Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SJO-SJ-WEJA-JA3
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Język angielski
Jednostka: Wydział Nauk Społecznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

języki obce (nowożytne)
obowiązkowe

Wymagania (lista przedmiotów):

Język angielski SJO-SJ-WEJA-JA2

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Podstawowym celem zajęć jest rozwijanie i doskonalenie kompetencji językowo-komunikacyjnych w zakresie sprawności receptywnych i produktywnych przewidzianych dla poziomu biegłości językowej B2 według standardów Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.

Pełny opis:

Zajęcia mają na celu rozwijanie i doskonalenie kompetencji językowej przewidzianej dla biegłości językowej B2 wg ESOKJ, pozwalającej na (1) rozumienie znaczenia głównych wątków przekazu zawartych w złożonych tekstach na tematy konkretne i abstrakcyjne, łącznie z rozumieniem dyskusji na tematy z zakresu pedagogiki, (2) porozumiewanie się na tyle płynnie i spontanicznie, by prowadzić normalną rozmowę z rodzimym użytkownikiem języka, nie powodując przy tym napięcia u którejkolwiek ze stron, (3) formułowanie przejrzystych i szczegółowych wypowiedzi ustnych i pisemnych, (4) wyjaśnianie swojego stanowiska w sprawach będących przedmiotem dyskusji, rozważając wady i zalety różnych rozwiązań. Dodatkowym celem przedmiotu jest podniesienie stopnia wrażliwości językowej, pozwalającej na skorygowanie własnych błędów, w przypadku, gdy doprowadziły one do nieporozumienia oraz stopnia wrażliwości interkulturowej, pojmowanej jako wiedzy, świadomości i rozumienia relacji między światem społeczności pochodzenia a światem języka docelowego.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Eales F., Oakes S., Speakout Upper Intermediate 2nd Edition. Pearson

Vince M., First Certificate Language Practice. Macmillan Education

Literatura uzupełniająca:

Cambridge Advanced Learner’s Dictionary. CUP

Hewings M., Advanced Grammar In Use. Cambridge University Press

McCarthy M., O’Dell F., English Vocabulary in Use Upper-intermediate.

Oxford Collocations Dictionary for Students of English. OUP

Swan M., Practical English Usage. OUP

Vince M., Advanced Grammar in Context. Macmillan

Wallace S., Oxford Dictionary of Education. OUP

Źródła internetowe i artykuły prasowe

Efekty uczenia się:

W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:

B.2.W1. podstawowe struktury gramatyczne oraz formy językowe;

B.2.W2. kulturę państw z danego obszaru językowego oraz wybraną literaturę, rymowanki i piosenki oraz zabawy dla dzieci w języku obcym.

W zakresie umiejętności absolwent potrafi:

B.2.U1. wykorzystywać pogłębione kompetencje leksykalne, gramatyczne, fonetyczne i socjokulturowe w komunikowaniu się w języku obcym;

B.2.U2. posługiwać się sprawnościami w zakresie rozumienia ze słuchu, mówienia, czytania i pisania;

B.2.U3. samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje zawodowe umiejętności, korzystając z różnych źródeł w języku obcym;

B.2.U4. dobierać w pracy z dziećmi lub uczniami odpowiednią literaturę, rymowanki i piosenki oraz zabawy w języku obcym.

W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do:

B.2.K1. autorefleksji nad posiadanymi kompetencjami, podejmowania kształcenia i pracy w celu rozwoju umiejętności językowych.

SPOSOBY WERYFIKACJI EFEKTÓW UCZENIA SIĘ:

- bieżąca ocena zaangażowania w dyskusję podczas zajęć;

- zlecone zadania, praca z tekstem, sprawdziany pisemne;

- test końcowy pisemny.

Metody i kryteria oceniania:

BILANS PUNKTÓW ECTS: 2 ECTS - 60 godzin kontaktowych - ćwiczenia;

1 ECTS - praca własna; 1 ECTS - przygotowanie do testów cząstkowych i testu semestralnego

Na ocenę końcową z przedmiotu składają się:

20% - aktywne uczestnictwo w zajęciach (dopuszczalne są 2 nieobecności w semestrze)

30% - praca własna studenta / zlecone zadania

30% - krótkie sprawdziany pisemne

20% - test końcowy lub prezentacja

Ocena końcowa stanowi średnią ocen cząstkowych:

bardzo dobry (5,0) 90-100%

dobry plus (4,5) 83-89%

dobry (4,0) 74-82%

dostateczny plus (3,5) 68-73%

dostateczny (3,0) 60-67%

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie.
ul. Broniewskiego 48
01-771 Warszawa
tel: +48 22 831 95 97 https://chat.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 6.8.1.0 (2022-12-09)