Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pisanie akademickie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: ChAT-SD-PA2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Pisanie akademickie
Jednostka: Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):


Celem przedmiotu jest ukazanie studentom różnic w sposobie konstrukcji, zakresu wykorzystania aparatu naukowego, sposobie narracji i formie językowej różnego rodzaju tekstów: naukowych, popularnonaukowych i popularyzatorskich, recenzji, haseł encyklopedycznych i słownikowych itp., oraz technik zbierania i organizowania informacji w trakcie procesu przygotowań do pisania.

Tryb prowadzenia:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

Pisanie akademickie to kurs wprowadzający doktorantów w podstawy pisania na poziomie uniwersyteckim.

Celem przedmiotu jest zaznajomienie się z podstawowymi zasadami pisania tekstów naukowych oraz zasadami publikacji.

Pełny opis:

Pisanie akademickie to kurs wprowadzający doktorantów w podstawy pisania na poziomie uniwersyteckim. Doktoranci zapoznają się z podstawami formami tekstów naukowych w tym sprawozdania, recenzji, przeglądu, artykułu naukowego, eseju oraz tematami takimi jak czytanie krytyczne, struktura tekstu naukowego, planowanie tekstu, korekta, redakcja oraz wybrane zagadnienia dotyczące stylu na poziomie zaawansowanym.

Zagadnienia omawiane na zajęciach:

1. Cechy pisania akademickiego - wprowadzenie

2. Struktura tekstów naukowych

3. Strategie publikacyjne

4. Krytyczne czytanie tekstów naukowych (analiza artykułów)

Literatura:

Oliver P., Jak pisać prace uniwersyteckie, Kraków 1999.

Bailey, Stephen (2015). Academic Writing: A Handbook for International Students

Cargill, Margaret & O'Connor, Patrick. (2013). Writing Scientific Research Articles: Strategy and Steps.

Fulwiler, Toby. (2002). College Writing: A Personal Approach to Academic Writing. Third Edition.

Murray, Rowena & Moore, Sarah. (2006). The Handbook of Academic Writing – A Fresh Approach.

Turabian, Kate L. 2018. A Manual for Writers of Research Papers, Theses, and Dissertations: Chicago Style for Students and Researchers, 9thedition. Chicago: University of Chicago Press

Dodatkowo artykuły z czasopism naukowych wysokopunktowanych polskich i zagranicznych ustalane z grupą

Efekty uczenia się:

Doktorant zna i rozumiem w zakresie wiedzy:

KW05 zasady upowszechniania wyników działalności naukowej, także w trybie otwartego dostępu, oraz transferu wiedzy do trefy społecznej

W zakresie umiejętności potrafi

K_U02 upowszechniać wyniki własnych oraz cudzych badań, także w formach popularnych; uczestniczyć w dyskursie naukowym, w tym inicjować debatę z zakresu teologii lub konkretnej dyscypliny nauk społecznych, jak też w szerszym wymiarze społecznym

K_U05 samodzielnie planować i działać na rzecz własnego rozwoju zawodowego, szczególnie w zakresie przedsięwzięć badawczych

Kompetencji społeczne jest gotów do

K_K03 wypełniania zobowiązań społecznych badaczy, szczególnie w zakresie edukacji oraz upowszechniania wyników badań naukowych

K_K05 przestrzegania standardów naukowych i zasad etyki pracy naukowej oraz systematycznego doskonalenia własnych kompetencji w działalności naukowej i dydaktycznej

Metody i kryteria oceniania:

POSOBY WERYFIKACJI EFEKTÓW UCZENIA SIĘ:

Bieżąca ocena zaangażowania w dyskusję podczas zajęć oraz ocena wykonania poszczególnych zadań zlecanych przez prowadzącego – dotyczy wszystkich wymienionych efektów kształcenia.

Warunki zaliczenia:

Obecność na zajęciach (możliwe 2 nieobecności)- dotyczy zarówno zajęć prowadzonych w sali jak i tych prowadzonych synchronicznie (w czasie rzeczywistym - zgodnie z planem zajęć) na Teams.

Aktywność podczas zajęć, udział w dyskusji, analiza tekstów związanych z omawianymi na zajęciach zagadnieniami

Przygotowanie planu artykułu (prezentacja na zajęciach)

Zaliczenie (ZAL): doktorant przygotował i zaprezentował na zajęciach plan artykułu oraz zaproponowała czasopismo, do którego artykuł mógłby zostać zgłoszony ( z uwzględnieniem tematyki tekstu oraz zakresu tematycznego czasopisma)

Brak zaliczenia (NZAL): doktorant nie przygotował i nie przedstawił na zajęciach planu artykułu

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2025-02-20 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Walczak
Prowadzący grup: Anna Walczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie.
ul. Broniewskiego 48
01-771 Warszawa
tel: +48 22 831 95 97 https://chat.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-7 (2024-10-21)