Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNS-SJ-WE-SM9 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Podstawowym celem seminarium jest przeprowadzenie studentów przez proces pisania pracy magisterskiej oraz prowadzenia przez nich związanych z nią badań. Podstawą seminarium jest indywidualna praca ze studentami. |
Pełny opis: |
Celem seminarium jest przekazanie uczestnikom wiedzy z zakresu: 1. Formułowania problemu badawczego i przedmiotu badań. 2. Kanonu pojęć i zjawisk związanych z zakresem badań w tym wyboru i przeglądu literatury. 3. Formułowania hipotez oraz pytań badawczych. 4. Prowadzenia badań ilościowych i jakościowych z uwzględnieniem opisu gromadzonych z ich pomocą wyników. 5. Struktury pracy magisterskiej oraz zasad, zgodnie z którymi powinna ona zostać przygotowana. 6. Formułowania wniosków, rekomendacji oraz sugestii dotyczących kontynuacji badań. Celem pracy ze studentami jest zachęcanie ich do refleksji nad zagadnieniami związanymi z szeroko pojmowaną pracą współczesnego nauczyciela w kontekście edukacyjno-społecznym. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Creswell, J. W. (2013). Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane. Kraków, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Konarzewski, K. (2000). Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. Warszawa, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne. Łobocki, M. (2011). Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków, Oficyna Wydawnicza "Impuls". Łobocki, M. (2010), Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków, Oficyna Wydawnicza "Impuls". Pilch, T., Bauman, T. (2010). Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa, Wydawnictwo Akademickie "Żak". Plewka, Cz. (2019). Zasady i procedury przygotowywania pracy dyplomowej. Poradnik dla studentów pedagogiki. Koszalin, Wydawnictwo Politechniki Koszalińskiej. Węglińska, M. (2007). Jak pisać pracę magisterską? Poradnik dla studentów. Kraków, Oficyna Wydawnicza "Impuls". Literatura dodatkowa związana jest z problematyką poszczególnych prac magisterskich. |
Efekty uczenia się: |
W ZAKRESIE WIEDZY ABSOLWENT ZNA I ROZUMIE: K.W5. rolę jakości i rzetelności badań naukowych, różne kryteria jakości badań naukowych, w tym reprezentatywność, trafność, rzetelność, wiarygodność, transparentność, autentyczność, triangulację perspektyw teoretycznych, metod badawczych i źródła danych oraz możliwości uogólnienia i transferu rezultatów badawczych; K.W6. sposoby wykorzystania wyników badań naukowych w praktyce społecznej i pedagogicznej, cele badawcze i typy badań w kontekście możliwości ich praktycznego zastosowania, sposoby praktycznego wykorzystania badań naukowych (analizę i diagnozę sytuacji, analizę problemów społecznych i pedagogicznych, określanie potrzeb i planowanie działań interwencyjnych, ewaluację osiągnięć), a także krytyczno-emancypacyjny i transformacyjny potencjał badań naukowych; K.W7. etyczne aspekty prowadzenia i wykorzystywania badań naukowych w dziedzinie nauk społecznych, podstawowe zasady przeprowadzania tych badań, dylematy i wybory etyczne na różnych etapach procesu badawczego, zaangażowanie uczestników badań, społeczno-polityczny kontekst badań, sposoby prezentacji wyników badań w przestrzeni publicznej; pojęcie plagiatu w pracy badawczej; W ZAKRESIE UMIEJĘTNOŚCI ABSOLWENT POTRAFI: K.U1. zaprojektować proces badań oraz umiejętnie dobrać narzędzia badawcze; K.U6. dobrać literaturę i materiały źródłowe adekwatne do problemu pracy dyplomowej; K.U7. dobrać formę prezentacji zebranych danych oraz argumentację adekwatną do zaprezentowania problemu pracy dyplomowej. W ZAKRESIE KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH ABSOLWENT JEST GOTÓW DO: K.K1. rzetelnego sprawozdania wyników swoich badań; K.K2. przestrzegania zasad rzetelności intelektualnej i reguł własności intelektualnej; K.K3. rzetelnego sprawozdania wyników badań zawartych w pracy dyplomowej. SPOSOBY WERYFIKACJI EFEKTÓW UCZENIA SIĘ: - terminowe przygotowanie kolejnych części pracy magisterskiej |
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność na zajęciach jest obowiązkowa - nie dotyczy to zajęć, które prowadzone będą w trybie konsultacji. Seminarium trwa trzy semestry. Warunkiem uzyskania zaliczenia 1. semestru jest sprecyzowanie tematu pracy magisterskiej, przygotowanie koncepcji pracy oraz przeprowadzenie kwerendy bibliotecznej umożliwiającej przygotowanie wstępnej wersji bibliografii. Warunkiem zaliczenia 2. semestru jest napisanie teoretycznej i metodologicznej części pracy oraz uzyskanie ich zatwierdzenia przez prowadzącego Seminarium. Ponadto, student jest zobowiązany przygotować narzędzie badawcze. Warunkiem zaliczenia 3. semestru jest przedłożenie prowadzącemu - we wskazanym przez niego terminie - ostatecznej wersji pracy, co wymaga uprzedniego przeprowadzenia badań zgodnych z założeniami opisanymi w metodologicznej części pracy, a następnie przygotowania rozdziału zawierającego opis i analizę uzyskanych wyników oraz podsumowania całej pracy. Obowiązkiem każdego uczestnika Seminarium jest regularne konsultowanie z prowadzącym kolejnych części pracy. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ SEM
PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Stefan Kwiatkowski | |
Prowadzący grup: | Stefan Kwiatkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie.