Projektowanie, dokumentowanie i ewaluacja procesu dydaktyczno-wychowawczego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNS-SJ-WE-PDE6 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Projektowanie, dokumentowanie i ewaluacja procesu dydaktyczno-wychowawczego |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Proponowane zajęcia mają na celu prezentację podstawowej dokumentacji pracy nauczyciela i wychowawcy w placówkach szkolnych i przedszkolnych. Podczas zajęć studenci będą mieli możliwość stworzyć własną koncepcję pracy z uwzględnieniem celów, planowania, projektowania i ewaluacji procesu dydaktyczno-wychowawczego w oparciu o wybrane dokumenty i narzędzia. |
Pełny opis: |
TEMATYKA ZAJĘĆ OBEJMUJE NASTĘPUJĄCE ZAGADNIENIA: 1. Podstawy prawne dokumentacji w szkole/przedszkolu. 2. Plan pracy własnej - organizacja zajęć i aktywności w roku szkolnym. 3. Plan wychowawczy i kryteria oceniania w szkole. 4. Dokumentacja wychowawcy w szkole i przedszkolu - teczka wychowawcy bez tajemnic. 5. Dziennik elektroniczny w pracy nauczyciela. 6. Uczeń z opinią w szkole - dostosowania i planowanie pracy z uczniem dyslektycznym. 7. Uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego - jak zbudować IPET? 8. Ewaluacja pracy ucznia - informacja zwrotna w pracy nauczyciela. 9. Komunikacja formalna i nieformalna nauczyciela wychowawcy z rodzicem - zasady i praktyczne wskazówki. 10. Dokumentacja awansu zawodowego nauczyciela. |
Efekty uczenia się: |
W ZAKRESIE WIEDZY ABSOLWENT ZNA I ROZUMIE: C.W4. kryteria i sposoby krytycznej oceny oraz doboru programów i podręczników szkolnych: teoretyczno-metodyczne założenia konstruowania programu pracy wychowawczo-dydaktycznej w przedszkolu i klasach I–III szkoły podstawowej, ukryty program przedszkola lub szkoły, programy i podręczniki w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej; C.W5. podstawy teoretyczne oceniania i ewaluacji procesu edukacyjnego w przedszkolu i klasach I–III szkoły podstawowej, w tym cele, funkcje, rodzaje oceniania, proces i konsekwencje oceniania, uczestnictwo ucznia w kontroli i ocenie jego wiedzy i umiejętności, prawa i błędy w procesie oceniania; system zapewnienia jakości pracy przedszkola i szkoły, proces ewaluacji w przedszkolu i szkole oraz metody i techniki ewaluacyjne. W ZAKRESIE UMIEJĘTNOŚCI ABSOLWENT POTRAFI: C.U4. planować, realizować i oceniać efekty spersonalizowanych strategii i programów kształcenia i wychowania z nastawieniem na integralny rozwój dziecka lub ucznia; C.U7. organizować działania edukacyjne nastawione na konstruowanie wiedzy w przedszkolu i klasach I–III szkoły podstawowej, integrowanie różnych sposobów uczenia się, w tym różnych treści, oraz wiedzy osobistej dziecka i wiedzy nowej oraz ich rekonstrukcji; C.U8. wykorzystywać proces oceniania pracy uczniów do stymulowania ich samooceny, umiejętności samoregulacji i pracy nad własnym rozwojem. W ZAKRESIE KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH ABSOLWENT JEST GOTÓW DO: C.K1. kierowania się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, krytycyzmem oraz przyjęcia odpowiedzialności za integralny rozwój dzieci lub uczniów i podejmowane działania pedagogiczne; C.K4. efektywnej współpracy z nauczycielami, specjalistami, w tym psychologiem, logopedą, pedagogiem, lekarzem, i rodzicami dzieci lub uczniów oraz innymi członkami społeczności przedszkolnej, szkolnej i lokalnej na rzecz dzieci lub uczniów i zapewnienia jakości pracy przedszkola lub szkoły. SPOSOBY WERYFIKACJI EFEKTÓW UCZENIA SIĘ: po skończonych zajęciach student posiada podstawowe kompetencje do prowadzenia dokumentacji własnej pracy w placówce przedszkolnej i szkolnej. Potrafi zaplanować i realizować proces własnego rozwoju zawodowego jak również swoich wychowanków. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zajęcia prowadzone w formie warsztatowej - analizy dokumentów źródłowych, analiza przypadku, Zajęcia prowadzone w oparciu o dokumentację źródłową procesu kształcenia wymagają od studenta obecności i aktywnego udziału (2 ECTS) oraz wykonania zadania do każdego tematu (2 ECTS). W razie nieobecności studenci oddają zadania na platformie TEAMS. Komplet oddanych zadań stanowi obok obecności warunek zaliczenia przedmiotu. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-03-01 - 2025-09-30 |
zobacz plan zajęć |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Koleff | |
Prowadzący grup: | Joanna Koleff | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie.