Komunikacja interpersonalna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNS-S2-PRK-KI2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Komunikacja interpersonalna |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: |
PRiPS, semestr drugi |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Zajęcia w sem. letnim r. akad. 2020/21 prowadzone są w trybie blended-learning w formie zdalnej - łączą formę synchroniczną (15 godzin zajęć odbywających się w czasie rzeczywistym w ramach spotkań grupowych na platformie MS Teams) i formę asynchroniczną (15 godzin zajęć w postaci udostępniania studentom materiałów w MS Teams do samodzielnej realizacji). Zajęcia synchroniczne odbywają się co dwa tygodnie. |
Tryb prowadzenia: | zdalnie |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest podniesienie umiejętności studentów w zakresie komunikacji interpersonalnej, świadomości technik wpływu, zapoznanie ze skutecznymi sposobami komunikacji, wyrobienie kompetencji niwelowania barier komunikacyjnych, budowania strategii wypowiedzi i osiągania celów komunikacyjnych. |
Pełny opis: |
Podczas zajęć studenci zapoznają się z podstawowymi pojęciami dotyczącymi komunikacji interpersonalnej i czynnikami wpływającymi na jakość i skuteczność komunikacji. Ćwiczone i rozwijane będą umiejętności komunikacyjne m. in. w zakresie aktywnego słuchania, stosowania parafraz, komunikatu ja, zwiększanie skuteczności komunikacji w konflikcie, asertywności. Studenci zapoznają się też z zasadami komunikacji z osobami niepełnosprawnymi, zasadami komunikacji sprzyjającej motywowaniu i metodą konstruktywnej konfrontacji. |
Literatura: |
1). Stewart J.(2012). Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej. Warszawa: Wydawnictwo PWN (wybrane rozdziały). 2). Cialdini R. (2020). Wywieranie wpływu na ludzi. Gdańsk: GWP. 3). materiały od prowadzącej |
Efekty uczenia się: |
w zakresie WIEDZY absolwent: PED2A_W07 ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach istotnych z punktu widzenia procesów edukacyjnych P7U_W P7S_WG PED2A_W08 ma rozszerzoną wiedzę o cechach człowieka jako podmiotu konstytuującego różnego rodzaju struktury społeczne i instytucje życia społecznego oraz o zasadach ich funkcjonowania i zachodzących między nimi relacjach, P7U_W; P7S_WG w zakresie UMIEJĘTNOŚCI absolwent: PED2A_U02 potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, opiekuńczo-wychowawczych, kulturalnych, resocjalizacyjnych, pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych w pracy z wychowankami P7U_U; P7S_UW PED2A_U03 potrafi sprawnie porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów, posługując się językiem obcym oraz specjalistyczną terminologią P7U_U; P7S_UW NAU2A_W03 potrafi pełnić rolę nauczyciela-wychowawcy w modelowaniu postaw i zachowań uczniów i wychowanków P7U_W; P7SW_K w zakresie KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH absolwent: PED2A_K02 docenia znaczenie wiedzy i nauk pedagogicznych dla rozwoju jednostki i prawidłowych więzi w środowiskach społecznych, ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu studiowanej dyscypliny naukowej i budowania warsztatu pracy pedagoga, odnosi zdobytą wiedzę w rozwiązywaniu problemów poznawczych i do projektowania działań zawodowych; zasięga opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu. P7U_K ; P7S_KK PED2A_K03 jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie pedagogiki; angażuje się we współpracę i inicjuje działania na rzecz interesu publicznego, P7U_K ; P7S_KO NAU2A_ K06 potrafi pracować w zespole, pełnić w nim różne role oraz współpracy z nauczycielami, pedagogami, specjalistami, z rodzicami lub opiekunami uczniów i innymi członkami społeczności szkolnej i lokalnej P7U_K ; P7S_KO SPOSOBY WERYFIKACJI EFEKTÓW UCZENIA SIĘ: - kolokwium końcowe oraz uczestnictwo w zajęciach synchronicznych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zajęcia odbywają się w trybie stacjonarnym. Aby zaliczyć kurs należy spełnić dwa następujące warunki : a) zaliczyć kolokwium końcowe z treści prezentowanych podczas zajęć synchronicznych oraz lektury (R. Cialdini, "Wywieranie wpływu na ludzi") (min. 60% maksymalnej liczby punktów) p b) uczestniczyć w zajęciach . Dozwolone 2 nieobecnośći (większa liczba nieobecności skutkuje koniecznością wykonania dodatkowego zadania). METODY I KRYTERIA OCENIANIA: Nauczanie frontalne, prezentacja multimedialna, dyskusja, zadania do samodzielnego opracowania, praca w parach, praca w grupach, film. • Ocena końcowa z przedmiotu - na podstawie wyniku pisemnego kolokwium końcowego i obecności na zajęciach synchronicznych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-03-01 - 2025-09-30 |
zobacz plan zajęć |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Koleff | |
Prowadzący grup: | Joanna Koleff | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie.