Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Tutoring - tryb indywidualny teologia lub pedagogika

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: ChAT-SD-T6
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Tutoring - tryb indywidualny teologia lub pedagogika
Jednostka: Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Tutoring opiera się na indywidualnej pracy doktoranta (tutee) wraz z nauczycielem (tutor). Tutoriale (spotkania z nauczycielem) odbywają się w formie konsultacji indywidualnych prowadzonych przez tutora. Podczas tutoringu wyznaczane są cele dydaktyczno-naukowe w danym obszarze zainteresowań doktoranta. Tutor może zlecić zadanie do wykonania, zaproponować konkretne narzędzia, literaturę, metody lub pomoce naukowe. Podczas kolejnych spotkań ewaluowane są postępy doktoranta i wyznaczane kolejne zadania.

Tryb prowadzenia:

zdalnie

Skrócony opis:

Zadaniem tutoringu jest odbycie 15 godzin cyklu spotkań, w trakcie których doktorant przygotowując prace pisemne oraz wykonując inne zadania rozwija swoje umiejętności w zakresie redagowania tekstów naukowych, prezentacji wiedzy i prowadzenia dyskusji. Zadaniem tutora jest udzielenie pomocy w osiąganiu wyższego poziomu kompetencji w przygotowywaniu rozprawy doktorskiej oraz poszukiwaniu drogi indywidualnego rozwoju naukowego jak również zawodowego, wsparcie w zakresie metodologii prowadzonych badań naukowych.

Pełny opis:

Zadaniem tutoringu jest odbycie 15 godzin cyklu spotkań, w trakcie których doktorant przygotowując prace pisemne oraz wykonując inne zadania rozwija swoje umiejętności w zakresie redagowania tekstów naukowych, prezentacji wiedzy i prowadzenia dyskusji. Zadaniem tutora jest udzielenie pomocy w osiąganiu wyższego poziomu kompetencji w przygotowywaniu rozprawy doktorskiej oraz poszukiwaniu drogi indywidualnego rozwoju naukowego jak również zawodowego, wsparcie w zakresie metodologii prowadzonych badań naukowych.

Treści kształcenia ustalane są indywidualnie z doktorantem w dyscyplinie pedagogika, uwzględniając aktualny stan przygotowania rozprawy doktorskiej oraz innych naukowych dzieł jak artykuł lub wystąpienie konferencyjne.

Zajęcia odbywają się w formie zdalnej.

Literatura:

Literatura ustalana jest indywidualnie z tutorem

Literatura zalecana:

podręczniki metodologiczne, a także teksty źródłowe związane z tematem rozprawy np, Przegalińska A, Jemielniak D., AI w strategii: rewolucja sztucznej inteligencji w zarządzaniu; Susskind R., How To Think About AI; Norvig P., Russel S., Artificial Intelligence: A Modern Approach, Global Edition

Efekty uczenia się:

W - ZG: doktorant zna i rozumie w stopniu umożliwiającym rewizje istniejących paradygmatów – światowy dorobek, obejmujący podstawy teoretyczne oraz zagadnienia ogólne i wybrane zagadnienia szczegółowe – właściwe dla danej dyscypliny naukowej lub artystycznej;

- główne tendencje rozwojowe dyscyplin naukowych lub artystycznych, w których odbywa się kształcenie;

- metodologie badań naukowych;

- zasady upowszechniania wyników działalności naukowej, także w trybie otwartego dostępu

U - wykorzystanie wiedzy: wykorzystywać wiedzę z różnych dziedzin nauki lub dziedziny sztuki do twórczego identyfikowania, formułowania i innowacyjnego rozwiązywania złożonych problemów lub wykonywania zadań o charakterze badawczym, a w szczególności:

- definiować cel i przedmiot badań naukowych, formułować hipotezę badawcza,

- rozwijać metody, techniki i narzędzia badawcze oraz twórczo je stosować,

- wnioskować na podstawie wyników badań naukowych;

- dokonywać krytycznej analizy i oceny wyników badań naukowych, działalności eksperckiej i innych prac o charakterze twórczym oraz ich wkładu w rozwój wiedzy;

KS -jest gotów do krytyczne j oceny dorobku w ramach danej dyscypliny naukowej lub artystycznej;

- krytycznej oceny własnego wkładu w rozwój danej dyscypliny naukowej lub artystycznej;

- uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych

Metody i kryteria oceniania:

Metody oceniania uwzględniają bieżącą ewaluację pracy doktoranta i są to oceny projektów, prac cząstkowych, recenzja artykułów i rozprawy doktorskiej.

Rozliczenie ECTS: 0,5 ECTS - spotkania tutoringowe

0,5 ECTS - praca własna doktoranta nad wyznaczonymi przez tutora zadaniami, lektura ustalonych z tutorem publikacji.

Praktyki zawodowe:

Brak powiązanych praktyk

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2025-02-20 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jakub Kostiuczuk, Stefan Kwiatkowski, Mirosław Michalski, Renata Nowakowska-Siuta, Marek Piotrowski
Prowadzący grup: Jakub Kostiuczuk, Stefan Kwiatkowski, Mirosław Michalski, Renata Nowakowska-Siuta, Marek Piotrowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Warsztaty - Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie.
ul. Broniewskiego 48
01-771 Warszawa
tel: +48 22 831 95 97 https://chat.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-7 (2024-10-21)