Studia jednolite magisterskie WEJA, 2 semestr (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Nauk Społecznych)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2024L - Semestr letni 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|---|
2024L | |||||
WNS-SJ-WE-AK2 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zasadniczym celem wykładu jest dostarczenie studentom syntetycznej wiedzy antropologiczno-kulturowej w zakresie właściwego jej aparatu pojęciowego, metodologii, kierunków, w kontekście historycznym, porównawczym i odniesieniem do współczesności oraz perspektyw jej rozwoju w Polsce i na świecie. Wykłady obejmują również zapoznanie studentów z charakterystyką różnych gałęzi wiedzy o człowieku i jego dziełach, i związkach między sobą i antropologią kulturową. Ważnym celem wykładu jest omówienie współczesnych kontekstów antropologiczno-kulturowych w odniesieniu do problematyki społecznej, ekonomiczno-gospodarczej, sfery polityki, procesów globalizacji, biomedycyny (bioetyki) i ekologii. Poruszone zostaną także takie zagadnienia jak: relacje między kulturą lokalną i kulturą masową, dynamika kulturowa (ciągłość i zmiana), wielokulturowość a monokulturowość. Wykład ma także dostarczyć studentom wiedzy na temat metod i technik badań antropologiczno-kulturowych. |
|
|||
WNS-SJ-WE-BPRW2 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie studentów z podstawowymi kategoriami pojęciowymi, dotyczącymi przedmiotu, ukazanie etapów rozwoju ontogenetycznego człowieka, zapoznanie studentów z podstawami anatomii i fizjologii człowieka. |
|
|||
WNS-SJ-WE-EPN2 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedstawienie podstawowych zagadnień związanych z problematyką zawodu i roli nauczyciela (kształcenie i status prawny) i osobowości nauczającego (struktura, potrzeby, poczucie kontroli) w kontekście kategorii odpowiedzialności zawodowej i etycznej. Tematyka zajęć obejmuje problematykę badań nad zawodem nauczyciela i związane z nim problemy deontologiczne, a także zagadnienia etyczne edukacji, które winny być przedmiotem krytycznej refleksji studentów. |
|
|||
WNS-SJ-WE-PPW2 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z: - merytorycznymi podstawami pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej; - metodycznymi podstawami podejmowania działań dydaktycznych i wychowawczych w przedszkolu, w rocznym obowiązkowym przygotowaniu przedszkolnym, w klasach I-III szkoły podstawowej; - typami, celami i zasadami funkcjonowania instytucji edukacyjnych przeznaczonych dla dzieci w wieku 3-9 lat. |
|
|||
WNS-SJ-WE-PSz2 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest wprowadzenie uczestników zajęć w obszar podstawowych pojęć i koncepcji teoretycznych z zakresu psychologii ogólnej i psychologii społecznej, ujmowanych z perspektywy rzeczywistości edukacyjnej oraz jej kluczowych charakterystyk. Uczestnik kursu nabywa podstawowy kanon wiedzy z dziedziny psychologii szkolnej. |
|
|||
WNS-SJ-WE-TUS2 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
SWF-S1-PT-WF2 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Ćwiczenia poświęcone są wprowadzeniu zasad kształtowania nawyku dbania o sprawność fizyczną oraz kondycję. Przewiduje się w ramach tego przedmiotu rozwój wszystkich cech motorycznych. Podczas zajęć na siłowni student realizuje założenia treningu ogólnorozwojowego zwiększając wydolność krążeniowo-oddechową, wytrzymałość, moc. Konstrukcja zajęć oparta jest na zasadzie obwodu stacyjnego, w którym ćwiczenia siłowe przeplatają się z wytrzymałościowymi. Obciążenie jak i intensywność są dopasowane do indywidualnych możliwości każdego studenta. |
|
|||