Praktyki zawodowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNS-S-P-PrMPP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyki zawodowe |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Zadaniem praktyki studenckiej jest: - przygotowanie studenta do pracy opiekuńczo-wychowawczej i nauczycielskiej, - stworzenie warunków do pogłębienia wiadomości przekazywanych w toku zajęć dydaktycznych i konfrontowania ich z praktyką edukacyjno-wychowawczą. Zadaniem praktyk jest również umożliwienie bezpośredniego pozyskiwania doświadczeń i „praktycznej” wiedzy, które będą następnie pomocne w realizowaniu treści kształcenia podczas zajęć dydaktycznych w uczelni. |
Skrócony opis: |
Praktyka realizowana jest w szkole podstawowej lub ponadpodstawowej. |
Efekty uczenia się: |
Student w zakresie wiedzy: PED2A_W10 ma uporządkowaną wiedzę o funkcjonowaniu instytucji edukacyjnych, opiekuńczo-wychowawczych, kulturalno-oświatowych, pomocowych i terapeutycznych, pogłębioną w wybranych zakresach, w tym o zasady zarządzania zasobami własności intelektualnej oraz zna podstawowe zasady tworzenia i rozwoju różnych form przedsiębiorczości P7U_W P7S_WG P7S_WK PED2A_W13 ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o różnych środowiskach wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących P7U_W P7S_WG PED2A_W15 ma uporządkowaną wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnej, opiekuńczo-wychowawczej, kulturalno-oświatowej, pomocowej i terapeutycznej, pogłębioną w wybranych zakresach P7U_W P7S_WG Student w zakresie umiejętności: PED2A_U02 potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, opiekuńczo-wychowawczych, kulturalnych, resocjalizacyjnych, pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych w pracy z wychowankami P7U_U P7S_UW PED2A_U08 potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania podejmowanych działań praktycznych P7U_U P7S_UW PED2A_U09 potrafi generować oryginalne rozwiązania złożonych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań w określonych obszarach praktycznych P7U_U P7S_UW Student w zakresie kompetencji społecznych: PED2A_K03 jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie pedagogiki; angażuje się we współpracę i inicjuje działania na rzecz interesu publicznego P7U_K P7S_KO PED2A_K04 utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w praktyce pedagogicznej, odznacza się rozwagą, dojrzałością i zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań pedagogicznych P7U_K P7S_KR PED2A_K06 jest gotów do ponoszenia odpowiedzialności za własne przygotowanie do pracy, za pełnioną rolę zawodową z uwzględnieniem zmieniających się potrzeb społecznych, za podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych P7U_K P7S_KR |
Metody i kryteria oceniania: |
Praktyka zostanie zaliczona po przedłożeniu przez studenta: - diagnozy zespołu rówieśniczego 0,5 ECTS, - projektu 1 ECTS, - portfolio (koniecznie ze scenariuszami lekcji/zajęć) 0,5 ECTS, - obecność i czynny udział we wszystkich aktywnościach wyszczególnionych w programie praktyk 4 ECTS, - udokumentowane praktyk w dzienniku praktyk (z odpowiednio wypełnionymi kartami tygodniowymi – dokładne sprawozdanie z przebiegu praktyk) i przedłożenia karty nabywania umiejętności zawodowych praktykanta ChAT 1 ECTS. Suma 7 ECTS |
Praktyki zawodowe: |
Sposób odbywania zajęć: stacjonarnie w konkretnej placówce (szkoła podstawowa lub ponadpodstawowa). |
Właścicielem praw autorskich jest Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie.