Język niemiecki
Informacje ogólne
| Kod przedmiotu: | SJO-S1-PT-JN4 |
| Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
| Nazwa przedmiotu: | Język niemiecki |
| Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
| Grupy: |
Lektoraty - drugi rok kształcenia - semestr letni |
| Punkty ECTS i inne: |
3.00
LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
| Język prowadzenia: | niemiecki |
| Rodzaj przedmiotu: | języki obce (nowożytne) |
| Założenia (opisowo): | Znajomość języka niemieckiego na poziomie B1. |
| Tryb prowadzenia: | w sali |
| Skrócony opis: |
Podstawowym celem jest wyrobienie kompetencji językowo – komunikacyjnych w zakresie sprawności receptywnych i produktywnych przewidzianych dla poziomu B2 ESOKJ |
| Pełny opis: |
Celem zajęć jest nabywanie i rozwijanie czterech podstawowych sprawności językowych: słuchania, mówienia, czytania i pisania. Nacisk położony jest na mówienie i rozumienie ogólnego sensu wypowiedzi, umiejętność znalezienia konkretnych, szczegółowych informacji w słyszanym lub czytanym tekście, umiejętność zadawania pytań i udzielania odpowiedzi, przygotowanie studenta do samodzielności w uczeniu się języka obcego i podnoszenie stopnia wrażliwości językowej, poznawanie realiów życia, kultury krajów niemieckojęzycznych. Ćwiczenie poprawnej wymowy. Motywowanie do uczenia się przez całe życie. Kształcenie kompetencji dla potrzeb zawodowych i nieformalnych. |
| Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Eindrücke - Einblicke Textbuch und Übungsbuch für Mittelstufe; autorzy: Karl-Heinz Drochner, Dieter Föhr, wydawnictwo Langenscheidt 2. Spielarten - Arbeitsbuch zur deutschen Landeskunde; autorka: Angelika Lundquist-Mog, wydawnictwo Langenscheidt 3. Nowe testy maturalne, wydawnictwo: Langenscheidt /poziom rozszerzony, wybrane teksty i ćwiczenia na rozumienie ze słuchu/, autor: J. Rohr Literatura uzupełniająca: 1. aktualne teksty, filmy i ćwiczenia z Deutsche Welle dostępne w internecie: https://www.dw.com/de/deutsch-lernen/s-2055 2. informacje o bieżących wydarzeniach: https://www.dw.com/de 3. Online Lexikon für Psychologie und Pädagogik. WWW: https://lexikon.stangl.eu/ 4. Theologische Realenzyklopädie, autor Gerhard Müller i in. wydawnictwo De Gruyter (dostępna w czytelni ChAT) oraz Theologische Realenzyklopädie Online: https://www.degruyter.com/database/tre/html?lang=de |
| Efekty uczenia się: |
WIEDZA: ABSOLWENT ZNA I ROZUMIE K1_W04 zna podstawową terminologię teologiczną w języku niemieckim K1_W10 zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej UMIEJĘTNOŚCI: ABSOLWENT POTRAFI K1_U07 potrafi posługiwać się językiem obcy na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu kształcenia językowego K1_U10 potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać umiejętności badawcze i pedagogiczne, planuje i realizuje własne uczenie się z wykorzystaniem różnych źródeł, w tym obcojęzycznych, i technologii KOMPETENCJE SPOŁECZNE: ABSOLWENT JEST GOTÓW DO K1_K01 krytycznej oceny zakresu posiadanej wiedzy i umiejętności, i rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju zawodowego SPOSOBY WERYFIKACJI EFEKTÓW UCZENIA SIĘ: - bieżąca ocena aktywności podczas zajęć (ćwiczenia, tłumaczenia, wypowiedzi pisemne i ustne, udział w dyskusji) - sprawdziany cząstkowe lub test na końcu semestru |
| Metody i kryteria oceniania: |
BILANS PUNKTÓW ECTS: 1 ECTS - 30 godzin kontaktowych - ćwiczenia 0,5 ECTS - praca własna 0,5 ECTS - prace pisemne Metody kształtujące i podsumowujące. Zaliczenie z oceną po po każdym semestrze. Ocena semestralna: 30% - uczestnictwo w zajęciach (dopuszczalne 2 nieobecności w sem.) 50% - praca własna (przygotowanie do zajęć - wypowiedzi ustne i pisemne) 20% - testy cząstkowe lub test na koniec semestru |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (zakończony)
| Okres: | 2025-02-20 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
| Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Renata Ernst-Milerska | |
| Prowadzący grup: | Renata Ernst-Milerska | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
| Okres: | 2026-02-23 - 2026-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Renata Ernst-Milerska | |
| Prowadzący grup: | Renata Ernst-Milerska | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
| Rodzaj przedmiotu: | języki obce (nowożytne) |
|
| Tryb prowadzenia: | w sali |
|
| Skrócony opis: |
Podstawowym celem jest wyrobienie kompetencji językowo – komunikacyjnych w zakresie sprawności receptywnych i produktywnych przewidzianych dla poziomu B2 ESOKJ |
|
| Pełny opis: |
Celem zajęć jest nabywanie i rozwijanie czterech podstawowych sprawności językowych: słuchania, mówienia, czytania i pisania przewidzianych dla poziomu biegłości językowej B2 według ESOKJ. - czytanie i rozumienie tekstów prezentujących współczesną problematykę, stanowiska, poglądy - rozumienie dłuższych wypowiedzi ustnych - pisanie na temat bardziej złożonych zagadnień - formułowanie przejrzystych wypowiedzi ustnych, nawiązywanie i podtrzymywanie rozmowy. - umiejętność znalezienia konkretnych, szczegółowych informacji w słyszanym lub czytanym tekście, umiejętność zadawania pytań i udzielania odpowiedzi. Istotnym celem jest przygotowanie studenta do samodzielności w uczeniu się języka obcego i podnoszenie stopnia wrażliwości językowej, poznawanie realiów życia, kultury krajów niemieckojęzycznych. Ćwiczenie poprawnej wymowy. Motywowanie do uczenia się przez całe życie. Kształcenie kompetencji dla potrzeb zawodowych i nieformalnych. Zajęcia służą rozszerzeniu słownictwa o terminologię specjalistyczną z zakresu teologii i pedagogiki. Treści obejmują słownictwo związane z bliskimi życiu tematami (środki komunikacji - samochód, uroczystości rodzinne, człowiek i jego społeczne kontakty, szkoła i kształcenie ogólnie itp.) oraz zagadnienia gramatyczne: - bezokolicznik z zu i bez zu - odmiana przymiotnika - przyimki c.d. - zdania poboczne (czasowe: nachdem, bevor) |
|
| Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Eindrücke - Einblicke Textbuch und Übungsbuch für Mittelstufe; autorzy: Karl-Heinz Drochner, Dieter Föhr, wydawnictwo Langenscheidt Literatura uzupełniająca: 1. Spielarten - Arbeitsbuch zur deutschen Landeskunde; autorka: Angelika Lundquist-Mog, wydawnictwo Langenscheidt 2. Nowe testy maturalne, wydawnictwo: Langenscheidt /poziom rozszerzony, wybrane teksty i ćwiczenia na rozumienie ze słuchu/, autor: J. Rohr Strony internetowe: 1. aktualne teksty, filmy i ćwiczenia z Deutsche Welle dostępne w internecie: https://www.dw.com/de/deutsch-lernen/s-2055 2. informacje o bieżących wydarzeniach: https://www.dw.com/de 3. Online Lexikon für Psychologie und Pädagogik. WWW: https://lexikon.stangl.eu/ 4. Theologische Realenzyklopädie, autor Gerhard Müller i in. wydawnictwo De Gruyter (dostępna w czytelni ChAT) oraz Theologische Realenzyklopädie Online: https://www.degruyter.com/database/tre/html?lang=de |
|
Właścicielem praw autorskich jest Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie.
