Praktyka śródroczna ogólnopedagogiczna
Informacje ogólne
| Kod przedmiotu: | WNS-SJ-WE-Pr5 |
| Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
| Nazwa przedmiotu: | Praktyka śródroczna ogólnopedagogiczna |
| Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
| Grupy: | |
| Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
| Język prowadzenia: | (brak danych) |
| Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
| Założenia (opisowo): | Celem tej formy praktyki jest zapoznanie studentów z funkcjonowaniem ważniejszych placówek dydaktycznych i opiekuńczo – wychowawczych. Student zdobywa wiedzę o funkcjonowaniu: przedszkoli różnego typu, szkoły podstawowej na I etapie kształcenia, poradni psychologiczno- pedagogicznej, ogniska wychowawczego |
| Skrócony opis: |
Celem tej formy praktyki jest zapoznanie studentów z funkcjonowaniem ważniejszych placówek dydaktycznych i opiekuńczo – wychowawczych. |
| Pełny opis: |
Celem tej formy praktyki jest zapoznanie studentów z funkcjonowania ważniejszych placówek dydaktycznych i opiekuńczo – wychowawczych. Poznanie zadań danej placówki i specyfiki jej funkcjonowania odbywa się następująco: • spotkanie grupy studentów z dyrektorem danej placówki lub pracownikiem, • poznanie organizacji, statutu, planu pracy, programów, • zwiedzanie placówki i poznawanie specyfiki jej działalności, • obserwacja zajęć dzieci uczęszczających do danej placówki (o ile będzie to możliwe), • obserwacja zajęć nauczycieli i wychowawców zatrudnionych w placówce, • dyskusja na temat funkcjonowania, organizacji i dostrzeżonych problemów. Studenci zdobywają wiedzę o funkcjonowaniu: • przedszkoli różnego typu: publiczne, prywatne, integracyjne, • szkół podstawowych różnego typu: publiczna, publiczna z edukacją włączającą, prywatna, • poradni psychologiczno – pedagogicznej, • pozaszkolnych placówek opiekuńczo-wychowawczych (ognisko wychowawcze, świetlica środowiskowa). |
| Literatura: |
Program praktyki, materiały, dokumenty, akty prawne polecane i udostępniane studentom w czasie trwania praktyki. |
| Efekty uczenia się: |
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie: J.1.1.W1. sposób funkcjonowania przedszkoli, szkół lub placówek systemu oświaty, organizację ich pracy, uczestników procesów pedagogicznych oraz sposób prowadzenia dokumentacji; J.1.1.W2. realizowane zadania opiekuńczo-wychowawcze, dydaktyczne, diagnostyczne i terapeutyczne, charakterystyczne dla przedszkola, szkoły i placówki systemu oświaty, w tym poradni psychologiczno-pedagogicznej, oraz środowisko, w jakim one działają; J.1.1.W3. zasady organizacji przedszkoli, szkół i placówek systemu oświaty, w tym podstawowe zadania, obszary działalności, procedury organizacyjne, podział kompetencji, planowanie pracy i system kontroli; J.1.1.W4. specyficzne dla przedszkola, szkoły i placówki systemu oświaty codzienne działania zawodowe nauczyciela oraz jego warsztat pracy. W zakresie umiejętności absolwent potrafi: J.1.1.U1. wyciągać wnioski z obserwacji pracy grupy przedszkolnej i klasy szkolnej, zachowań i aktywności dzieci lub uczniów w czasie zajęć, z uwzględnieniem uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; J.1.1.U2. analizować zdarzenia wychowawczo-opiekuńcze i edukacyjne zaobserwowane lub doświadczone w czasie praktyk zawodowych. W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do: J.1.1.K1. skutecznego współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych oraz z nauczycielami w celu poszerzania swojej wiedzy; J.1.1.K2. praktycznego stosowania zasad bezpieczeństwa dzieci lub uczniów w przedszkolu, szkole lub placówce systemu oświaty. Studenci realizują szczegółowe efekty uczenia się, zawarte w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela. SPOSOBY WERYFIKACJI EFEKTÓW UCZENIA SIĘ: obowiązkowa obecność studenta w każdej placówce i aktywne uczestnictwo w zajęciach podczas praktyki dostarczenie wymaganej dokumentacji z praktyk, przygotowanie przez studenta sprawozdania z każdego dnia praktyki w dzienniku praktyk) |
| Metody i kryteria oceniania: |
Obowiązkowa obecność studenta w każdej placówce 1 ECTS Dostarczenie wymaganej dokumentacji z praktyk (uzupełniony dziennik praktyk) 1 ECTS |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
| Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Praktyki, 30 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Elżbieta Aleksiejuk | |
| Prowadzący grup: | Elżbieta Aleksiejuk | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyki - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie.
