Teologia Nowego Testamentu-kurs monograficzny
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WT-S2-Ts-TNT4 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Teologia Nowego Testamentu-kurs monograficzny |
Jednostka: | Wydział Teologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Tematyka zajęć obejmuje życie, działalność i teologię św. Pawła oraz myśl teologiczną listów należących do Corpus Paulinum Studenci nabierają umiejętności w interpretacji listów protopawłowych i deuteropawłowych oraz Listu do Hebrajczyków. |
Pełny opis: |
Na wykładach i ćwiczeniach studenci zapoznają się z życiem, działalnością i teologią św. Pawła oraz myślą teologiczną listów należących do Corpus Paulinum. Celem zajęć jest zapoznanie studiujących z sylwetką, działalnością apostolsko-misyjną i koncepcją teologiczną św. Pawła oraz z problemami teologicznymi listów wielkich,, eschatologicznych, więziennych i pasterskich św. Pawła i Listu do Hebrajczyków. Studenci nabierają umiejętności w interpretacji wybranych tekstów Apostoła Narodów. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Jelonek T., List do Hebrajczyków, Kraków 2005. Jelonek T., Wprowadzenie do Listów św. Pawła, Kraków 1998. Rosik M. (red.), Teologia Nowego Testamentu. Listy Pawłowe, katolickie i List do Hebrajczyków, t. III, Wrocław 20008. Salas A., Paweł z Tarsu. Pierwszy teolog chrześcijaństwa, Częstochowa 2003. Literatura uzupełniająca: Gnilka J., Paweł z Tarsu. Apostoł i świadek, Kraków 2001. Homa k., Szaweł z Tarsu, Kraków 2003 Penna R., Św. Paweł z Tarsu, Kraków 2006. Pindel R., Aby zrozumieć Pawła. Wprowadzenie i wdrożenie w lekturę Listów Pawłowych, Kraków 2004. Romaniuk K., Św. Paweł. Zycie i dzieło, Katowice 1988. Szymanek E., Wykład Pisma Świętego Nowego Testamentu, Poznań 1990, s. 255-445. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: K2_W01 zna i rozumie w pogłębiony sposób złożone zależności między głównymi subdyscyplinami teologicznymi, także w wymiarze historycznym K2_W03 ma zaawansowaną, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę o bieżącym stanie badań w zakresie głównych subdyscyplin teologicznych i zna ich tendencje rozwojowe K2_W05 dogłębnie zna i rozumie językowy wymiar źródeł i dyskursu teologicznego oraz ma pogłębioną wiedzę o historycznej zmienności języka K2_W06 ma pogłębioną wiedzę na temat głównych kierunków teologicznych, dogłębnie rozumie ich założenia historyczne i sposób argumentacji K2_W08 ma szeroką znajomość i dogłębnie rozumie zależności między kształtowaniem się idei teologicznych a zmianami w kulturze i w społeczeństwie oraz wpływ tych idei na powstawanie dzieł i kształtowanie instytucji kulturowych i społecznych Umiejętności: K2_U01 samodzielnie wyszukuje, analizuje, ocenia, selekcjonuje i integruje informacje ze źródeł pisanych i elektronicznych K2_U02 samodzielnie interpretuje tekst teologiczny, dobierając właściwe metody badawcze, komentuje i konfrontuje tezy i założenia pochodzące z różnych tekstów, analizuje złożone argumenty teologiczne i ustala związki logiczne K2_U03 twórczo wykorzystuje wiedzę teologiczną i metodologiczną w formułowaniu hipotez i konstruowaniu krytycznych argumentacji na podstawie własnej analizy źródeł i poglądów innych autorów K_U06 potrafi precyzyjnie metodologicznie i terminologicznie komunikować z różnymi księgami złożone kwestie teologiczne, stawiać tezy i krytycznie je komentować K2_U07 potrafi prowadzić dyskusję teologiczną, umożliwiającą krytyczną wymianę opinii w kwestiach teologicznych Kompetencje społeczne: K2_K01 zna zakres posiadanej przez siebie wiedzy i posiadanych umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju zawodowego K2_K05 wykazuje aktywność w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie teologii, także w aspekcie praktycznym |
Metody i kryteria oceniania: |
W semestrze letnim studenci II roku TM/s uczęszczający na zajęcia są oceniani na podstawie obecności (dopuszczalne są dwie nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze) i aktywności na zajęciach (20%), pracy semestralnej (40%), oraz zaliczenia na ocenę z całości przedmiotu (40%); zaliczenie na ocenę obejmuje 5 pytań szczegółowych; pytania szczegółowe są oceniane od 0 do 5 punków każde; maksymalna liczba punktów wynosi 25; do otrzymania zaliczenia na ocenę w semestrze letnim jest wymagane uzyskanie 50% punktów. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-24 - 2023-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Borys Przedpełski | |
Prowadzący grup: | Borys Przedpełski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie (w) + zal
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-02-22 - 2024-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Borys Przedpełski | |
Prowadzący grup: | Borys Przedpełski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie (w) + zal
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Chrześcijańska Akademia Teologiczna.