Tutoring - tryb indywidualny teologia lub pedagogika
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | ChAT-SD-T6 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Tutoring - tryb indywidualny teologia lub pedagogika |
Jednostka: | Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Tutoring opiera się na indywidualnej pracy doktoranta (tutee) wraz z nauczycielem (tutor). Tutoriale (spotkania z nauczycielem) odbywają się w formie konsultacji indywidualnych prowadzonych przez tutora. Podczas tutoringu wyznaczane są cele dydaktyczno-naukowe w danym obszarze zainteresowań doktoranta. Tutor może zlecić zadanie do wykonania, zaproponować konkretne narzędzia, literaturę, metody lub pomoce naukowe. Podczas kolejnych spotkań ewaluowane są postępy doktoranta i wyznaczane kolejne zadania. |
Tryb prowadzenia: | zdalnie |
Skrócony opis: |
Zadaniem tutoringu jest odbycie 15 godzin cyklu spotkań, w trakcie których doktorant przygotowując prace pisemne oraz wykonując inne zadania rozwija swoje umiejętności w zakresie redagowania tekstów naukowych, prezentacji wiedzy i prowadzenia dyskusji. Zadaniem tutora jest udzielenie pomocy w osiąganiu wyższego poziomu kompetencji w przygotowywaniu rozprawy doktorskiej oraz poszukiwaniu drogi indywidualnego rozwoju naukowego jak również zawodowego, wsparcie w zakresie metodologii prowadzonych badań naukowych. |
Pełny opis: |
Zadaniem tutoringu jest odbycie 15 godzin cyklu spotkań, w trakcie których doktorant przygotowując prace pisemne oraz wykonując inne zadania rozwija swoje umiejętności w zakresie redagowania tekstów naukowych, prezentacji wiedzy i prowadzenia dyskusji. Zadaniem tutora jest udzielenie pomocy w osiąganiu wyższego poziomu kompetencji w przygotowywaniu rozprawy doktorskiej oraz poszukiwaniu drogi indywidualnego rozwoju naukowego jak również zawodowego, wsparcie w zakresie metodologii prowadzonych badań naukowych. Treści kształcenia ustalane są indywidualnie z doktorantem w dyscyplinie pedagogika, uwzględniając aktualny stan przygotowania rozprawy doktorskiej oraz innych naukowych dzieł jak artykuł lub wystąpienie konferencyjne. Zajęcia odbywają się w formie zdalnej. |
Literatura: |
Literatura ustalana jest indywidualnie z tutorem Literatura zalecana: podręczniki metodologiczne, a także teksty źródłowe związane z tematem rozprawy np, Przegalińska A, Jemielniak D., AI w strategii: rewolucja sztucznej inteligencji w zarządzaniu; Susskind R., How To Think About AI; Norvig P., Russel S., Artificial Intelligence: A Modern Approach, Global Edition |
Efekty uczenia się: |
W - ZG: doktorant zna i rozumie w stopniu umożliwiającym rewizje istniejących paradygmatów – światowy dorobek, obejmujący podstawy teoretyczne oraz zagadnienia ogólne i wybrane zagadnienia szczegółowe – właściwe dla danej dyscypliny naukowej lub artystycznej; - główne tendencje rozwojowe dyscyplin naukowych lub artystycznych, w których odbywa się kształcenie; - metodologie badań naukowych; - zasady upowszechniania wyników działalności naukowej, także w trybie otwartego dostępu U - wykorzystanie wiedzy: wykorzystywać wiedzę z różnych dziedzin nauki lub dziedziny sztuki do twórczego identyfikowania, formułowania i innowacyjnego rozwiązywania złożonych problemów lub wykonywania zadań o charakterze badawczym, a w szczególności: - definiować cel i przedmiot badań naukowych, formułować hipotezę badawcza, - rozwijać metody, techniki i narzędzia badawcze oraz twórczo je stosować, - wnioskować na podstawie wyników badań naukowych; - dokonywać krytycznej analizy i oceny wyników badań naukowych, działalności eksperckiej i innych prac o charakterze twórczym oraz ich wkładu w rozwój wiedzy; KS -jest gotów do krytyczne j oceny dorobku w ramach danej dyscypliny naukowej lub artystycznej; - krytycznej oceny własnego wkładu w rozwój danej dyscypliny naukowej lub artystycznej; - uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceniania uwzględniają bieżącą ewaluację pracy doktoranta i są to oceny projektów, prac cząstkowych, recenzja artykułów i rozprawy doktorskiej. Rozliczenie ECTS: 0,5 ECTS - spotkania tutoringowe 0,5 ECTS - praca własna doktoranta nad wyznaczonymi przez tutora zadaniami, lektura ustalonych z tutorem publikacji. |
Praktyki zawodowe: |
Brak powiązanych praktyk |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-20 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jakub Kostiuczuk, Stefan Kwiatkowski, Mirosław Michalski, Renata Nowakowska-Siuta, Marek Piotrowski | |
Prowadzący grup: | Jakub Kostiuczuk, Stefan Kwiatkowski, Mirosław Michalski, Renata Nowakowska-Siuta, Marek Piotrowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Warsztaty - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie.