Studia jednolite magisterskie Weipo, 8 semestr (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Nauk Społecznych)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2024L - Semestr letni 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|---|
2024L | |||||
WNS-SJ-WE-EG8 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zagadnienia teoretyczne przedstawiane na zajęciach dotyczyć bedą budowy i funkcjonowania narządów głosowych człowieka a także higieny głosu w pracy nauczyciela. Podczas zajęć praktycznych wykonywane bedą ćwiczenia oddechowe, fonacyjne i artykulacyjne. |
|
|||
WNS-SJ-WE-KZR8 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest poznanie najważniejszych zagadnień z obszaru komunikacji interpersonalnej oraz ćwiczenie umiejętności komunikacyjnych koniecznych, by skutecznie porozumiewać się z innymi ludźmi. Opanowanie przez studentów wiedzy na temat praktycznych umiejętności prezentowania we właściwy sposób własnego zdania i aktywnego słuchania, dostrzegania i przełamywania przez nich różnorodnych barier komunikacyjnych. |
|
|||
WNS-SJ-WE-MEM8 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowym celem zajęć jest wyposażenie studentów w wiedzę i praktyczne umiejętności z zakresu metodyki edukacji matematycznej oraz przygotowanie studentów do pracy z dziećmi klas edukacji wczesnoszkolnej. Przedstawienie sposobów i metod pobudzających zainteresowania matematyczne, a także jak unikać typowych błędów w nauczaniu matematyki. |
|
|||
WNS-SJ-WE-MET8 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zdobycie umiejętności planowania i prowadzenia zajęć z zakresu edukacji technicznej w kształceniu wczesnoszkolnym. Uzyskanie kompetencji dotyczących budowania jednostki metodycznej, kształtowania odpowiedzialnej postawy, kultury i organizacji pracy, obejmującej zajęcia praktyczno-techniczne prowadzone z dziećmi. Zagadnienia przedmiotowe: wprowadzenie teoretyczne, metody oglądowe, pokazy modelowych prac, dyskusje dydaktyczne, realizacje praktyczno-techniczne. Warunki zaliczenia: aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach, terminowa realizacja zadań. Warunki merytoryczne zaliczenia: wymagana jest znajomość programu kształcenia przedmiotowego w zakresie edukacji technicznej dla dzieci. Forma zaliczenia: zaliczenie prac pisemnych, prezentacja prac w wybranych technikach, przesłanie dokumentacji fotograficznej realizacji praktycznych. |
|
|||
WNS-SJ-WEiPO-MPOW8 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Ćwiczenia z przedmiotu metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej mają na celu zapoznanie studentów z podstawowymi metodami, technikami i narzędziami stosowanymi przez pedagogów w placówkach opiekuńczo-wychowawczych. Zajęcia przybliżają studentom uwarunkowania stosowania poszczególnych metod i technik w pracy z różnymi grupami wychowanków (wychowankowie w pieczy zastępczej, wychowankowie z różnego typu niepełnosprawnością itp.) oraz w różnych rodzajach placówek. |
|
|||
WNS-SJ-WE-MWNJO8 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia koncentrują się na praktycznym przygotowaniu studentów do zawodu nauczyciela języka angielskiego w przedszkolu i klasach I-III szkoły podstawowej. |
|
|||
WNS-SJ-WE-MF8 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie studenta z podstawami teoretycznymi współczesnego procesu wychowania fizycznego na kolejnych poziomach edukacji. Analiza jednostki metodycznej oraz toków szczegółowych lekcji wychowania fizycznego. Przygotowanie przyszłego nauczyciela do planowania procesu lekcyjnego, opracowywanie oraz odczytywanie programów nauczania wychowania fizycznego. Wyposażenie w wiedzę i kompetencje niezbędne do właściwego procesu kontroli i oceny osiągnięć edukacyjnych uczniów z wychowania fizycznego. Wdrożenie praktycznej wiedzy i umiejętności dotyczących prowadzenia lekcji wychowania fizycznego w przedszkolu i szkole. |
|
|||
WNS-SJ-WEiPO-MZŚ8 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia mają na celu kompleksowe spojrzenie na pracę nauczyciela świetlicy uwzględniając specyfikę grupy, aranżację przestrzeni i dobór adekwatnych metod pracy z dziećmi. Studenci będą mieli okazję skonstruować program własnej pracy i zaplanować w szczegółach działania w zakresie zajęć świetlicowych. |
|
|||
WNS-SJ-WE-SM8 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowym celem seminarium jest przeprowadzenie studentów przez proces pisania pracy magisterskiej oraz prowadzenia przez nich związanych z nią badań. Podstawą seminarium jest indywidualna praca ze studentami. |
|
|||
WNS-SJ-WE-S8 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia mają za zadanie zapoznać uczestników z podstawowymi założeniami i technikami opisu oraz wnioskowania statystycznego. Ich opanowanie pozwoli zarówno na bierny odbiór analiz statystycznych (czytanie literatury empirycznej), jak również właściwe planowanie własnych badań oraz analizowanie i prezentowanie ich rezultatów. |
|
|||
WNS-SJ-WE-WR8 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Studentka/ student pozna:: definicję współpracy oraz dowie się, jakie są składowe elementy skutecznej współpracy z rodzicami; usłyszy o strukturze systemu rodzinnego – z naciskiem na przynależność dziecka w rodzinie; pozna możliwe przyczyny i skutki budowania “murów i mostów” w relacji rodzic-nauczyciel; dowie się o znaczeniu relacji w tworzeniu postawy opartej o współpracę z rodzicami; pozna sposoby na budowanie porozumienia z rodzicami (porozumienie bez przemocy). |
|
|||