Pisanie akademickie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | ChAT-SD-PA2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Pisanie akademickie |
Jednostka: | Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Celem przedmiotu jest ukazanie studentom różnic w sposobie konstrukcji, zakresu wykorzystania aparatu naukowego, sposobie narracji i formie językowej różnego rodzaju tekstów: naukowych, popularnonaukowych i popularyzatorskich, recenzji, haseł encyklopedycznych i słownikowych itp., oraz technik zbierania i organizowania informacji w trakcie procesu przygotowań do pisania. |
Tryb prowadzenia: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Pisanie akademickie to kurs wprowadzający doktorantów w podstawy pisania na poziomie uniwersyteckim. Celem przedmiotu jest zaznajomienie się z podstawowymi zasadami pisania tekstów naukowych oraz zasadami publikacji. |
Pełny opis: |
Pisanie akademickie to kurs wprowadzający doktorantów w podstawy pisania na poziomie uniwersyteckim. Doktoranci zapoznają się z podstawami formami tekstów naukowych w tym sprawozdania, recenzji, przeglądu, artykułu naukowego, eseju oraz tematami takimi jak czytanie krytyczne, struktura tekstu naukowego, planowanie tekstu, korekta, redakcja oraz wybrane zagadnienia dotyczące stylu na poziomie zaawansowanym. Zagadnienia omawiane na zajęciach: 1. Cechy pisania akademickiego - wprowadzenie 2. Struktura tekstów naukowych 3. Strategie publikacyjne 4. Krytyczne czytanie tekstów naukowych (analiza artykułów) |
Literatura: |
Oliver P., Jak pisać prace uniwersyteckie, Kraków 1999. Bailey, Stephen (2015). Academic Writing: A Handbook for International Students Cargill, Margaret & O'Connor, Patrick. (2013). Writing Scientific Research Articles: Strategy and Steps. Fulwiler, Toby. (2002). College Writing: A Personal Approach to Academic Writing. Third Edition. Murray, Rowena & Moore, Sarah. (2006). The Handbook of Academic Writing – A Fresh Approach. Turabian, Kate L. 2018. A Manual for Writers of Research Papers, Theses, and Dissertations: Chicago Style for Students and Researchers, 9thedition. Chicago: University of Chicago Press Dodatkowo artykuły z czasopism naukowych wysokopunktowanych polskich i zagranicznych ustalane z grupą |
Efekty uczenia się: |
Doktorant zna i rozumiem w zakresie wiedzy: KW05 zasady upowszechniania wyników działalności naukowej, także w trybie otwartego dostępu, oraz transferu wiedzy do trefy społecznej W zakresie umiejętności potrafi K_U02 upowszechniać wyniki własnych oraz cudzych badań, także w formach popularnych; uczestniczyć w dyskursie naukowym, w tym inicjować debatę z zakresu teologii lub konkretnej dyscypliny nauk społecznych, jak też w szerszym wymiarze społecznym K_U05 samodzielnie planować i działać na rzecz własnego rozwoju zawodowego, szczególnie w zakresie przedsięwzięć badawczych Kompetencji społeczne jest gotów do K_K03 wypełniania zobowiązań społecznych badaczy, szczególnie w zakresie edukacji oraz upowszechniania wyników badań naukowych K_K05 przestrzegania standardów naukowych i zasad etyki pracy naukowej oraz systematycznego doskonalenia własnych kompetencji w działalności naukowej i dydaktycznej |
Metody i kryteria oceniania: |
POSOBY WERYFIKACJI EFEKTÓW UCZENIA SIĘ: Bieżąca ocena zaangażowania w dyskusję podczas zajęć oraz ocena wykonania poszczególnych zadań zlecanych przez prowadzącego – dotyczy wszystkich wymienionych efektów kształcenia. Warunki zaliczenia: Obecność na zajęciach (możliwe 2 nieobecności)- dotyczy zarówno zajęć prowadzonych w sali jak i tych prowadzonych synchronicznie (w czasie rzeczywistym - zgodnie z planem zajęć) na Teams. Aktywność podczas zajęć, udział w dyskusji, analiza tekstów związanych z omawianymi na zajęciach zagadnieniami Przygotowanie planu artykułu (prezentacja na zajęciach) Zaliczenie (ZAL): doktorant przygotował i zaprezentował na zajęciach plan artykułu oraz zaproponowała czasopismo, do którego artykuł mógłby zostać zgłoszony ( z uwzględnieniem tematyki tekstu oraz zakresu tematycznego czasopisma) Brak zaliczenia (NZAL): doktorant nie przygotował i nie przedstawił na zajęciach planu artykułu |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-20 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Walczak | |
Prowadzący grup: | Anna Walczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie.