Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Projektowanie, dokumentowanie i ewaluacja procesu dydaktyczno-wychowawczego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WNS-SJ-WE-PDE6
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Projektowanie, dokumentowanie i ewaluacja procesu dydaktyczno-wychowawczego
Jednostka: Wydział Nauk Społecznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Proponowane zajęcia mają na celu prezentację podstawowej dokumentacji pracy nauczyciela i wychowawcy w placówkach szkolnych i przedszkolnych. Podczas zajęć studenci będą mieli możliwość stworzyć własną koncepcję pracy z uwzględnieniem celów, planowania, projektowania i ewaluacji procesu dydaktyczno-wychowawczego w oparciu o wybrane dokumenty i narzędzia.

Pełny opis:

TEMATYKA ZAJĘĆ OBEJMUJE NASTĘPUJĄCE ZAGADNIENIA:

1. Podstawy prawne dokumentacji w szkole/przedszkolu.

2. Plan pracy własnej - organizacja zajęć i aktywności w roku szkolnym.

3. Plan wychowawczy i kryteria oceniania w szkole.

4. Dokumentacja wychowawcy w szkole i przedszkolu - teczka wychowawcy bez tajemnic.

5. Dziennik elektroniczny w pracy nauczyciela.

6. Uczeń z opinią w szkole - dostosowania i planowanie pracy z uczniem dyslektycznym.

7. Uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego - jak zbudować IPET?

8. Ewaluacja pracy ucznia - informacja zwrotna w pracy nauczyciela.

9. Komunikacja formalna i nieformalna nauczyciela wychowawcy z rodzicem - zasady i praktyczne wskazówki.

10. Dokumentacja awansu zawodowego nauczyciela.

Efekty uczenia się:

W ZAKRESIE WIEDZY ABSOLWENT ZNA I ROZUMIE:

C.W4. kryteria i sposoby krytycznej oceny oraz doboru programów i podręczników szkolnych: teoretyczno-metodyczne założenia konstruowania programu pracy wychowawczo-dydaktycznej w przedszkolu i klasach I–III szkoły podstawowej, ukryty program przedszkola lub szkoły, programy i podręczniki w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej;

C.W5. podstawy teoretyczne oceniania i ewaluacji procesu edukacyjnego w przedszkolu i klasach I–III szkoły podstawowej, w tym cele, funkcje, rodzaje oceniania, proces i konsekwencje oceniania, uczestnictwo ucznia w kontroli i ocenie jego wiedzy i umiejętności, prawa i błędy w procesie oceniania; system zapewnienia jakości pracy przedszkola i szkoły, proces ewaluacji w przedszkolu i szkole oraz metody i techniki ewaluacyjne.

W ZAKRESIE UMIEJĘTNOŚCI ABSOLWENT POTRAFI:

C.U4. planować, realizować i oceniać efekty spersonalizowanych strategii i programów kształcenia i wychowania z nastawieniem na integralny rozwój dziecka lub ucznia;

C.U7. organizować działania edukacyjne nastawione na konstruowanie wiedzy w przedszkolu i klasach I–III szkoły podstawowej, integrowanie różnych sposobów uczenia się, w tym różnych treści, oraz wiedzy osobistej dziecka i wiedzy nowej oraz ich rekonstrukcji;

C.U8. wykorzystywać proces oceniania pracy uczniów do stymulowania ich samooceny, umiejętności samoregulacji i pracy nad własnym rozwojem.

W ZAKRESIE KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH ABSOLWENT JEST GOTÓW DO:

C.K1. kierowania się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, krytycyzmem oraz przyjęcia odpowiedzialności za integralny rozwój dzieci lub uczniów i podejmowane działania pedagogiczne;

C.K4. efektywnej współpracy z nauczycielami, specjalistami, w tym psychologiem, logopedą, pedagogiem, lekarzem, i rodzicami dzieci lub uczniów oraz innymi członkami społeczności przedszkolnej, szkolnej i lokalnej na rzecz dzieci lub uczniów i zapewnienia jakości pracy przedszkola lub szkoły.

SPOSOBY WERYFIKACJI EFEKTÓW UCZENIA SIĘ: po skończonych zajęciach student posiada podstawowe kompetencje do prowadzenia dokumentacji własnej pracy w placówce przedszkolnej i szkolnej. Potrafi zaplanować i realizować proces własnego rozwoju zawodowego jak również swoich wychowanków.

Metody i kryteria oceniania:

Zajęcia prowadzone w formie warsztatowej - analizy dokumentów źródłowych, analiza przypadku,

Zajęcia prowadzone w oparciu o dokumentację źródłową procesu kształcenia wymagają od studenta obecności i aktywnego udziału (2 ECTS) oraz wykonania zadania do każdego tematu (2 ECTS). W razie nieobecności studenci oddają zadania na platformie TEAMS. Komplet oddanych zadań stanowi obok obecności warunek zaliczenia przedmiotu.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-03-01 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Koleff
Prowadzący grup: Joanna Koleff
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie.
ul. Broniewskiego 48
01-771 Warszawa
tel: +48 22 831 95 97 https://chat.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-7 (2024-10-21)