
||||
WNS-SJ-WE-EG8 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zagadnienia teoretyczne przedstawiane na zajęciach dotyczyć bedą budowy i funkcjonowania narządów głosowych człowieka a także higieny głosu w pracy nauczyciela. Podczas zajęć praktycznych wykonywane bedą ćwiczenia oddechowe, fonacyjne i artykulacyjne. |
|
||||
WNS-S1-A-EA1 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
WNS-S1-A-EA2 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
WNS-SJ-WE-EPN2 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedstawienie podstawowych zagadnień związanych z problematyką zawodu i roli nauczyciela (kształcenie i status prawny) i osobowości nauczającego (struktura, potrzeby, poczucie kontroli) w kontekście kategorii odpowiedzialności zawodowej i etycznej. Tematyka zajęć obejmuje problematykę badań nad zawodem nauczyciela i związane z nim problemy deontologiczne, a także zagadnienia etyczne edukacji, które winny być przedmiotem krytycznej refleksji studentów. |
|
||||
WNS-S1-P-EPP2 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia dostarczają podstawową wiedzę oraz rozwijają umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie etycznych aspektów pracy pedagoga. Zajęcia mają charakter praktyczny i wpisują się w obszar problemowy deontologii nauczycielskiej. Ich przedmiotem jest analiza konkretnych dokumentów programowych szkoły, przypadków i problemów związanych z praktyką oświatową. Na konkretnych przykładach bądź zagadnieniach są eksplikowane kwestie etyczne związane z pracą nauczyciela. |
|
||||
WNS-2024Z-Fa1 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
WNS-2024L-Fa2 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
WNS-S1-P-FPP1 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia dostarczają systematyczną wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie filozoficznych podstaw pedagogiki oraz ich implikacji teoretycznych i praktycznych z uwzględnieniem różnych kierunków pedagogiki współczesnej. Celem zajęć w szczególności jest: 1) rekonstrukcja filozoficznej genezy pedagogiki jako dyscypliny naukowej, 2) poznanie filozoficznych i naukoznawczych przesłanek kierunków pedagogiki współczesnej, 3) rozwój orientacji w podejściach teoretycznych i metodologicznych w pedagogice, ideologiach wychowawczych oraz w antynomiach występujących w teoretycznej refleksji edukacyjnej, 4) poznanie związków pomiędzy założeniami filozoficznymi a współczesnymi nurtami przemian oświatowych, 5) kształtowanie umiejętności mentalnych oraz kompetencji społecznych w zakresie działalności pedagogicznej. |
|
||||
WNS-SJ-WE-FPP1 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia dostarczają systematyczną wiedzę dotyczącą filozoficznych podstaw pedagogiki. Celem zajęć w szczególności jest: zapoznanie studentów z filozoficzną genezą pedagogiki jako dyscypliny naukowej oraz filozoficznymi i naukoznawczymi przesłankami paradygmatów pedagogiki współczesnej. |
|
||||
WNS-S1-A-FP3 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
WNS-S1-P-HMP3 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zasadniczym celem wykładu jest dostarczenie studentom syntetycznej wiedzy na temat rozwoju myśli pedagogicznej od czasów starożytnych do drugiej połowy XX wieku, ze szczególnym uwzględnieniem spuścizny europejskiej w tym zakresie. Celem wykładu wskazanie na istotne cechy systemów wychowania i kształcenia w poszczególnych epokach historycznych, a także ukazanie związków myśli pedagogicznej i problematyki edukacyjnej z formami kultury umysłowej w zmiennej rzeczywistości społecznej i cywilizacyjnej. |
|
||||
WNS-SJ-WE-IWED5 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowym celem zajęć jest wyposażenie studentów w wiedzę i praktyczne umiejętności z zakresu informatyki oraz przygotowanie studentów do pracy z dziećmi w przedszkolu oraz na I etapie edukacyjnym. Uzmysłowienie błędnych i poprawnych celów edukacji informatycznej oraz skutecznych i nieskutecznych zasad jej prowadzenia. |
|
||||
WNS-SJ-PP-JA2 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
SJO-S1-PRiMp-JA1 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowym celem zajęć jest wyrobienie kompetencji językowo - komunikacyjnych w zakresie sprawności receptywnych i produktywnych przewidzianych dla poziomu B1+ |
|
||||
SJO-S1-PRiMp-JA2 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowym celem zajęć jest wyrobienie kompetencji językowo - komunikacyjnych w zakresie sprawności receptywnych i produktywnych przewidzianych dla poziomu B2. |
|
||||
SJO-S1-PRiMp-JA3 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowym celem zajęć jest wyrobienie kompetencji językowo - komunikacyjnych w zakresie sprawności receptywnych i produktywnych przewidzianych dla poziomu B2. |
|
||||
SJO-S1-PRiMp-JA4 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs języka angielskiego, docelowo prowadzący do osiągnięcia znajomości tego języka na poziomie B2. |
|
||||
SJO-S1-PT-JA1 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowym celem zajęć jest wyrobienie kompetencji językowo - komunikacyjnych w zakresie sprawności receptywnych i produktywnych przewidzianych dla poziomu B1+ |
|
||||
SJO-S1-PT-JA2 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowym celem zajęć jest wyrobienie kompetencji językowo - komunikacyjnych w zakresie sprawności receptywnych i produktywnych przewidzianych dla poziomu B2 |
|
||||
SJO-S1-PT-JA3 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowym celem zajęć jest wyrobienie kompetencji językowo - komunikacyjnych w zakresie sprawności receptywnych i produktywnych przewidzianych dla poziomu B1+ |
|
||||
SJO-S1-PT-JA4 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowym celem zajęć jest wyrobienie kompetencji językowo - komunikacyjnych w zakresie sprawności receptywnych i produktywnych przewidzianych dla poziomu B2 |
|
||||
SJO-SJ-WEJA-JA3 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowym celem zajęć jest rozwijanie i doskonalenie kompetencji językowo-komunikacyjnych w zakresie sprawności receptywnych i produktywnych przewidzianych dla poziomu biegłości językowej B2 według standardów Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. |
|
|||
SJO-SJ-WEJA-JA4 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowym celem zajęć jest rozwijanie i doskonalenie kompetencji językowo-komunikacyjnych w zakresie sprawności receptywnych i produktywnych przewidzianych dla poziomu biegłości językowej B2 według standardów Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. |
|
|||
SJO-SJ-WEJA-JA5 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowym celem zajęć jest rozwijanie i doskonalenie kompetencji językowo-komunikacyjnych w zakresie sprawności receptywnych i produktywnych przewidzianych dla poziomu biegłości językowej B2 według standardów Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. |
|
||||
WNS-SJ-PP-JA1 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
SJO-EC | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
SJO-JAKC-L | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs przeznaczony dla studentów 3. roku ma na celu umożliwić zdanie egzaminu certyfikującego na poziomie B2 w skali CEFR. Kurs obejmuje zagadnienia leksykalne i gramatyczne odpowiednio do poziomu. Kształci też umiejętności w czterech obszarach: rozumienia ze słuchu, rozumienia tekstu czytanego, wypowiedzi ustnych i tworzenia tekstów pisemnych. |
|
|||
SJO-JAKC-Z | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs przeznaczony dla studentów 3. roku ma na celu umożliwić zdanie egzaminu certyfikującego na poziomie B2 w skali CEFR. Kurs obejmuje zagadnienia leksykalne i gramatyczne odpowiednio do poziomu. Kształci też umiejętności w czterech obszarach: rozumienia ze słuchu, rozumienia tekstu czytanego, wypowiedzi ustnych i tworzenia tekstów pisemnych. |
|
|||
SJO-S1-PT-JN1 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowym celem jest wyrobienie kompetencji językowo – komunikacyjnych w zakresie sprawności receptywnych i produktywnych przewidzianych dla poziomu B2 ESOKJ |
|
||||
SJO-S1-PT-JN2 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowym celem jest wyrobienie kompetencji językowo – komunikacyjnych w zakresie sprawności receptywnych i produktywnych przewidzianych dla poziomu B2 ESOKJ |
|
||||
SJO-S1-PT-JN3 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowym celem jest wyrobienie kompetencji językowo – komunikacyjnych w zakresie sprawności receptywnych i produktywnych przewidzianych dla poziomu B2 ESOKJ |
|
||||
SJO-S1-PT-JN4 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowym celem jest wyrobienie kompetencji językowo – komunikacyjnych w zakresie sprawności receptywnych i produktywnych przewidzianych dla poziomu B2 ESOKJ |
|
||||
SJO-EC-JN | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
WNS-SJ-WE-JP3 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wyrabianie i rozwijanie zdolności rozumienia utworów literackich oraz innych tekstów kultury. Rozwijanie rozumienia twórczego i sprawczego charakteru działań językowych oraz formowanie odpowiedzialności za własne zachowania językowe. |
|
||||
WNS-SJ-WE-JP1 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kształtowanie i rozwijanie umiejętności rozumienia dzieł literackich i innych tekstów kultury. Rozwijanie twórczego i przyczynowego rozumienia charakteru działań językowych oraz kształtowanie odpowiedzialności za własne zachowania językowe. |
|
||||
SJO-P-JPO1 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs języka polskiego jako obcego wykorzystujący podejście komunikacyjne. Od poziomu podstawowego (A1) do bardziej zaawansowanych - w zależności od potrzeb i umiejętności studenta. |
|
||||
SJO-P-JPO2 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs języka polskiego jako obcego wykorzystujący podejście komunikacyjne. Od poziomu podstawowego (A1) do bardziej zaawansowanych - w zależności od potrzeb i umiejętności studenta. |
|
|||
SJO-S1-PT-JR1 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowym celem zajęć jest wyrobienie kompetencji językowo-komunikacyjnych w zakresie sprawności receptywnych i produktywnych przewidzianych dla poziomu B1+ ESOKJ |
|
||||
SJO-S1-PT-JR2 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowym celem zajęć jest wyrobienie kompetencji językowo-komunikacyjnych w zakresie sprawności receptywnych i produktywnych przewidzianych dla poziomu B1+ ESOKJ |
|
||||
SJO-S1-PT-JR3 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowym celem zajęć jest wyrobienie kompetencji językowo-komunikacyjnych w zakresie sprawności receptywnych i produktywnych przewidzianych dla poziomu B2 ESOKJ |
|
||||
SJO-S1-PT-JR4 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowym celem zajęć jest wyrobienie kompetencji językowo-komunikacyjnych w zakresie sprawności receptywnych i produktywnych przewidzianych dla poziomu B2 ESOKJ |
|
||||
SJO-EC-JR | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
SJO-JRKC-L | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs przeznaczony dla studentów 3. roku ma na celu umożliwić zdanie egzaminu certyfikującego na poziomie B2 w skali CEFR. Kurs obejmuje zagadnienia leksykalne i gramatyczne odpowiednio do poziomu. Kształci też umiejętności w czterech obszarach: rozumienia ze słuchu, rozumienia tekstu czytanego, wypowiedzi ustnych i tworzenia tekstów pisemnych. Podstawowym celem zajęć jest wyrobienie kompetencji językowo-komunikacyjnych w zakresie sprawności receptywnych i produktywnych przewidzianych dla poziomu B2. |
|
|||
SJO-JRKC-Z | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs przeznaczony dla studentów 3. roku ma na celu umożliwić zdanie egzaminu certyfikującego na poziomie B2 w skali CEFR. Kurs obejmuje zagadnienia leksykalne i gramatyczne odpowiednio do poziomu. Kształci też umiejętności w czterech obszarach: rozumienia ze słuchu, rozumienia tekstu czytanego, wypowiedzi ustnych i tworzenia tekstów pisemnych. Podstawowym celem zajęć jest wyrobienie kompetencji językowo-komunikacyjnych w zakresie sprawności receptywnych i produktywnych przewidzianych dla poziomu B2 |
|
|||
WNS-S1-A-JU3 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
WNS-S2-PRK-KI2 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/2024
Grupy przedmiotu
- (od 2025-03-01) PRiPS, semestr drugi
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest podniesienie umiejętności studentów w zakresie komunikacji interpersonalnej, świadomości technik wpływu, zapoznanie ze skutecznymi sposobami komunikacji, wyrobienie kompetencji niwelowania barier komunikacyjnych, budowania strategii wypowiedzi i osiągania celów komunikacyjnych. |
|
||||
WNS-SJ-WE-KI1 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podczas wykładu studenci zapoznaja sie z podstawowymi informacjami dotyczącymi: - procesu komunikacji, - własnej roli w tym procesie i psychologicznymi zjawiskami mającymi na niego wpływ - możliwości zwiekszenia efektywności w komunikacji interpersonalnej. |
|
||||
WNS-F2023Z-PP1 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
WNS-2023Z-Fa1 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs ma na celu wprowadzenie uczestników w obszar tematyki odnoszącej się do podstawowych pojęć z zakresu pedagogiki medialnej i medioznawstwa i metod komunikacji w mediach społecznościowych. Poza wiedzą teoretyczną na temat poszczególnych ww. obszarów, uczestnicy kursu zdobędą również praktyczne umiejętności zastosowania poznanych metod w edukacji młodzieży szkolnej. |
|
|||
WNS-SJ-WE-KZR8 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest poznanie najważniejszych zagadnień z obszaru komunikacji interpersonalnej oraz ćwiczenie umiejętności komunikacyjnych koniecznych, by skutecznie porozumiewać się z innymi ludźmi. Opanowanie przez studentów wiedzy na temat praktycznych umiejętności prezentowania we właściwy sposób własnego zdania i aktywnego słuchania, dostrzegania i przełamywania przez nich różnorodnych barier komunikacyjnych. |
|
||||
SJO-S2-Tew-KTA1 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia mają na celu rozwinięcie i doskonalenie kompetencji językowych umożliwiających efektywne posługiwanie się literaturą teologiczną oraz prowadzenie dyskusji na temat zagadnień teologicznych w języku angielskim na poziomie B2+ według standardów Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, ze szczególnym uwzględnieniem terminologii charakterystycznej dla teologii protestanckiej. |
|
||||
SJO-S2-Tew-KTA2 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia mają na celu rozwinięcie i doskonalenie kompetencji językowych umożliwiających efektywne posługiwanie się literaturą teologiczną oraz prowadzenie dyskusji na temat zagadnień teologicznych w języku angielskim na poziomie B2+ według standardów Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, ze szczególnym uwzględnieniem terminologii charakterystycznej dla teologii protestanckiej. |
|
||||
SJO-S2-T-KTA1 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest ugruntowanie wiedzy w zakresie leksyki profesjonalnej oraz udoskonalanie kompetencji umożliwiających efektywne posługiwanie się literaturą fachową w języku angielskim na poziomie B2+. |
|
||||
SJO-S2-T-KTA2 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest ugruntowanie wiedzy w zakresie leksyki profesjonalnej oraz udoskonalanie kompetencji umożliwiających efektywne posługiwanie się literaturą fachową w języku angielskim. |
|
||||
SJO-S2-T-KTN1 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest rozwijanie kompetencji językowych w aspekcie leksykalnym i komunikacyjnym z uwzględnieniem terminologii z zakresu nauk teologicznych. Zajęcia mają na celu posługiwania się językiem niemieckim na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. |
|
||||
SJO-S2-T-KTN2 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowym celem zajęć jest rozwijanie i doskonalenie kompetencji językowo-komunikacyjnych w zakresie sprawności receptywnych i produktywnych przewidzianych dla poziomu biegłości językowej B2+ według standardów Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. |
|
||||
SJO-S2-T-KTR1 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest ugruntowanie wiedzy w zakresie leksyki profesjonalnej oraz udoskonalenie kompetencji uczących się umożliwiających efektywne posługiwanie się literaturą fachową w języku rosyjskim na poziomie B2+ ESOKJ. |
|
||||
SJO-S2-T-KTR2 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest ugruntowanie wiedzy w zakresie leksyki profesjonalnej oraz udoskonalenie kompetencji uczących się umożliwiających efektywne posługiwanie się literaturą fachową w języku rosyjskim na poziomie B2+ ESOKJ. |
|
||||
WNS-S1-P-KJ6 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kultura języka to prawidłowy, prezentujący wysoki poziom sposób posługiwania się językiem polskim, pozbawiony błędów. Kultura języka bardzo dobrze widoczna jest w literaturze pięknej, której autorzy z reguły bardzo dużą wagę przywiązują do poprawności językowej, używając nie tylko zasad poprawnej polszczyzny, ale również często ozdobnego języka literackiego. Przedmiot ma na celu podniesienie i ugruntowanie u studentów kultury języka polskiego. |
|
||||
WNS-S2-PSzK-KJP1 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kształcenie w zakresie sprawnego, świadomego i celowego posługiwanie się językiem we wszelkich sytuacjach komunikatywnych (mówienia, pisania i czytania). |
|
||||
WNS-S2-PSK-KMS2 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
WNS-FA-II-KSS2 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
WNS-SJ-WE-M3 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Głównym celem zajęć jest teoretyczne i praktyczne przygotowanie studenta do planowania, organizacji i realizacji procesu nauczania matematyki również jako własnego uczenia się. |
|
|||
WNS-SJ-WE-M4 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Głównym celem prowadzonych zajęć jest teoretyczne i praktyczne przygotowanie studenta do planowania, organizacji i realizacji procesu nauczania matematyki również w edukacji zintegrowanej. |
|
|||