Wychowanie fizyczne w przedszkolu i klasach I-III
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNS-SJ-WE-WF4 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wychowanie fizyczne w przedszkolu i klasach I-III |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
W ramach zajęć poruszane będą tematy, uwzględniające wiedzę na temat konieczności udziału kultury fizycznej w życiu dziecka i wskazanie na wagę wypracowania prawidłowych nawyków w czasie trwania edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej; rozumienie znaczenia ruchu i kształtowania cech motorycznych w rozwijającym się organizmie; zdobycie umiejętności wychowania dzieci także poprzez kulturę fizyczną; zdobycie umiejętności prawidłowego prowadzenia zajęć wychowania fizycznego w przedszkolu; nabycie umiejętności organizowania zajęć pozalekcyjnych, imprez mających na celu propagowanie aktywnych form wypoczynku. |
Pełny opis: |
W ramach zajęć poruszane będą tematy, uwzględniające wiedzę na temat konieczności udziału kultury fizycznej w życiu dziecka i wskazanie na wagę wypracowania prawidłowych nawyków w czasie trwania edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej: - podstawy teoretyczne wychowania fizycznego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym - problematyka rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, - warunki pracy w zakresie wychowania fizycznego, - sylwetka nauczyciela wychowania fizycznego w przedszkolu, - specyfika zajęć wychowania fizycznego w przedszkolu i podczas edukacji wczesnoszkolnej, - warunki bezpieczeństwa podczas zajęć wychowanie fizycznego, - czynniki, warunki i środki wychowania fizycznego. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: A. Erkert - "Zajęcia sportowe w przedszkolu : pomysły na każdy dzień". Kielce: "Jedność", 2004. S. Owczarek - "Gimnastyka przedszkolaka". Warszawa, Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, 2001 Literatura uzupełniająca: Denek K. — Edukacja pozalekcyjna i pozaszkolna, Poznań, WSPiA, 2009. Przewęda R., Dobosz J. — Kondycja fizyczna polskiej młodzieży, Warszawa, AWF, 2003. |
Efekty uczenia się: |
W ZAKRESIE WIEDZY ABSOLWENT ZNA I ROZUMIE: B.9.W1. terminologię z zakresu aktywności i sprawności fizycznej; B.9.W2. związki aktywności i sprawności fizycznej ze zdrowiem; B.9.W3. formy aktywności fizycznej dostosowane do potrzeb i możliwości dzieci lub uczniów, zachęcające dzieci lub uczniów do aktywności fizycznej; B.9.W4. proces uczenia się i nauczania czynności ruchowych; B.9.W5. zaburzenia postawy ciała i prawidłowe wzorce ruchu; B.9.W6. wybrane współczesne koncepcje i modele wychowania fizycznego w Polsce i na świecie. W ZAKRESIE UMIEJĘTNOŚCI ABSOLWENT POTRAFI: B.9.U1. zaplanować zajęcia ruchowe w określonych warunkach; B.9.U2. zachęcić dzieci lub uczniów do podejmowania aktywności fizycznej; B.9.U3. wspierać działania przeciwdziałające nabywaniu wad postawy ciała przez dzieci lub uczniów i nadwadze. W ZAKRESIE KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH ABSOLWENT JEST GOTÓW DO: B.9.K1. krzewienia postawy dbałości o aktywność fizyczną. SPOSOBY WERYFIKACJI EFEKTÓW UCZENIA SIĘ: bieżąca ocena zaangażowania w dyskusję podczas zajęć. Praca zaliczeniowa na wskazany przez prowadzącego temat. |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki zaliczenia zajęć: 1. Obecność studenta na zajęciach. Dozwolone są dwie nieobecności. Wywiązanie się studenta ze wszystkich zadań zleconych przez prowadzącego. 2. Terminowe przygotowanie oraz zaprezentowanie i omówienie podczas zajęć pracy zaliczeniowej na wskazany przez prowadzącego temat ( dwa razy w semestrze). |
Właścicielem praw autorskich jest Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie.