Praktyka śródroczna metodyczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNS-SJ-WE-Pr6 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka śródroczna metodyczna |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Celem tej formy praktyk jest zapoznanie studenta z rozwiązaniami metodycznymi stosowanymi w pracy z z dzieckiem w wieku 3-6 lat w przedszkolu, dzieckiem odbywającym obowiązkowe roczne przygotowanie w oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej oraz metodami, formami i treściami kształcenia w pracy z uczniem na pierwszym etapie edukacji w klasach I-III. Praktykant obserwuje zajęcia z dziećmi, analizuje metody, środki i formy wykorzystywane przez nauczyciela w pracy z małym uczniem. |
Skrócony opis: |
Celem tej formy praktyk jest zapoznanie studenta ze specyfiką pracy nauczyciela w przedszkolu, oddziale przedszkolnym w szkole oraz w klasach I-III szkoły podstawowej. |
Pełny opis: |
W ramach praktyki student: 1. Poznaje system i specyfikę pracy przedszkola i szkoły podstawowej, realizowane zadania opiekuńczo-wychowawcze, dydaktyczne i prowadzoną dokumentację. 2. Zapoznaje się z dokumentacją i warsztatem pracy nauczyciela wychowania przedszkolnego, nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej, nauczyciela wychowawcy świetlicy, nauczyciela języka angielskiego oraz obserwuje typowe czynności wykonywane przez nauczycieli w toku codziennej pracy. Zapoznaje się z rozwiązaniami metodycznymi. 3. Obserwując zajęcia, analizuje rozwiązania opiekuńczo-wychowawcze i dydaktyczne stosowane w pracy przez nauczyciela. 4. Obserwuje procesy rozwojowe dzieci, poznaje ich możliwości oraz cechy psychofizyczne. 5. Po dokładnym poinstruowaniu może pomóc nauczycielowi projektować i współorganizować zajęcia z przedszkolakami i uczniami. 6. Szczegółowo analizuje wskazane zajęcia wypełniając arkusze obserwacji zajęć. |
Literatura: |
Program praktyki, materiały, dokumenty, akty prawne polecane i udostępniane studentom podczas trwania praktyk. |
Efekty uczenia się: |
W ZAKRESIE WIEDZY ABSOLWENT ZNA I ROZUMIE: J.1.2.W1. codzienną rolę nauczyciela w organizowaniu środowiska wychowania i uczenia się dzieci lub uczniów oraz jego warsztat pracy; J.1.2.W2. kontekstowość, otwartość i zmienność codziennych działań wychowawczych i dydaktycznych nauczyciela. W ZAKRESIE UMIEJĘTNOŚCI ABSOLWENT POTRAFI: J.1.2.U1. wykorzystać wiedzę pedagogiczną i przedmiotową do samodzielnego planowania i realizowania pracy wychowawczo-dydaktycznej w przedszkolu i klasach I–III szkoły podstawowej (w skali rocznej, tygodniowej i dziennej), a także projektowania i prowadzenia działań wychowawczo-dydaktycznych w przedszkolu i szkole podstawowej; J.1.2.U2. poddać refleksji i ocenić skuteczność swoich działań edukacyjnych pod kątem realizacji celów wychowania i kształcenia oraz stosowanych metod i środków dydaktycznych. W ZAKRESIE KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH ABSOLWENT JEST GOTÓW DO: J.1.2.K1. rozwijania swojego przygotowania merytorycznego we współpracy z nauczycielami i specjalistami. SPOSOBY WERYFIKACJI EFEKTÓW UCZENIA SIĘ: Obowiązkowa obecność studenta w każdej placówce i aktywne uczestnictwo w praktyce Przygotowanie przez studenta dokumentacji z praktyk (dziennik praktyk, arkusze obserwacji, karta nabywania umiejętności praktykanta) |
Metody i kryteria oceniania: |
Obowiązkowa obecność studenta w każdej placówce 1 ECTS Dostarczenie wymaganej dokumentacji z praktyk (sprawozdania z każdego dnia praktyki umieszczone w dzienniku praktyk; wypełnione przez studenta arkusze obserwacji, zajęć; karta nabywania umiejętności praktykanta ) 1 ECTS |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-03-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyki, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Aleksiejuk | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Aleksiejuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyki - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie.