Język angielski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SJO-S1-PRiMp-JA1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język angielski |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | języki obce (nowożytne) |
Założenia (opisowo): | Znajomość j. angielskiego na poziomie min. B1 |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Podstawowym celem zajęć jest wyrobienie kompetencji językowo - komunikacyjnych w zakresie sprawności receptywnych i produktywnych przewidzianych dla poziomu B1+ |
Pełny opis: |
Podstawowym celem zajęć na I i II roku jest rozwijanie kompetencji językowych takich jak: - czytanie i rozumienie tekstów prezentujących współczesną problematykę, stanowiska, poglądy - rozumienie dłuższych wypowiedzi ustnych - pisanie o bardziej złożonych zagadnieniach - formułowanie przejrzystych wypowiedzi ustnych, nawiązywanie i podtrzymywanie rozmowy. Zajęcia na roku I i II służą kształceniu kompetencji komunikacyjnych dla potrzeb zawodowych i nieformalnych z poszerzeniem o terminologię specjalistyczną, a także podnoszeniu stopnia wrażliwości językowej. Istotnym celem jest również rozwijanie wiedzy studentów na temat kultury, życia społecznego i politycznego krajów anglosaskich. Zajęcia prowadzone są w trybie "blended learning", w wymiarze 70% zajęć stacjonarnych i 30% pracy własnej studentów z wykorzystaniem platformy Moodle. Zajęcia służą utrwaleniu bądź uzupełnieniu wiadomości zdobytych przez Studentów w szkole średniej. Treści obejmują słownictwo związane z bliskimi życiu tematami (rodzina, dom, styl życia, dieta itp.) oraz zagadnienia gramatyczne: - czasy gramatyczne - czasowniki modalne - strona bierna - okresy warunkowe 0-2 - zaimki, przyimki, spójniki |
Literatura: |
Literatura podstawowa: A. Clarke, F. Eales, S. Oakes, J.J. Wilson, Speakout Upper-Intermediate, Pearson Literatura uzupełniająca: R. Murphy, English Grammar in Use, Cambridge, A. Urban, Mów pełnymi zdaniami, Preston Publishing M. Mann, S. Taylore-Knowles, Destination B2, Macmillan Cheri L. Pierson, Lonna J. Dickerson, Florence R. Scott, Exploring Theological English Teacher's Guide: Reading, Vocabulary, and Grammar for ESL/Efl A. Treger, B. Treger, Special Education Vocabulary in Use Strony internetowe: One-Minute World News: https://www.bbc.com/news/av/10462520/one-minute-world-news TED-Ed: https://ed.ted.com/ |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu studiów I stopnia na kierunku PEDAGOGIKA absolwent: WIEDZA: ABSOLWENT ZNA I ROZUMIE P6S_WG 01 struktury gramatyczno-leksykalne języka obcego (angielskiego) w zakresie zgodnym z wymaganiami poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (CEFR) P6S_WG 02różnice między językiem formalnym i nieformalnym oraz identyfikuje znaczenie głównych wątków w różnych komunikatach językowych UMIEJĘTNOŚCI: ABSOLWENT POTRAFI P6S_UW 01 zrozumieć dyskusję z użyciem języka specjalistycznego, jeśli dotyczy tematyki zawodowej – odpowiednio do kierunku studiów P6S_UW 02 porozumiewać się na tyle płynnie i spontanicznie, by prowadzić normalną rozmowę z rodzimym użytkownikiem języka, nie powodując przy tym napięcia u którejkolwiek ze stron P6S_UW 03 samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności językowe, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii KOMPETENCJE SPOŁECZNE: ABSOLWENT JEST GOTÓW DO P6S_KK 01 krytycznej oceny posiadanej wiedzy i umiejętności P6S_KK 02 wyznaczania kierunków własnego rozwoju językowego i komunikacyjnego SPOSOBY WERYFIKACJI EFEKTÓW UCZENIA SIĘ: Weryfikacja efektów uczenia się prowadzona jest na różnych etapach kształcenia poprzez: a) bieżącą ocenę pracy studenta w trakcie trwania zajęć - aktywność, udział w dyskusjach - K(1)_U07, K(1)_U10 b) sprawdziany, testy pisemne - K(1)_W04, K(1)_K01 c) praca własna: prace pisemne, prezentacje itp. - K(1)_W10, K(1)_K06 |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę końcową z przedmiotu składają się: 20% - obecność na zajęciach i aktywność 30% - krótkie quizy w trakcie semestru 30% - wykonanie zadań 20% - test końcowy lub prezentacja (do ustalenia) Ocena końcowa stanowi średnią ocen cząstkowych: 5 90-100% 4+ 83-89% 4 74-82% 3+ 68-73% 3 60-67% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Sojka | |
Prowadzący grup: | Ewa Sojka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie.