Sprawności językowe we wczesnym nauczaniu języka angielskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNS-SJ-WEJA-SJ6 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Sprawności językowe we wczesnym nauczaniu języka angielskiego |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (lista przedmiotów): | Język angielski SJO-SJ-WEJA-JA5 |
Założenia (opisowo): | Znajomość języka angielskiego na poziomie minimum B1+/B2 według standardów Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest rozwijanie i doskonalenie kompetencji językowej przyszłych nauczycieli wczesnego nauczania języka angielskiego w zakresie receptywnych i produktywnych sprawności językowych, głównie języka mówionego. |
Pełny opis: |
Podstawowym celem zajęć jest rozwijanie praktycznych umiejętności w zakresie bogatej interakcji językowej z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz poszerzanie świadomości konieczności podnoszenia kompetencji językowej przez całe życie. Dodatkowym celem jest podniesienie stopnia samodzielności językowej przyszłych nauczycieli języka angielskiego, doskonalenie rozumienia ze słuchu (słuchanie ekstensywne i intensywne), rozszerzenie znajomości struktur leksykalnych i gramatycznych oraz doskonalenie kompetencji komunikacyjnych. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Slattery, M. Willis, M., English for Primary Teachers. Oxford University Press Literatura uzupełniająca: Ellis G., Brewster J., Tell it Again! The Storytelling Handbook for Primary English Language Teachers. British Council Graham C., Children’s Jazz Chants Old and New. Oxford University Press Pillips S., Young Learners. Oxford University Press Read C., 500 Activities for the Primary Classroom. Macmillan Publishers Limited Reilly V., Ward S.M., Very Young Learners. Oxford University Press Szpotowicz M., Szulc-Kurpaska M., Teaching English to Young Learners. PWN Swędrowska M., Przedszkolak w świecie liter. Czytanie wrażeniowe. Oficyna MM Swędrowska M., Czytanie wrażeniowe. Innowacyjny model czytania dzieciom tekstów literackich w przedszkolu i w szkole, [w:] ORE Trendy2/2014 Wybrane źródła internetowe: Flo-Joe skills development https://www.flo-joe.co.uk/ Carol Read’s ABC of Teaching Children https://carolread.wordpress.com/ Learn English Kids http://learnenglishkids.britishcouncil.org/en/ Macmillan Young Learners https://www.macmillanyounglearners.com/resources |
Efekty uczenia się: |
W ZAKRESIE WIEDZY ABSOLWENT ZNA I ROZUMIE: N.W1. zaawansowane struktury gramatyczne oraz formy językowe w języku angielskim; N.W2. kulturę krajów anglojęzycznych oraz wybraną literaturę, rymowanki i piosenki oraz zabawy dla dzieci w języku angielskim; W ZAKRESIE WIEDZY ABSOLWENT ZNA I ROZUMIE: N.U1. potrafi posługiwać się językiem angielskim na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Językowego oraz w wyższym stopniu w zakresie specjalistycznej terminologii N.U2. samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje zawodowe umiejętności, korzystając z różnych źródeł w języku angielskim W ZAKRESIE KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH ABSOLWENT JEST GOTÓW DO: N.K1. autorefleksji nad posiadanymi kompetencjami językowymi i pedagogicznymi N.K2. podejmowania kształcenia i pracy w celu rozwoju umiejętności językowych SPOSOBY WERYFIKACJI EFEKTÓW UCZENIA SIĘ: - bieżąca ocena zaangażowania w dyskusję podczas zajęć; - zlecone zadania, praca z tekstem, sprawdziany pisemne; - test końcowy pisemny. |
Metody i kryteria oceniania: |
BILANS PUNKTÓW ECTS: 1 ECTS - 30 godzin kontaktowych - ćwiczenia; 1 ECTS - praca własna; 2 ECTS - przygotowanie do egzaminu Ocena zaliczeniowa stanowi średnią oceny wszystkich zadań wykonanych w trakcie semestru: 20% - obecność na zajęciach (dopuszczalna 1 nieobecność) 40% - praca własna studenta pod kierownictwem prowadzącego (zadania cząstkowe) 40% - spontaniczne i przygotowane wypowiedzi ustne podczas zajęć Przedmiot kończy się egzaminem ustnym. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-20 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Egzamin, 0 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Sojka | |
Prowadzący grup: | Ewa Sojka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie i egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie Egzamin - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie.