Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WNS-SJ-WE-SM9
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium magisterskie
Jednostka: Wydział Nauk Społecznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Podstawowym celem seminarium jest przeprowadzenie studentów przez proces pisania pracy magisterskiej oraz prowadzenia przez nich związanych z nią badań. Podstawą seminarium jest indywidualna praca ze studentami.

Pełny opis:

Celem seminarium jest przekazanie uczestnikom wiedzy z zakresu:

1. Formułowania problemu badawczego i przedmiotu badań.

2. Kanonu pojęć i zjawisk związanych z zakresem badań w tym wyboru i przeglądu literatury.

3. Formułowania hipotez oraz pytań badawczych.

4. Prowadzenia badań ilościowych i jakościowych z uwzględnieniem opisu gromadzonych z ich pomocą wyników.

5. Struktury pracy magisterskiej oraz zasad, zgodnie z którymi powinna ona zostać przygotowana.

6. Formułowania wniosków, rekomendacji oraz sugestii dotyczących kontynuacji badań.

Celem pracy ze studentami jest zachęcanie ich do refleksji nad zagadnieniami związanymi z szeroko pojmowaną pracą współczesnego nauczyciela w kontekście edukacyjno-społecznym.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Creswell, J. W. (2013). Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane. Kraków, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Konarzewski, K. (2000). Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. Warszawa, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.

Łobocki, M. (2011). Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków, Oficyna Wydawnicza "Impuls".

Łobocki, M. (2010), Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków, Oficyna Wydawnicza "Impuls".

Pilch, T., Bauman, T. (2010). Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa, Wydawnictwo Akademickie "Żak".

Plewka, Cz. (2019). Zasady i procedury przygotowywania pracy dyplomowej. Poradnik dla studentów pedagogiki. Koszalin, Wydawnictwo Politechniki Koszalińskiej.

Węglińska, M. (2007). Jak pisać pracę magisterską? Poradnik dla studentów. Kraków, Oficyna Wydawnicza "Impuls".

Literatura dodatkowa związana jest z problematyką poszczególnych prac magisterskich.

Efekty uczenia się:

W ZAKRESIE WIEDZY ABSOLWENT ZNA I ROZUMIE:

K.W5. rolę jakości i rzetelności badań naukowych, różne kryteria jakości badań naukowych, w tym reprezentatywność, trafność, rzetelność, wiarygodność, transparentność, autentyczność, triangulację perspektyw teoretycznych, metod badawczych i źródła danych oraz możliwości uogólnienia i transferu rezultatów badawczych;

K.W6. sposoby wykorzystania wyników badań naukowych w praktyce społecznej i pedagogicznej, cele badawcze i typy badań w kontekście możliwości ich praktycznego zastosowania, sposoby praktycznego wykorzystania badań naukowych (analizę i diagnozę sytuacji, analizę problemów społecznych i pedagogicznych, określanie potrzeb i planowanie działań interwencyjnych, ewaluację osiągnięć), a także krytyczno-emancypacyjny i transformacyjny potencjał badań naukowych;

K.W7. etyczne aspekty prowadzenia i wykorzystywania badań naukowych w dziedzinie nauk społecznych, podstawowe zasady przeprowadzania tych badań, dylematy i wybory etyczne na różnych etapach procesu badawczego, zaangażowanie uczestników badań, społeczno-polityczny kontekst badań, sposoby prezentacji wyników badań w przestrzeni publicznej; pojęcie plagiatu w pracy badawczej;

W ZAKRESIE UMIEJĘTNOŚCI ABSOLWENT POTRAFI:

K.U1. zaprojektować proces badań oraz umiejętnie dobrać narzędzia badawcze;

K.U6. dobrać literaturę i materiały źródłowe adekwatne do problemu pracy dyplomowej;

K.U7. dobrać formę prezentacji zebranych danych oraz argumentację adekwatną do zaprezentowania problemu pracy dyplomowej.

W ZAKRESIE KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH ABSOLWENT JEST GOTÓW DO:

K.K1. rzetelnego sprawozdania wyników swoich badań;

K.K2. przestrzegania zasad rzetelności intelektualnej i reguł własności intelektualnej;

K.K3. rzetelnego sprawozdania wyników badań zawartych w pracy dyplomowej.

SPOSOBY WERYFIKACJI EFEKTÓW UCZENIA SIĘ:

- terminowe przygotowanie kolejnych części pracy magisterskiej

Metody i kryteria oceniania:

Obecność na zajęciach jest obowiązkowa - nie dotyczy to zajęć, które prowadzone będą w trybie konsultacji.

Seminarium trwa trzy semestry.

Warunkiem uzyskania zaliczenia 1. semestru jest sprecyzowanie tematu pracy magisterskiej, przygotowanie koncepcji pracy oraz przeprowadzenie kwerendy bibliotecznej umożliwiającej przygotowanie wstępnej wersji bibliografii.

Warunkiem zaliczenia 2. semestru jest napisanie teoretycznej i metodologicznej części pracy oraz uzyskanie ich zatwierdzenia przez prowadzącego Seminarium. Ponadto, student jest zobowiązany przygotować narzędzie badawcze.

Warunkiem zaliczenia 3. semestru jest przedłożenie prowadzącemu - we wskazanym przez niego terminie - ostatecznej wersji pracy, co wymaga uprzedniego przeprowadzenia badań zgodnych z założeniami opisanymi w metodologicznej części pracy, a następnie przygotowania rozdziału zawierającego opis i analizę uzyskanych wyników oraz podsumowania całej pracy.

Obowiązkiem każdego uczestnika Seminarium jest regularne konsultowanie z prowadzącym kolejnych części pracy.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Stefan Kwiatkowski
Prowadzący grup: Stefan Kwiatkowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie.
ul. Broniewskiego 48
01-771 Warszawa
tel: +48 22 831 95 97 https://chat.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 6.8.1.0 (2022-12-09)