Etyka w kontekście psychologicznym i społecznym
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | ChAT-NP-Ekps1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Etyka w kontekście psychologicznym i społecznym |
Jednostka: | Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Podstawowym celem zajęć jest dostarczenie studentom syntetycznej wiedzy z zakresu socjologii związanej z tematyka ładu aksjonormatywnego, jego elementów oraz zmian jakie zachodzą w jego ramach. Zostanie również poruszona problematyka zróżnicowania kulturowego. Słuchacze zapoznają się z wybranymi koncepcjami dotyczącymi norm, wartości, sankcji, anomii, dewiacji i ról społecznych. Zostaną również omówione koncepcje psychologiczne poruszające zagadnienia rozwoju moralnego jednostki. |
Literatura: |
Kornas-Biela D., Psychologiczne koncepcje rozwoju moralnego, Roczniki Filozoficzne, 1983, 31(4),s. 55-85 Manterys A., Homo duplex czy homo multiplex?, Studia socjologiczne, 1996, 1 (140) Oleś P., Z zagadnień „psychologii wartości”, Roczniki Filozoficzne, 1984, 32(4), s. 67-95 Peret-Drążewska P., Styl życia w czasach indywidualizacji. O wolnym wyborze jako kryterium dyferencjacji społecznej, Wydawnictwo Naukowe UAM, Studia Edukacyjne, 2014, nr 32, s. 63-77 Szacka B., Wprowadzenie do socjologii, Oficyna Naukowa, Warszawa 2008 Sztompka P, Socjologia. Analiza społeczeństwa, Wydawnictwo Znak Warszawa 2022 Smółka L., Rozumowanie moralne dzieci w świetle koncepcji stadialnego rozwoju sądów moralnych Lawrence’a Kohlberga, (w:) I.Adamek, Z.Szarota, E.Żmijewska (red.), Wartości w teorii i praktyce edukacyjnej, Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2013 Żylicz P., Problematyka moralna w psychologii humanistycznej, Roczniki Filozoficzne, 1995, 43 (4), s. 75-89 |
Właścicielem praw autorskich jest Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie.