Przedmioty w rejestracji Rejestracja na fakultety dla studentów kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna WNS-FA2024L_PPW
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2024L - Semestr letni 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|---|
2024L | |||||
WNS-S2-P-A4 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Andragogika” pochodzi od greckiego: aner (andros) i agein (ago). Słowo aner oznacza: mężczyzna, mąż, człowiek dorosły, zaś słowo agein – prowadzić. A zatem mając na uwadze etymologiczne źródła andragogika oznacza naukę o „prowadzeniu ludzi dorosłych”. Marczuk proponuje, by traktować andragogikę jako „ogólną teorię procesów edukacyjnych ludzi dorosłych, procesów przebiegających w różnych formach aktywności oświatowej i kulturalnej – w edukacji szkolnej dorosłych na różnych jej szczeblach, od szkoły podstawowej do szkoły wyższej dla pracujących, w pozaszkolnej edukacji zawodowej dorosłych, mającej na celu głównie doskonalenie i modernizację kwalifikacji, w pozaszkolnej ogólnokształcącej edukacji dorosłych, związanej przeważnie z osobistymi, indywidualnymi potrzebami i zainteresowaniami, a także w różnych edukacyjnych przejawach uczestnictwa w kulturze” . Andragogika określa cele tych procesów, warunki optymalizujące ich przebieg i skutki. |
|
||
WNS-S1-PRiM-DS2 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Studenci zostaną zaznajomieni z podstawowymi koncepcjami i teoriami wyjaśniającymi powstawanie zachowań dewiacyjnych. Szczegółowo będą omawiane zjawiska patologiczne – ich geneza, rodzaje, istota, uwarunkowania i dynamika. Scharakteryzowana zostanie rola rodziny, środków masowego przekazu, społeczności lokalnych w powstawaniu i zapobieganiu zachowaniom patologicznym. |
|
||
WNS-F-PPW-EKD2 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia koncentrują się na zdobywaniu i doskonaleniu umiejętności komunikacyjnych, ze szczególnym uwzględnieniem ich praktycznego wykorzystania w pracy nauczyciela. Program zajęć obejmuje poznanie procesu komunikacji oraz rozwijanie technik skutecznego formułowania i przekazywania informacji, radzenia sobie z konfliktami i prowadzenia dialogu w sytuacjach trudnych. |
|
||
WNS-S1-P-KJ6 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kultura języka to prawidłowy, prezentujący wysoki poziom sposób posługiwania się językiem polskim, pozbawiony błędów. Kultura języka bardzo dobrze widoczna jest w literaturze pięknej, której autorzy z reguły bardzo dużą wagę przywiązują do poprawności językowej, używając nie tylko zasad poprawnej polszczyzny, ale również często ozdobnego języka literackiego. Przedmiot ma na celu podniesienie i ugruntowanie u studentów kultury języka polskiego. |
|
||
WNS-S2-PSK-KMS2 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WNS-S2-PRiPS-WTP2 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Współczesne tendencje w profilaktyce i resocjalizacji. Celem przedmiotu jest orientacja w zakresie współczesnych systemów i modeli oddziaływań resocjalizacyjnych oraz profilaktycznych. W ramach zajęć zostaną omówione psychologiczne, socjologiczne i biologiczne teorie oddziaływań resocjalizacyjnych, w tym psychodynamiczne sposoby oddziaływań resocjalizacyjnych, główne teorie socjologiczne wyjaśniające zachowania dewiacyjne. Zajęcia poświęcone będą systematycznemu opisowi samego procesu resocjalizacji oraz działań profilaktycznych podejmowanych w środowisku otwartym, tj. powstania, rozwoju i ewolucji kurateli sądowej, rodziny zastępczej, środowiskowych programów profilaktycznych podejmowanych szczególnie wobec osób zagrożonych demoralizacją. |
|
||