Język rosyjski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SJO-S1-PT-JR3 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język rosyjski |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | rosyjski |
Rodzaj przedmiotu: | języki obce (nowożytne) |
Założenia (opisowo): | Znajomość języka rosyjskiego na poziomie B1+ SJO-S1-PT-JR2 |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Podstawowym celem zajęć jest wyrobienie kompetencji językowo-komunikacyjnych w zakresie sprawności receptywnych i produktywnych przewidzianych dla poziomu B2 ESOKJ |
Pełny opis: |
Zajęcia służą kształceniu kompetencji komunikacyjnych dla potrzeb zawodowych i nieformalnych z poszerzeniem o terminologię specjalistyczną, a także podnoszeniu stopnia wrażliwości językowej przewidzianych dla poziomu biegłości językowej B2 według standardów ESOKJ. Istotnym celem jest również rozwijanie wiedzy studentów na temat kultury, życia społecznego i politycznego innych krajów oraz kształcenie językowe w zakresie: 1) umiejętności tłumaczenia tekstów z języka rosyjskiego, 2) umiejętności formułowania w mowie i piśmie własnych opracowań w języku rosyjskim konferencyjnym, 3) umiejętność komunikowania się w języku obcym w stopniu w zakresie prostych zadań badawczych i zawodowych, 4) poznania podstawowej terminologii teologicznej / pedagogicznej (w zależności od kierunków studiów) i spokrewnionych nauk humanistycznych w języku rosyjskim. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Аршак Саркисян, Лианна Матевосян, Наира Мартирян . Русский для студентов-теологов . LAP LAMBERT Academic Publishing 2012 2. M.N.Anikina – «В Россию с любовью» 3. S.Szadyko – „Poradnik gramatyczny współczesnego języka rosyjskiego” 4. Źródła internetowe i prasa 5. Л.Г.Беликова, Т.А.Шутова, И .Н.Ерофеева. Русский язык: первые шаги. Часть 3. МИРС 2011. 6. J.Jarosz, A.Kiciak Język Rosyjski dla studentów pedagogiki i psychologii.Lublin 2001 Literatura dodatkowa: Г.В. Беляева Слушайте. Спрашивайте. Отвечайте. Пособие по говорению. Диалогическая речь, Москва, Русский язык. Курсы, 2004 Literatura uzupełniająca: 1. Albina Gołubiewa, Natalia Kowalska - “Русский язык сегодня” 2. Halina Dąbrowska, Mirosław Zybert - “Встреча” - ч. 2-3 3. Maria Bazyluk, Tatiana Polowczyk - “Пособие по русскому языку для деловых людей” 4. В.И.Смирнов – «Общая педагогика», Москва 2002, 5. W. Milczarek - “Język rosyjski od A do Z. Repetytorium” 6. Józef Dobrowolski - “300 ćwiczeń z gramatyki języka rosyjskiego” 7. Źródła internetowe i prasa |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: ABSOLWENT ZNA I ROZUMIE K(1)_W04 zna podstawową terminologię teologiczną lub pedagogiczną (w zależności od kierunku studiów) w języku rosyjskim K(1)_W10 zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej UMIEJĘTNOŚCI: ABSOLWENT POTRAFI K(1)_U07 potrafi posługiwać się językiem rosyjskim na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu kształcenia językowego K(1)_U10 potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać umiejętności badawcze i pedagogiczne, planuje i realizuje własne uczenie się z wykorzystaniem różnych źródeł, w tym obcojęzycznych, i technologii KOMPETENCJE SPOŁECZNE: ABSOLWENT JEST GOTÓW DO K(1)_K01 krytycznie ocenia zakres posiadanej wiedzy i umiejętności i rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju zawodowego oraz pogłębienia znajomości się języka rosyjskiego. K(1)_K06 Rozumie, na czym polega znaczenie języka rosyjskiego dla polskiego i światowego dziedzictwa kulturowego. METODY WERYFIKACJI EFEKTÓW UCZENIA SIĘ: - bieżąca ocena zaangażowania w pracę podczas zajęć;(K(1)_U07; K(1)_U10) - zlecone zadania pisemne, prezentacja (K1_W10; K(1)_U10) -praca z tekstem, sprawdziany; (K1_W04; K1_K01; K1_K06 ) - test końcowy pisemny.(K1_U07) |
Metody i kryteria oceniania: |
Bilans punktów ECTS: 1 punkt-30 godzin kontaktowych 0,5- praca własna studenta 0,5- test końcowy Semestr kończy się Zaliczeniem na ocenę. Warunkiem dopuszczenia do testu jest obecność na zajęciach (dopuszczalne dwie nieobecności nieusprawiedliwione, pozostałe należy usprawiedliwić). Na ocenę końcową składa się: 20% - obecność na zajęciach 20% - przygotowanie do zajęć i aktywność 20% - zaliczenie sprawdzianów pisemnych 40% - pisemny test końcowy Ocena końcowa stanowi średnią ocenę ocen cząstkowych. Skala ocen: 5 - 90-100% 4,5- 83-89% 4 - 74-82% 3,5- 68-73% 3 - 60-67% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Oksana Velyka | |
Prowadzący grup: | Oksana Velyka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | języki obce (nowożytne) |
|
Tryb prowadzenia: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Podstawowym celem zajęć jest wyrobienie kompetencji językowo-komunikacyjnych w zakresie sprawności receptywnych i produktywnych przewidzianych dla poziomu B2 |
|
Pełny opis: |
Zajęcia służą kształceniu kompetencji komunikacyjnych dla potrzeb zawodowych i nieformalnych z poszerzeniem o terminologię specjalistyczną, a także podnoszeniu stopnia wrażliwości językowej przewidzianych dla poziomu biegłości językowej B2 według standardów ESOKJ. Istotnym celem jest również rozwijanie wiedzy studentów na temat kultury, życia społecznego i politycznego innych krajów oraz kształcenie językowe w zakresie: 1) umiejętności tłumaczenia tekstów z języka rosyjskiego, 2) umiejętności formułowania w mowie i piśmie własnych opracowań w języku rosyjskim konferencyjnym, 3) umiejętność komunikowania się w języku obcym w stopniu w zakresie prostych zadań badawczych i zawodowych, 4) poznania podstawowej terminologii teologicznej / pedagogicznej (w zależności od kierunków studiów) i spokrewnionych nauk humanistycznych w języku rosyjskim. |
|
Literatura: |
Л.Г.Беликова, Т.А.Шутова, И .Н.Ерофеева. Русский язык: первые шаги. Часть 3. МИРС 2011. Е.Р.Ласкарёва. "Чистая грамматика". Златоуст, 2008. А.Родимкина, Н.Ландсман. "Россия: день сегодняшний". Златоуст, 2015 Учебно-тренировочные тесты по русскому языку как иностранному: Выпуск 1. Грамматика и лексика. Выпуск 2. Чтение. Выпуск 3. Письмо. Южный федеральный университет, Ростов-на-Дону, «Златоуст» Санкт-Петербург, 2009 Аршак Саркисян, Лианна Матевосян, Наира Мартирян . Русский для студентов-теологов . LAP LAMBERT Academic Publishing 2012 J.Jarosz, A.Kiciak Język Rosyjski dla studentów pedagogiki i psychologii.Lublin 2001 Literatura dodatkowa: Г.В. Беляева Слушайте. Спрашивайте. Отвечайте. Пособие по говорению. Диалогическая речь, Москва, Русский язык. Курсы, 2004 |
Właścicielem praw autorskich jest Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie.