Seminarium dyplomowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNS-S1-PRiM-SD5 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium dyplomowe |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | zdalnie |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest omówienie najważniejszych zagadnień merytorycznych i metodologicznych związanych z przygotowaniem przez studentów prac dyplomowych. Zajęcia w semestrze zimowym są przeinaczone dla wszystkich uczestników, natomiast część zajęć zajęć w semestrze letnim ma charakter indywidualnych konsultacji. |
Pełny opis: |
W trakcie zajęć poruszone zostaną następujące zagadnienia związane z indywiduami projektami badawczymi: 1. Doprecyzowanie tematyki prac dyplomowych 2. Metodologia badania, opracowanie narzędzi badawczych, kwestie związane z doborem próby. 3. Analiza i interpretacja danych uzyskanych w trakcie badań własnych. 4. Praca nad częścią teoretyczną prac dyplomowych. 5. Korekta tekstu pod względem formalnym, językowym. |
Literatura: |
Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 2002. Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2011 J.W. Creswell (2013). Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu T. Pilch, T. Bauman, Zasady badań pedagogicznych, Wydawnictwo Akademickie Żak Silverman D., Prowadzenie badań jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008 Literatura odnosząca się do tematyki prac dyplomowych |
Efekty uczenia się: |
Absolwent w zakresie WIEDZY zna i rozumie: NAU1AR_W01 W sposób zaawansowany, podstawy pedagogiki resocjalizacyjnej: definicje, pojęcia, zakresy, rys historyczny, polskie szkoły pedagogiki resocjalizacyjnej – twórców i ich dzieła, współczesne koncepcje i teorie resocjalizacyjne, proces resocjalizacji w teorii i praktyce, dylematy resocjalizacyjne, nieprzystosowanie społeczne. NAU1AR_W02 diagnozę psychopedagogiczną w resocjalizacji, diagnozę deficytów, diagnozę potencjałów, modele diagnostyczne, diagnozę źródeł nieprzystosowania społecznego, diagnozę osób zagrożonych i nieprzystosowanych społecznie; diagnozę kryminologiczną NAU1AR_W07 zadania charakterystyczne dla szkoły, placówki systemu oświaty oraz środowisko, w jakim one działają Absolwent w zakresie UMIEJĘTNOŚCI potrafi: NAU1 AR_U01 określać dylematy socjalizacyjne oraz nieprzystosowanie społeczne; analizować koncepcje, teorie, definicje; wykorzystywać współczesne koncepcje i teorie profilaktyczne i resocjalizacyjne; projektować działania od izolacji do środowiska otwartego; prezentować koncepcję twórczej resocjalizacji jako przykładu odziaływań destygmatyzujących; stosować podstawy teoretyczne metodyki pracy resocjalizacyjnej; NA1AR_U04 analizować metodykę oddziaływań w placówkach resocjalizacyjnych; analizować i stosować teoretyczne podstawy instytucjonalnych oddziaływań metodycznych; analizować i stosować metody wspierające proces readaptacji i reintegracji społecznej; NA1AR_U07wyciągać wnioski z obserwacji pracy nauczycieli lub terapeutów, ich interakcji z uczniami lub wychowankami oraz sposobu, w jaki planują i przeprowadzają zajęcia dydaktyczne, wychowawcze lub opiekuńcze Absolwent w zakresie KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH jest gotów do: NAU1AR_K01rozpoznawania specyfiki środowiska lokalnego i podejmowania współpracy na rzecz dobra uczniów i tego środowiska NAU1 AR_K06 skutecznego współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych oraz z nauczycielami w celu poszerzania swojej wiedzy |
Metody i kryteria oceniania: |
BILANS PUNKTÓW ECTS: 10 ECTS 1 ECTS - udział w seminarium dyplomowym, 4 ECTS - kwerenda biblioteczna, 5 ECTS - przygotowanie pracy dyplomowej. Metody i kryteria oceniania: -bieżąca ocena zaangażowania w dyskusję podczas zajęć, -przygotowanie projektu pracy dyplomowej. Obecność na zajęciach obowiązkowa w pierwszym semestrze zajęć. Dopuszczalne dwie nieobecności w semestrze. W semestrze letnim odbywają się głównie indywidualne konsultacje ze studentami Warunkiem zaliczenia semestru zimowego jest oddanie szczegółowego spisu treści pracy oraz projektu badawczego (sformułowany cel badań i pytania badawcze, określenie metody, techniki i narzędzia badawczego, charakterystyka badanej grupy). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Przejdź do planu
PN SEM
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Walczak | |
Prowadzący grup: | Anna Walczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie.