Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SJO-SJ-WEJA-JA5
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Język angielski
Jednostka: Wydział Nauk Społecznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

języki obce (nowożytne)
obowiązkowe

Wymagania (lista przedmiotów):

Język angielski SJO-SJ-WEJA-JA4

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Podstawowym celem zajęć jest rozwijanie i doskonalenie kompetencji językowo-komunikacyjnych w zakresie sprawności receptywnych i produktywnych przewidzianych dla poziomu biegłości językowej B2 według standardów Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.

Pełny opis:

Zajęcia mają na celu rozwijanie i doskonalenie kompetencji językowej przewidzianej dla biegłości językowej B2/C1, pozwalającej na (1) rozumienie wypowiedzi na tematy abstrakcyjne i złożone, o charakterze specjalistycznym, wykraczające poza znaną dziedzinę, (2) elastyczne i efektywne używanie języka w celach towarzyskich, w tym wyrażanie emocji, stosowanie aluzji i żartów, (3) formułowanie przejrzystych i szczegółowych wypowiedzi ustnych i pisemnych, (4) wyjaśnianie swojego stanowiska w sprawach będących przedmiotem dyskusji, rozważając wady i zalety różnych rozwiązań. Dodatkowym celem przedmiotu jest podniesienie stopnia wrażliwości językowej, pozwalającej na skorygowanie własnych błędów, w przypadku, gdy doprowadziły one do nieporozumienia oraz stopnia wrażliwości interkulturowej, pojmowanej jako wiedzy, świadomości i rozumienia relacji między światem społeczności pochodzenia a światem języka docelowego.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Clare A., Wilson JJ, Speakout Advanced. Pearson

Eales F., Oakes S., Speakout Upper Intermediate. Pearson

Vince M., Advanced Language Practice. Macmillan Education

Literatura uzupełniająca:

Cambridge Advanced Learner’s Dictionary. CUP

Hewings M., Advanced Grammar In Use. Cambridge University Press

McCarthy M., O’Dell F., English Vocabulary in Use Upper-intermediate.

Oxford Collocations Dictionary for Students of E

Vince M., Advanced Grammar in Context. Macmillan

Wallace S., Oxford Dictionary of Education. OUP

Źródła internetowe:

BBC One-Minute World News: https://www.bbc.com/news/av/10462520

TED: Ideas Worth Spreading https://www.ted.com/

Efekty uczenia się:

W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:

N.W1. zaawansowane struktury gramatyczne oraz formy językowe w języku angielskim;

N.W2. kulturę krajów anglojęzycznych oraz wybraną literaturę, rymowanki i piosenki oraz zabawy dla dzieci w języku angielskim;

N.W3. strategie zabawowe i zadaniowe w uczeniu się języka obcego przez dzieci lub uczniów, warunki do nabywania kompetencji językowych przez dzieci lub uczniów oraz sposoby motywowania dzieci lub uczniów do uczenia się języka obcego.

W zakresie umiejętności absolwent potrafi:

N.U1. potrafi posługiwać się językiem angielskim na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Językowego oraz w wyższym stopniu w zakresie specjalistycznej terminologii

N.U2. samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje zawodowe umiejętności, korzystając z różnych źródeł w języku angielskim

N.U3. dobierać w pracy z dziećmi lub uczniami odpowiednią literaturę, rymowanki i piosenki oraz zabawy w języku angielskim

W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do:

N.K1. autorefleksji nad posiadanymi kompetencjami językowymi i pedagogicznymi

N.K2. podejmowania kształcenia i pracy w celu rozwoju umiejętności językowych

N.K3. wspierania właściwych postaw dzieci lub uczniów wobec innej kultury

SPOSOBY WERYFIKACJI EFEKTÓW UCZENIA SIĘ:

- bieżąca ocena zaangażowania w dyskusję podczas zajęć;

- zlecone zadania, praca z tekstem, sprawdziany pisemne;

- test końcowy pisemny.

Metody i kryteria oceniania:

BILANS PUNKTÓW ECTS: 1 ECTS - 30 godzin kontaktowych - ćwiczenia;

0,5 ECTS - praca własna; 0,5 ECTS - przygotowanie do testów cząstkowych

Ocena końcowa stanowi średnią oceny wszystkich zadań wykonanych w ciągu semestru oraz pracy zaliczeniowej:

Na ocenę końcową z przedmiotu składają się:

20% - aktywne uczestnictwo w zajęciach (dopuszczalna jest 1 nieobecność w semestrze)

30% - praca własna studenta / zlecone zadania

30% - krótkie sprawdziany pisemne

20% - test końcowy lub prezentacja

Ocena końcowa stanowi średnią ocen cząstkowych:

bardzo dobry (5,0) 90-100%

dobry plus (4,5) 83-89%

dobry (4,0) 74-82%

dostateczny plus (3,5) 68-73%

dostateczny (3,0) 60-67%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Sojka
Prowadzący grup: Ewa Sojka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie.
ul. Broniewskiego 48
01-771 Warszawa
tel: +48 22 831 95 97 https://chat.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 6.8.1.0 (2022-12-09)