Studia jednolite magisterskie WEJA, 10 semestr (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Nauk Społecznych)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2024L - Semestr letni 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|---|
2024L | |||||
WNS-SJ-WE-OPP10 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Planowanie jest procesem decyzyjnym, w którym w celu sprawnej organizacji pracy nauczyciela, z rożnych możliwości wybiera się najbardziej odpowiednią w danym momencie. Przedmiot umożliwia uzyskanie i w efekcie zastosowanie komponentów właściwych dla organizacji pracy nauczyciela w przedszkolu i szkole . Zajęcia mają na celu stworzenie warunków do samodzielnego i twórczego projektowania działań edukacyjnych (planowanie miesięczne, tygodniowe i dzienne). |
|
|||
WNS-SJ-WE-PPAN10 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
WNS-SJ-WE-SM10 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowym celem seminarium jest przeprowadzenie studentów przez proces pisania pracy magisterskiej oraz prowadzenia przez nich związanych z nią badań. Podstawą seminarium jest indywidualna praca ze studentami. |
|
|||
WNS-SJ-WE-SPU10 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest przekazanie studentom wiedzy dotyczącej pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz wyposażenie uczestników zajęć w konkretne umiejętności wykorzystywane w organizowaniu procesu uczenia się i wspierania edukacji ucznia z zaburzonym rozwojem. |
|
|||
WNS-SJ-WE-WKDD10 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
A. Współczesne ujęcia, teorie, koncepcje i idee dotyczące dziecka i dzieciństwa, i ich uwarunkowania kulturowe, społeczne, ekonomiczne i rozwojowe (min. Owidiusza Decroly'ego, Marii Montessori, Rudolfa Steina, Johna Deweya, Janusza Korczaka, Celestyna Freineta oraz planu daltońskiego, MDS Marii Bogdanowicz, MRR Weroniki Sherborne). B. Przeobrażenia w pedagogice przedszkolnej i wczesnoszkolnej na tle uwarunkowań kulturowych i społecznych, i aktualny stan wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej w Polsce i na świecie: 1. Prawa dziecka, 2. Zabawa w życiu przedszkolaka, 3. Znaczenie „obiektów zastępczych” w życiu przedszkolaka, 4. Adaptacji przedszkolna i szkolna. 5. Koncentracja uwagi u małych dzieci. 6. Indywidualizacja, 7. Ocenianie kształtujące. 8. Podmiotowość dziecka, 9. Procesy wychowania i nauczania, 10. Aksjologia pedagogiczna, 11. Etyczne zasady badań z udziałem dzieci |
|
|||