Język angielski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SJO-SJ-WEJA-JA3 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język angielski |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | języki obce (nowożytne) |
Wymagania (lista przedmiotów): | Język angielski SJO-SJ-WEJA-JA2 |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Podstawowym celem zajęć jest rozwijanie i doskonalenie kompetencji językowo-komunikacyjnych w zakresie sprawności receptywnych i produktywnych przewidzianych dla poziomu biegłości językowej B2 według standardów Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. |
Pełny opis: |
Zajęcia mają na celu rozwijanie i doskonalenie kompetencji językowej przewidzianej dla biegłości językowej B2 wg ESOKJ, pozwalającej na (1) rozumienie znaczenia głównych wątków przekazu zawartych w złożonych tekstach na tematy konkretne i abstrakcyjne, łącznie z rozumieniem dyskusji na tematy z zakresu pedagogiki, (2) porozumiewanie się na tyle płynnie i spontanicznie, by prowadzić normalną rozmowę z rodzimym użytkownikiem języka, nie powodując przy tym napięcia u którejkolwiek ze stron, (3) formułowanie przejrzystych i szczegółowych wypowiedzi ustnych i pisemnych, (4) wyjaśnianie swojego stanowiska w sprawach będących przedmiotem dyskusji, rozważając wady i zalety różnych rozwiązań. Dodatkowym celem przedmiotu jest podniesienie stopnia wrażliwości językowej, pozwalającej na skorygowanie własnych błędów, w przypadku, gdy doprowadziły one do nieporozumienia oraz stopnia wrażliwości interkulturowej, pojmowanej jako wiedzy, świadomości i rozumienia relacji między światem społeczności pochodzenia a światem języka docelowego. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Eales F., Oakes S., Speakout Upper Intermediate 2nd Edition. Pearson Vince M., First Certificate Language Practice. Macmillan Education Literatura uzupełniająca: Cambridge Advanced Learner’s Dictionary. CUP Hewings M., Advanced Grammar In Use. Cambridge University Press McCarthy M., O’Dell F., English Vocabulary in Use Upper-intermediate. Oxford Collocations Dictionary for Students of English. OUP Swan M., Practical English Usage. OUP Vince M., Advanced Grammar in Context. Macmillan Wallace S., Oxford Dictionary of Education. OUP Źródła internetowe i artykuły prasowe |
Efekty uczenia się: |
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie: B.2.W1. podstawowe struktury gramatyczne oraz formy językowe; B.2.W2. kulturę państw z danego obszaru językowego oraz wybraną literaturę, rymowanki i piosenki oraz zabawy dla dzieci w języku obcym. W zakresie umiejętności absolwent potrafi: B.2.U1. wykorzystywać pogłębione kompetencje leksykalne, gramatyczne, fonetyczne i socjokulturowe w komunikowaniu się w języku obcym; B.2.U2. posługiwać się sprawnościami w zakresie rozumienia ze słuchu, mówienia, czytania i pisania; B.2.U3. samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje zawodowe umiejętności, korzystając z różnych źródeł w języku obcym; B.2.U4. dobierać w pracy z dziećmi lub uczniami odpowiednią literaturę, rymowanki i piosenki oraz zabawy w języku obcym. W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do: B.2.K1. autorefleksji nad posiadanymi kompetencjami, podejmowania kształcenia i pracy w celu rozwoju umiejętności językowych. SPOSOBY WERYFIKACJI EFEKTÓW UCZENIA SIĘ: - bieżąca ocena zaangażowania w dyskusję podczas zajęć; - zlecone zadania, praca z tekstem, sprawdziany pisemne; - test końcowy pisemny. |
Metody i kryteria oceniania: |
BILANS PUNKTÓW ECTS: 2 ECTS - 60 godzin kontaktowych - ćwiczenia; 1 ECTS - praca własna; 1 ECTS - przygotowanie do testów cząstkowych i testu semestralnego Na ocenę końcową z przedmiotu składają się: 20% - aktywne uczestnictwo w zajęciach (dopuszczalne są 2 nieobecności w semestrze) 30% - praca własna studenta / zlecone zadania 30% - krótkie sprawdziany pisemne 20% - test końcowy lub prezentacja Ocena końcowa stanowi średnią ocen cząstkowych: bardzo dobry (5,0) 90-100% dobry plus (4,5) 83-89% dobry (4,0) 74-82% dostateczny plus (3,5) 68-73% dostateczny (3,0) 60-67% |
Właścicielem praw autorskich jest Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie.