Zakres specjalnościowy - PRiM, 5 semestr (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Nauk Społecznych)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2024Z - Semestr zimowy 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|---|
2024Z | |||||
WNS-S1-PRiM-SD5 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest omówienie najważniejszych zagadnień merytorycznych i metodologicznych związanych z przygotowaniem przez studentów prac dyplomowych. Zajęcia w semestrze zimowym są przeinaczone dla wszystkich uczestników, natomiast część zajęć zajęć w semestrze letnim ma charakter indywidualnych konsultacji. |
|
|||
WNS-S1-PRiM-PMNS5 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia poświęcone są; diagnozie, kryteriom, analizie, etiologii i fazom niedostosowania społecznego. Podjęte zostają również problemy roli pedagogów i instytucji w pracy z osobami społecznie niedostosowanymi. Zajęcia mają charakter praktyczny, związany z tworzeniem diagnozy problemowej osoby niedostosowanej społecznie. |
|
|||
WNS-S1-PRiM-P5 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Praktyki zawodowe pozwalają studentom zapoznać się z praktycznym wymiarem pracy w obszarze resocjalizacji i pedagogiki międzykulturowej, zdobywać kolejne doświadczenia i pogłębiać kompetencje, dają im możliwość skonfrontowania swojej wiedzy i dotychczasowego doświadczenia z rzeczywistością, spotkania się z wychowankami/osadzonymi/klientami oraz z pracownikami placówek i wreszcie pomagają podjąć decyzję odnośnie dalszej drogi kształcenia i pracy zawodowej. |
|
|||
WNS-S1-PRiM-EPR5 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Tematyka przedmiotu podejmuje kwestie związane z edukacją w szeroko pojętej perspektywie resocjalizacyjnej. Studenci będą mogli prześledzić konteksty i uwarunkowania edukacyjne młodzieży zagrożonej niedostosowaniem społecznym, nieletnich niedostosowanych społecznie oraz osób skazanych na karę izolacji więziennej, jak również poznają możliwości i ograniczenia prewencyjne w tym zakresie. W dalszej części zajęć przedstawione zostaną koncepcje edukacji i reedukacji oraz działania edukacyjne prowadzone w resocjalizacji i readaptacji społecznej młodzieży niedostosowanej społecznie oraz osób skazanych. |
|
|||
WNS-S1-PRiM-DWPŚ5 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedstawienie podstawowych wiadomości z zakresu diagnostyki i jej znaczenia dla praktyki pedagogicznej, ze szczególnym uwzględnieniem środowisk o charakterze wielokulturowym. Zdobycie umiejętności prowadzenia procedury diagnostycznej celem przeprowadzenia wstępnych prób diagnozowania wybranych obszarów edukacji w populacjach o charakterze wielokulturowym. |
|
|||
WNS-S1-PRiM-DWPR5 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest wprowadzenie do podstawowych założeń z zakresu prewencji patologii i zagrożeń społecznych oraz orientacja w zakresie teorii wsparcia pedagogicznego i pracy resocjalizacyjnej ze szczególnym uwzględnieniem pracy z nieletnimi. Zajęcia poświęcone będą analizowaniu zjawisk społecznych w kontekście pracy pedagogicznej i resocjalizacyjnej, uwzględniającej diagnozowanie problemów patologii społecznej i niedostosowania środowiskowego. Metody dydaktyczne: wykład, prezentacja multimedialna, dyskusja, analiza przypadków, metody eksponujące - film |
|
|||