Studia jednolite magisterskie WEJA, 5 semestr (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Nauk Społecznych)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2022Z - Semestr zimowy 2022/2023 2023Z - Semestr zimowy 2023/2024 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
2022Z | 2023Z | |||||
WNS-SJ-WE-DPe5 | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem wykładu jest zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi diagnozowania dla optymalizacji procesu wychowania i kształcenia, z uwzględnieniem celów szczegółowych: profilaktycznych, terapeutycznych, prognostycznych. W tym również nabycie przez studentów wiedzy dotyczącej metod diagnozowania, podstawowych technik, umiejętności formułowania pytań diagnostycznych i całościowego ujmowania procesu diagnozy. Przybliżenie roli i zadań diagnozy psychopedagogicznej w pracy opiekuńczo-wychowawczo-dydaktycznej oraz istoty diagnozy, na przykładzie monografii przypadku. |
|
||
WNS-SJ-WE-EZ5 |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia wprowadzają studentów w problematykę (treści, kluczowe zagadnienia, metody) edukacji zdrowotnej. Dostarczają syntetycznej wiedzy o społeczno-środowiskowych uwarunkowaniach zdrowia i choroby, omawiane są zachowania prozdrowotne oraz wybrane zagadnienia związane z najczęściej obecnie występującymi problemami, zagrożeniami oraz zaburzeniami. Istotnym elementem kursu jest nabywanie niezbędnej wiedzy do projektowania zajęć edukacyjnych oraz kształtowanie umiejętności prowadzenia zajęć dydaktycznych o tematyce związanej ze zdrowiem. |
|
||
WNS-SJ-WE-IWED5 |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowym celem zajęć jest wyposażenie studentów w wiedzę i praktyczne umiejętności z zakresu informatyki oraz przygotowanie studentów do pracy z dziećmi w przedszkolu oraz na I etapie edukacyjnym. Uzmysłowienie błędnych i poprawnych celów edukacji informatycznej oraz skutecznych i nieskutecznych zasad jej prowadzenia. |
|
||
WNS-SJ-WE-MAPZ5 |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowym celem ćwiczeń jest wyposażenie studentów w elementarną wiedzę i umiejętności z zakresu metod aktywizujących. W szczególności studenci zapoznają się z zastosowaniem i klasyfikacją metod i technik aktywizujących. Zajęcia mają na celu przedstawieniem metod aktywizujących jako najbardziej korzystnego sposobu aktywizacji dziecka w procesie nauczania i wychowania w edukacji wczesnej. Studenci zdobędą wiedzę z zakresu planowania działań z wykorzystaniem metod aktywizujących, zabawowych, służących harmonijnemu i twórczemu rozwojowi małego ucznia, metod oddziałujących na sferę emocjonalną dziecka, sprzyjających ujawnieniu pozytywnych uczuć wzmacniających poczucie akceptacji i bezpieczeństwa, a także wspomagających samodzielną aktywność podopiecznych i umiejętność współpracy z grupie. |
|
||
WNS-SJ-WE-MBNS5 |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowym celem zajęć jest dostarczenie studentom wiedzy na temat podstawowych metod badawczych w naukach społecznych oraz prowadzenia badań naukowych w ramach prac licencjackich oraz magisterskich. |
|
||
WNS-SJ-WE-MEP5 |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kształcenie językowe zawierające podstawy filozoficzne i pedagogiczne w edukacji wczesnoszkolnej, omówienie zagadnień dotyczących edukacji polonistycznej w systemie kształcenia zintegrowanego, planowania pracy dydaktycznej, metodyki nauki czytania i pisania, ćwiczeń w mówieniu i pisaniu jako przygotowania do tworzenia tekstów, gramatyki w programie kształcenia językowego w edukacji klas I-III, koncepcji nauczania ortografii w edukacji wczesnoszkolnej. |
|
||
WNS-SJ-WE-MEPS5 |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowym celem zajęć jest przygotowanie studenta do projektowania zajęć z edukacji przyrodniczej i społecznej w przedszkolu i w klasach I-III szkoły podstawowej. |
|
||
WNS-SJ-WE-PPN5 |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem wykładu jest dostarczenie uczestnikom kursu podstawowych i jednocześnie niezbędnych im informacji na temat zastosowania wiedzy psychologicznej w nauczycielskiej pracy przedszkolnej i wczesnoszkolnej, z uwzględnieniem wiedzy dotyczącej szeroko pojmowanego doskonalenia zawodowego nauczycieli. |
|
||
WNS-SJ-WE-Pr5 |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem tej formy praktyki jest zapoznanie studentów z funkcjonowaniem ważniejszych placówek dydaktycznych i opiekuńczo – wychowawczych. |
|
||
WNS-SJ-WE-WF5 |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W ramach zajęć poruszane będą tematy, uwzględniające wiedzę na temat konieczności udziału kultury fizycznej w życiu dziecka i wskazanie na wagę wypracowania prawidłowych nawyków w czasie trwania edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej; rozumienie znaczenia ruchu i kształtowania cech motorycznych w rozwijającym się organizmie; zdobycie umiejętności wychowania dzieci także poprzez kulturę fizyczną; zdobycie umiejętności prawidłowego prowadzenia zajęć wychowania fizycznego w przedszkolu i w klasach 1-3 szkoły podstawowej; nabycie umiejętności organizowania zajęć pozalekcyjnych, imprez mających na celu propagowanie aktywnych form wypoczynku. |
|
||