Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyka śródroczna ogólnopedagogiczna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WNS-SJ-WE-Pr5
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyka śródroczna ogólnopedagogiczna
Jednostka: Wydział Nauk Społecznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Celem tej formy praktyki jest zapoznanie studentów z funkcjonowaniem ważniejszych placówek dydaktycznych i opiekuńczo – wychowawczych.

Student zdobywa wiedzę o funkcjonowaniu:

przedszkoli różnego typu, szkoły podstawowej na I etapie kształcenia, poradni psychologiczno- pedagogicznej, ogniska wychowawczego



Skrócony opis:

Celem tej formy praktyki jest zapoznanie studentów z funkcjonowaniem ważniejszych placówek dydaktycznych i opiekuńczo – wychowawczych.

Pełny opis:

Celem tej formy praktyki jest zapoznanie studentów z funkcjonowania ważniejszych placówek dydaktycznych i opiekuńczo – wychowawczych. Poznanie zadań danej placówki i specyfiki jej funkcjonowania odbywa się następująco:

• spotkanie grupy studentów z dyrektorem danej placówki lub pracownikiem,

• poznanie organizacji, statutu, planu pracy, programów,

• zwiedzanie placówki i poznawanie specyfiki jej działalności,

• obserwacja zajęć dzieci uczęszczających do danej placówki (o ile będzie to możliwe),

• obserwacja zajęć nauczycieli i wychowawców zatrudnionych w placówce,

• dyskusja na temat funkcjonowania, organizacji i dostrzeżonych problemów.

Studenci zdobywają wiedzę o funkcjonowaniu:

• przedszkoli różnego typu: publiczne, prywatne, integracyjne,

• szkół podstawowych różnego typu: publiczna, publiczna z edukacją włączającą, prywatna,

• poradni psychologiczno – pedagogicznej,

• pozaszkolnych placówek opiekuńczo-wychowawczych (ognisko wychowawcze, świetlica środowiskowa).

Literatura:

Program praktyki, materiały, dokumenty, akty prawne polecane i udostępniane studentom w czasie trwania praktyki.

Efekty uczenia się:

W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:

J.1.1.W1. sposób funkcjonowania przedszkoli, szkół lub placówek systemu oświaty, organizację ich pracy, uczestników procesów pedagogicznych oraz sposób prowadzenia dokumentacji;

J.1.1.W2. realizowane zadania opiekuńczo-wychowawcze, dydaktyczne, diagnostyczne i terapeutyczne, charakterystyczne dla przedszkola, szkoły i placówki systemu oświaty, w tym poradni psychologiczno-pedagogicznej, oraz środowisko, w jakim one działają;

J.1.1.W3. zasady organizacji przedszkoli, szkół i placówek systemu oświaty, w tym podstawowe zadania, obszary działalności, procedury organizacyjne, podział kompetencji, planowanie pracy i system kontroli;

J.1.1.W4. specyficzne dla przedszkola, szkoły i placówki systemu oświaty codzienne działania zawodowe nauczyciela oraz jego warsztat pracy.

W zakresie umiejętności absolwent potrafi:

J.1.1.U1. wyciągać wnioski z obserwacji pracy grupy przedszkolnej i klasy szkolnej, zachowań i aktywności dzieci lub uczniów w czasie zajęć, z uwzględnieniem uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;

J.1.1.U2. analizować zdarzenia wychowawczo-opiekuńcze i edukacyjne zaobserwowane lub doświadczone w czasie praktyk zawodowych.

W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do:

J.1.1.K1. skutecznego współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych oraz z nauczycielami w celu poszerzania swojej wiedzy;

J.1.1.K2. praktycznego stosowania zasad bezpieczeństwa dzieci lub uczniów w przedszkolu, szkole lub placówce systemu oświaty.

Studenci realizują szczegółowe efekty uczenia się, zawarte w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela.

SPOSOBY WERYFIKACJI EFEKTÓW UCZENIA SIĘ:

obowiązkowa obecność studenta w każdej placówce i aktywne uczestnictwo w zajęciach podczas praktyki

dostarczenie wymaganej dokumentacji z praktyk, przygotowanie przez studenta sprawozdania z każdego dnia praktyki w dzienniku praktyk)

Metody i kryteria oceniania:

Obowiązkowa obecność studenta w każdej placówce 1 ECTS

Dostarczenie wymaganej dokumentacji z praktyk (uzupełniony dziennik praktyk) 1 ECTS

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyki, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Elżbieta Aleksiejuk
Prowadzący grup: Elżbieta Aleksiejuk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Praktyki - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie.
ul. Broniewskiego 48
01-771 Warszawa
tel: +48 22 831 95 97 https://chat.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-7 (2024-10-21)