Animacja społeczno-kulturalna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNS-S2-PSK-ASK4 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Animacja społeczno-kulturalna |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przedstawienie głównych zadań animatora kultury w odniesieniu do grup społecznych o żróżnicowanych możliwościach i potrzebach. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest przedstawienie głównych zadań animatora jako inicjatora, koordynatora i moderatora inkluzywnych działań poświęconych szerokiemu uczestnictwu w kulturze. Cele te zostają zobrazowane poszczególnymi programami, projektami i inicjatywymi opartymi na zasadzie współuczestnictwa, gry oraz przyjmowania odpowiednich ról przez członków grupy. Przedmiot stwarza możliwości zarówno wykorzystania elementów własnego dziedzictwa kulturowe, jak i sięgnięcia do obszaru międzykulturowego i modeli wielokulturowych. Obszar działalności animatorów zróżnicowany zostaje w odniesieniu do różnych grup wiekowych i społecznych. Zajęcia prezentowane w cyklu "Animacja społeczno-kulturalna" powinny przyczynić się do wykorzystania różnych typówy osobowych i predyspozycji animatorów dla doboru adekwatnych projektów. |
Literatura: |
Animacja działań kulturalnych - wyzwanie współczesności, red. M.Latoch -Zielińska, Warszawa 2010 J.Nikitorowicz, Kreowanie tożsamości dziecka. Wyzwania edukacji kulturowej, Gdańsk 2005 Z.Paszta, Seniorzy, współczesność, kultura, w : wydawnictwo Poprojektowe Podaj Dalej-Seniorzy dla kultury 2014, s. 20-26 Animacja społeczno-kulturalna. Twórcy i przedstawiciele. Rozwój koncepcji. ZPS Uniwersytet Białostocki 2015, natekst na podstawie referatu konferencyjnego, www.ukw.edu.pl/download/43477/Animacja_-_artykuł.pdf Wierzbicka, A., Słowa klucze. Różne języki - różne kultury, Warszawa, WUW 2007 B.Milerski, Pedagogika kultury, w: Pedagogika, red. Z.Kwieciński,B.Śliwerski, Warszawa 2003 T.I. Mathews, G., Supermarket kultury, Warszawa, PIW 2005. P. Boski, Kulturowe ramy zachowań społecznych. Podręcznik psychologii międzykulturowej, Warszawa 2009. |
Metody i kryteria oceniania: |
Prezentacja przedstawionych przez uczestnika zajęć projektów działań animacyjnych |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-20 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zbigniew Paszta | |
Prowadzący grup: | Zbigniew Paszta | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie.