Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Sprawności językowe we wczesnym nauczaniu języka angielskiego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WNS-SJ-WEJA-SJ6
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Sprawności językowe we wczesnym nauczaniu języka angielskiego
Jednostka: Wydział Nauk Społecznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (lista przedmiotów):

Język angielski SJO-SJ-WEJA-JA5

Założenia (opisowo):

Znajomość języka angielskiego na poziomie minimum B1+/B2 według standardów Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Celem zajęć jest rozwijanie i doskonalenie kompetencji językowej przyszłych nauczycieli wczesnego nauczania języka angielskiego w zakresie receptywnych i produktywnych sprawności językowych, głównie języka mówionego.

Pełny opis:

Podstawowym celem zajęć jest rozwijanie praktycznych umiejętności w zakresie bogatej interakcji językowej z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz poszerzanie świadomości konieczności podnoszenia kompetencji językowej przez całe życie.

Dodatkowym celem jest podniesienie stopnia samodzielności językowej przyszłych nauczycieli języka angielskiego, doskonalenie rozumienia ze słuchu (słuchanie ekstensywne i intensywne), rozszerzenie znajomości struktur leksykalnych i gramatycznych oraz doskonalenie kompetencji komunikacyjnych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Slattery, M. Willis, M., English for Primary Teachers. Oxford University Press

Literatura uzupełniająca:

Ellis G., Brewster J., Tell it Again! The Storytelling Handbook for Primary English Language Teachers. British Council

Graham C., Children’s Jazz Chants Old and New. Oxford University Press

Pillips S., Young Learners. Oxford University Press

Read C., 500 Activities for the Primary Classroom. Macmillan Publishers Limited

Reilly V., Ward S.M., Very Young Learners. Oxford University Press

Szpotowicz M., Szulc-Kurpaska M., Teaching English to Young Learners. PWN

Swędrowska M., Przedszkolak w świecie liter. Czytanie wrażeniowe. Oficyna MM

Swędrowska M., Czytanie wrażeniowe. Innowacyjny model czytania dzieciom tekstów literackich w przedszkolu i w szkole, [w:] ORE Trendy2/2014

Wybrane źródła internetowe:

Flo-Joe skills development

https://www.flo-joe.co.uk/

Carol Read’s ABC of Teaching Children

https://carolread.wordpress.com/

Learn English Kids

http://learnenglishkids.britishcouncil.org/en/

Macmillan Young Learners

https://www.macmillanyounglearners.com/resources

Efekty uczenia się:

W ZAKRESIE WIEDZY ABSOLWENT ZNA I ROZUMIE:

N.W1. zaawansowane struktury gramatyczne oraz formy językowe w języku angielskim;

N.W2. kulturę krajów anglojęzycznych oraz wybraną literaturę, rymowanki i piosenki oraz zabawy dla dzieci w języku angielskim;

W ZAKRESIE WIEDZY ABSOLWENT ZNA I ROZUMIE:

N.U1. potrafi posługiwać się językiem angielskim na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Językowego oraz w wyższym stopniu w zakresie specjalistycznej terminologii

N.U2. samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje zawodowe umiejętności, korzystając z różnych źródeł w języku angielskim

W ZAKRESIE KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH ABSOLWENT JEST GOTÓW DO:

N.K1. autorefleksji nad posiadanymi kompetencjami językowymi i pedagogicznymi

N.K2. podejmowania kształcenia i pracy w celu rozwoju umiejętności językowych

SPOSOBY WERYFIKACJI EFEKTÓW UCZENIA SIĘ:

- bieżąca ocena zaangażowania w dyskusję podczas zajęć;

- zlecone zadania, praca z tekstem, sprawdziany pisemne;

- test końcowy pisemny.

Metody i kryteria oceniania:

BILANS PUNKTÓW ECTS: 1 ECTS - 30 godzin kontaktowych - ćwiczenia;

1 ECTS - praca własna; 2 ECTS - przygotowanie do egzaminu

Ocena zaliczeniowa stanowi średnią oceny wszystkich zadań wykonanych w trakcie semestru:

20% - obecność na zajęciach (dopuszczalna 1 nieobecność)

40% - praca własna studenta pod kierownictwem prowadzącego (zadania cząstkowe)

40% - spontaniczne i przygotowane wypowiedzi ustne podczas zajęć

Przedmiot kończy się egzaminem ustnym.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2025-02-20 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Egzamin, 0 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Sojka
Prowadzący grup: Ewa Sojka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie i egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie
Egzamin - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie.
ul. Broniewskiego 48
01-771 Warszawa
tel: +48 22 831 95 97 https://chat.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-7 (2024-10-21)