Translatorium pedagogiczne w języku rosyjskim
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SJO-S2-P-TPJR1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Translatorium pedagogiczne w języku rosyjskim |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | rosyjski |
Rodzaj przedmiotu: | języki obce (nowożytne) |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Zajęcia mają rozwijać kompetencje językowe studentów w aspekcie leksykalnym, gramatycznym i komunikacyjnym, z poszerzeniem specjalistycznej terminologii w zakresie nauk o wychowaniu na poziomie B2+. Kryterium doboru tekstów jest ich związek z problematyką wychowawczą oraz źródłowymi dla niej tekstami pedagogicznymi |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest: - zapoznanie studentów z tekstami pedagogicznymi w języku rosyjskim, ze szczególnym uwzględnieniem zróżnicowania terminologicznego, - wyjaśnienie terminologii pedagogicznej w języku rosyjskim, - udoskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem różnego rodzaju tekstów pedagogicznych, ze szczególnym uwzględnieniem treści specjalistycznych, - rozwinięcie umiejętności translacyjnych na tekstach oryginalnych i adaptowanych, - rozszerzenie zasobów słownictwa specjalistycznego na poziomie B2+ i umiejętności komunikacyjnych. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: В.И.Смирнов, Общая педагогика. Учебник XXI века, Москва 2003. Literatura uzupełniająca: Ю.В.Василькова, Социальная педагогика, Москва 2001 В.А.Ясвин, Образовательная среда, Москва 2001 Źródła internetowe i prasa |
Efekty uczenia się: |
w zakresie WIEDZY: zna i rozumie PED2A_WO1 terminologię używaną w pedagogice oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym, P7U_W, P7S_WG NAU2A_W03 rolę nauczyciela-wychowawcy w modelowaniu postaw i zachowań uczniów i wychowanków, P7U_W, P7SW_K w zakresie UMIEJĘTNOŚCI: potrafi PED2A_U03 sprawnie porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów, posługując się językiem rosyjskim oraz specjalistyczną terminologią na poziomie zgodnym z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (ESOKJ), P7U_U, P7S_UK NAU2A_U05 rozwijać kreatywność i umiejętność samodzielnego, krytycznego myślenia uczniów-wychowanków, P7U_U, P7S_UW w zakresie KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH: jest gotów do PED2A_K02 docenienia znaczenia wiedzy i nauk pedagogicznych dla rozwoju jednostki i prawidłowych więzi w środowiskach społecznych, ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu studiowanej dyscypliny naukowej i budowania warsztatu pracy pedagoga, odnosi zdobytą wiedzę w rozwiązywaniu problemów poznawczych i do projektowania działań zawodowych; zasięga opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu, P7U_K, P7S_KK NAU2A_K02 porozumiewania się z osobami pochodzącymi z różnych środowisk i o różnej kondycji emocjonalnej, dialogowego rozwiązywania konfliktów oraz tworzenia dobrej atmosfery dla komunikacji w klasie szkolnej i poza nią, P7U_K, P7S_KO Metody weryfikacji efektów uczenia się: - bieżąca ocena zaangażowania w dyskusję podczas zajęć - prezentacja na wybrany temat - analiza lingwistyczna, przekład tekstu |
Metody i kryteria oceniania: |
Bilans punktów ECTS: 1- 30 godzin godzin kontaktowych 1- dyskusja i prezentacja na wybrane tematy 1- anliza lingwistyczna i tłumaczenie tekstów 1-praca własna studenta poza uczelnią Kurs kończy się zaliczeniem. Na uzyskanie zaliczenia składa się: Obecność na zajęciach obowiązkowa 20%. Aktywne uczestnictwo w zajęciach 20%. Praca własna studenta poza uczelnią 20%. Analizy lingwistyczne, tłumaczenia, prezentacje, referaty 40%. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Oksana Velyka | |
Prowadzący grup: | Oksana Velyka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Konwersatorium - Zaliczenie |
|
Rodzaj przedmiotu: | języki obce (nowożytne) |
|
Tryb prowadzenia: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia mają rozwijać kompetencje językowe studentów w aspekcie leksykalnym, gramatycznym i komunikacyjnym, z uwzględnieniem specjalistycznej terminologii w zakresie nauk o wychowaniu. Kryterium doboru tekstów jest ich związek z problematyką wychowawczą oraz źródłowymi dla niej tekstami pedagogicznymi. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia mają na celu: - zapoznanie studentów z tekstami pedagogicznymi w języku rosyjskim, ze szczególnym uwzględnieniem zróżnicowania terminologicznego, - wyjaśnienie terminologii pedagogicznej w języku rosyjskim, - udoskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem różnego rodzaju tekstów pedagogicznych, ze szczególnym uwzględnieniem treści specjalistycznych, - rozwinięcie umiejętności translacyjnych na tekstach oryginalnych i adaptowanych, - rozszerzenie zasobów słownictwa i umiejętności komunikacyjnych. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: В.И.Смирнов, Общая педагогика. Учебник XXI века, Москва 2003. Literatura uzupełniająca: Ю.В.Василькова, Социальная педагогика, Москва 2001 В.А.Ясвин, Образовательная среда, Москва 2001 Źródła internetowe i prasa J.Jarosz, A.Kiciak Język Rosyjski dla studentów pedagogiki i psychologii.Lublin 2001 |
Właścicielem praw autorskich jest Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie.