Język angielski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SJO-SJ-WEJA-JA5 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język angielski |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | języki obce (nowożytne) |
Wymagania (lista przedmiotów): | Język angielski SJO-SJ-WEJA-JA4 |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Podstawowym celem zajęć jest rozwijanie i doskonalenie kompetencji językowo-komunikacyjnych w zakresie sprawności receptywnych i produktywnych przewidzianych dla poziomu biegłości językowej B2 według standardów Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. |
Pełny opis: |
Zajęcia mają na celu rozwijanie i doskonalenie kompetencji językowej przewidzianej dla biegłości językowej B2/C1, pozwalającej na (1) rozumienie wypowiedzi na tematy abstrakcyjne i złożone, o charakterze specjalistycznym, wykraczające poza znaną dziedzinę, (2) elastyczne i efektywne używanie języka w celach towarzyskich, w tym wyrażanie emocji, stosowanie aluzji i żartów, (3) formułowanie przejrzystych i szczegółowych wypowiedzi ustnych i pisemnych, (4) wyjaśnianie swojego stanowiska w sprawach będących przedmiotem dyskusji, rozważając wady i zalety różnych rozwiązań. Dodatkowym celem przedmiotu jest podniesienie stopnia wrażliwości językowej, pozwalającej na skorygowanie własnych błędów, w przypadku, gdy doprowadziły one do nieporozumienia oraz stopnia wrażliwości interkulturowej, pojmowanej jako wiedzy, świadomości i rozumienia relacji między światem społeczności pochodzenia a światem języka docelowego. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Clare A., Wilson JJ, Speakout Advanced. Pearson Eales F., Oakes S., Speakout Upper Intermediate. Pearson Vince M., Advanced Language Practice. Macmillan Education Literatura uzupełniająca: Cambridge Advanced Learner’s Dictionary. CUP Hewings M., Advanced Grammar In Use. Cambridge University Press McCarthy M., O’Dell F., English Vocabulary in Use Upper-intermediate. Oxford Collocations Dictionary for Students of E Vince M., Advanced Grammar in Context. Macmillan Wallace S., Oxford Dictionary of Education. OUP Źródła internetowe: BBC One-Minute World News: https://www.bbc.com/news/av/10462520 TED: Ideas Worth Spreading https://www.ted.com/ |
Efekty uczenia się: |
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie: N.W1. zaawansowane struktury gramatyczne oraz formy językowe w języku angielskim; N.W2. kulturę krajów anglojęzycznych oraz wybraną literaturę, rymowanki i piosenki oraz zabawy dla dzieci w języku angielskim; N.W3. strategie zabawowe i zadaniowe w uczeniu się języka obcego przez dzieci lub uczniów, warunki do nabywania kompetencji językowych przez dzieci lub uczniów oraz sposoby motywowania dzieci lub uczniów do uczenia się języka obcego. W zakresie umiejętności absolwent potrafi: N.U1. potrafi posługiwać się językiem angielskim na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Językowego oraz w wyższym stopniu w zakresie specjalistycznej terminologii N.U2. samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje zawodowe umiejętności, korzystając z różnych źródeł w języku angielskim N.U3. dobierać w pracy z dziećmi lub uczniami odpowiednią literaturę, rymowanki i piosenki oraz zabawy w języku angielskim W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do: N.K1. autorefleksji nad posiadanymi kompetencjami językowymi i pedagogicznymi N.K2. podejmowania kształcenia i pracy w celu rozwoju umiejętności językowych N.K3. wspierania właściwych postaw dzieci lub uczniów wobec innej kultury SPOSOBY WERYFIKACJI EFEKTÓW UCZENIA SIĘ: - bieżąca ocena zaangażowania w dyskusję podczas zajęć; - zlecone zadania, praca z tekstem, sprawdziany pisemne; - test końcowy pisemny. |
Metody i kryteria oceniania: |
BILANS PUNKTÓW ECTS: 1 ECTS - 30 godzin kontaktowych - ćwiczenia; 0,5 ECTS - praca własna; 0,5 ECTS - przygotowanie do testów cząstkowych Ocena końcowa stanowi średnią oceny wszystkich zadań wykonanych w ciągu semestru oraz pracy zaliczeniowej: Na ocenę końcową z przedmiotu składają się: 20% - aktywne uczestnictwo w zajęciach (dopuszczalna jest 1 nieobecność w semestrze) 30% - praca własna studenta / zlecone zadania 30% - krótkie sprawdziany pisemne 20% - test końcowy lub prezentacja Ocena końcowa stanowi średnią ocen cząstkowych: bardzo dobry (5,0) 90-100% dobry plus (4,5) 83-89% dobry (4,0) 74-82% dostateczny plus (3,5) 68-73% dostateczny (3,0) 60-67% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
zobacz plan zajęć |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Sojka | |
Prowadzący grup: | Ewa Sojka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie.