Język angielski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SJO-S1-PT-JA3 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język angielski |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | języki obce (nowożytne) |
Wymagania (lista przedmiotów): | Język angielski SJO-S1-PT-JA1 |
Założenia (opisowo): | Znajomość j. angielskiego na poziomie min. B1. |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Podstawowym celem zajęć jest wyrobienie kompetencji językowo - komunikacyjnych w zakresie sprawności receptywnych i produktywnych przewidzianych dla poziomu B1+ |
Pełny opis: |
Podstawowym celem zajęć na I i II roku jest rozwijanie kompetencji językowych takich jak: - czytanie i rozumienie tekstów prezentujących współczesną problematykę, stanowiska, poglądy - rozumienie dłuższych wypowiedzi ustnych - pisanie o bardziej złożonych zagadnieniach - formułowanie przejrzystych wypowiedzi ustnych, nawiązywanie i podtrzymywanie rozmowy. Zajęcia na roku I i II służą kształceniu kompetencji komunikacyjnych dla potrzeb zawodowych i nieformalnych z poszerzeniem o terminologię specjalistyczną, a także podnoszeniu stopnia wrażliwości językowej na poziomie B2 wg EKSJO. Istotnym celem jest również rozwijanie wiedzy studentów na temat kultury, życia społecznego i politycznego krajów anglosaskich. Szczegółowe umiejętności obejmują: 1) tłumaczenie tekstów z języka angielskiego, 2) umiejętności formułowania w mowie i piśmie własnych opracowań w języku angielskim, 3) umiejętność komunikowania się w języku angielskim w stopniu w zakresie prostych zadań badawczych i zawodowych (teologia, pedagogika). |
Literatura: |
Literatura podstawowa: A. Clarke, F. Eales, S. Oakes, J.J. Wilson, Speakout Upper-Intermediate, Pearson Literatura uzupełniająca: R. Murphy, English Grammar in Use, Cambridge, A. Urban, Mów pełnymi zdaniami, Preston Publishing M. Mann, S. Taylore-Knowles, Destination B2, Macmillan Cheri L. Pierson, Lonna J. Dickerson, Florence R. Scott, Exploring Theological English Teacher's Guide: Reading, Vocabulary, and Grammar for ESL/Efl A. Treger, B. Treger, Special Education Vocabulary in Use Strony internetowe: One-Minute World News: https://www.bbc.com/news/av/10462520/one-minute-world-news TED-Ed: https://ed.ted.com/ |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu studiów I stopnia na kierunku TEOLIGIA i PEDAGOGIKA absolwent: WIEDZA: ABSOLWENT ZNA I ROZUMIE K(1)_W04 zna podstawową terminologię teologiczną lub pedagogiczną (w zależności od kierunku studiów) w języku angielskim K(1)_W10 zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej UMIEJĘTNOŚCI: ABSOLWENT POTRAFI K(1)_U07 potrafi posługiwać się językiem obcy na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu kształcenia językowego K(1)_U10 potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać umiejętności badawcze i pedagogiczne, planuje i realizuje własne uczenie się z wykorzystaniem różnych źródeł, w tym obcojęzycznych, i technologii KOMPETENCJE SPOŁECZNE: ABSOLWENT JEST GOTÓW DO K(1)_K01 krytycznej oceny zakresu posiadanej wiedzy i umiejętności, i rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju zawodowego K(1)_K06 rozumie na czym polega znaczenie języka angielskiego dla polskiego i światowego dziedzictwa kulturowego SPOSOBY WERYFIKACJI EFEKTÓW UCZENIA SIĘ: Weryfikacja efektów uczenia się prowadzona jest na różnych etapach kształcenia poprzez: a) bieżącą ocenę pracy studenta w trakcie trwania zajęć - aktywność, udział w dyskusjach - K(1)_U07, K(1)_U10 b) sprawdziany, testy pisemne - K(1)_W04, K(1)_K01 c) praca własna: prace pisemne, prezentacje itp. - K(1)_W10, K(1)_K06 |
Metody i kryteria oceniania: |
BILANS PUNKTÓW ECTS: 4 ECTS - 30 godzin kontaktowych - ćwiczenia; 2 ECTS - praca własna; 2 ECTS - przygotowanie do testów cząstkowych i testu semestralnego Na ocenę końcową z przedmiotu składają się: 20% - obecność na zajęciach 30% - praca własna studenta w domu (zadania domowe) 30% - zaliczenie krótkich sprawdzianów pisemnych w ciągu roku 20% - test końcowy Ocena końcowa stanowi średnią ocen cząstkowych: 5 90-100% 4+ 83-89% 4 74-82% 3+ 68-73% 3 60-67% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
zobacz plan zajęć |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Sojka | |
Prowadzący grup: | Ewa Sojka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie.