Tutoring - tryb indywidualny teologia lub pedagogika
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | ChAT-SD-T1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Tutoring - tryb indywidualny teologia lub pedagogika |
Jednostka: | Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest indywidualne wsparcie metodologiczne oraz w zakresie specyfiki Indywidualnego Planu Badawczego oraz założeń koncepcyjnych, teoretycznych i badawczych przygotowywanej rozprawy doktorskiej w dyscyplinie teologia, a także przygotowanie merytoryczne do realizacji praktyk zawodowych Doktoranta. |
Pełny opis: |
Tematyka prowadzonych indywidualnie konsultacji z Doktorantem jest ustalana na podstawie bieżących prac nad Indywidualnym Planem Badawczym oraz prowadzonymi badaniami naukowymi, przygotowywaniem wystąpień konferencyjnych, problemami metodologicznymi związanymi z prowadzonymi w ramach projektu rozprawy doktorskiej badaniami naukowymi. Poza ustalanymi na bieżąco i wymagającymi tutoringu problemami badawczymi tematyka zajęć seminaryjnych jest związana z: 1. Specyfiką dyscypliny teologia i jej paradygmatami badawczymi 2. Określeniem i uszczegółowieniem założeń IPB oraz bieżącą weryfikacją jego realizacji przez Doktoranta 3. Przygotowaniem Doktoranta do złożenia artykułów naukowych oraz wniosków grantowych 4. Ustalenie podstaw metodologicznych i procedury badawczej oraz analiza badań stanowiących podstawę rozprawy doktorskiej. Ponadto przedmiotem konsultacji jest również przygotowanie merytoryczne i dydaktyczne do realizacji praktyk zawodowych Doktoranta, w tym planowanie celu, metod dydaktycznych i treści merytorycznych zajęć dydaktycznych, a także ustalenie organizacji tych praktyk. |
Literatura: |
Literatura jest ustalana indywidualnie i każdorazowo jest związana z projektem naukowym Doktoranta i jego IPB. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: ZNA I ROZUMIE K_W01: w stopniu zaawansowanym światowy dorobek teoretyczny w teologii w zakresie własnej specjalizacji, umożliwiający krytyczną rewizję istniejących paradygmatów K_W02: wybrany światowy dorobek naukowy oraz kierunki jego rozwoju w teologii w zakresie własnej specjalizacji oraz jego implikacje dla własnej działalności badawczej K_W03: kluczowe zasady projektowania badań teologicznych K_W04: metody badań w teologii z obszaru odpowiadającego własnej specjalizacji, szczególnie z zakresu gromadzenia, uwzględniając najnowsze osiągnięcia i kierunki rozwoju UMIEJĘTNOŚCI: POTRAFI K_U01: wykorzystywać wiedzę z zakresu teologii do twórczego identyfikowania, formułowania i innowacyjnego rozwiązywania złożonych problemów, przede wszystkim w ramach wykonywania zadań o charakterze badawczym w naukach teologicznych, w szczególności: (1) definiować cel i przedmiot badań, formułować problem i hipotezę badawczą; (2) prawidłowo dobierać oraz stosować metody badań, techniki i narzędzia badawcze, a także twórczo je rozwijać; (3) analizować i interpretować pozyskane dane; (4) transferować wyniki swych oraz cudzych prac badawczych do sfery gospodarczej i/lub społecznej K_U04: planować i realizować indywidualne i zespołowe przedsięwzięcia badawcze w teologii, także przedsięwzięcia w środowisku międzynarodowym K_U05: samodzielnie planować i działać na rzecz własnego rozwoju zawodowego, szczególnie w zakresie przedsięwzięć badawczych KOMPETENCJE SPOŁECZNE: JEST GOTÓW DO K_K01: uznawania i promowania znaczenia wiedzy naukowej w rozwiązywaniu problemów badawczych K_K02 : krytycznej oceny dorobku uprawianej dyscypliny naukowej oraz własnego wkładu w rozwój tej dyscypliny K_K05: przestrzegania standardów naukowych i zasad etyki pracy naukowej oraz systematycznego doskonalenia własnych kompetencji w działalności naukowej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody dydaktyczne: dyskusja, lektura tekstów naukowych. Prowadzący wyznacza termin konsultacji w sali lub online. Metody weryfikacji efektów uczenia się: przygotowanie do tutoringu (lektura własna) i udział w dyskusji – K_W01, K_W02, K_W03, K_W04, K_U01, K_U04, K_K01, K_K02; przedstawienie wstępnej koncepcji badań własnych – K_W01, K_W02, K_W03, K_W04, K_U01, K_U04, K_K05. Zaliczenie (ZAL): Doktorant brał czynny udział w tutoringu i przedstawił wstępną koncepcję swoich badań. Brak zaliczenia (NZAL): Doktorant nie brał czynnego udziału w tutoringu lub nie przedstawił wstępnej koncepcji swoich badań. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marcin Hintz, Jerzy Pańkowski | |
Prowadzący grup: | Marcin Hintz, Jerzy Pańkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Warsztaty - Zaliczenie |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia: | mieszany: w sali i zdalnie |
Właścicielem praw autorskich jest Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie.