Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WP-S2-WETP-SM4 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | seminaria magisterskie |
Założenia (opisowo): | Celem zajęć seminaryjnych jest analiza najważniejszych zagadnień - zarówno merytorycznych, jak i metodologicznych - związanych z procesem zakończenia przez studentów prac magisterskich. |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem seminarium jest asystowanie studentom podczas kończenia prac związanych z pisaniem pracy magisterskiej. |
Pełny opis: |
Część zajęć jest przeznaczona dla wszystkich uczestników seminarium, część - ma charakter rozmów indywidualnych promotora ze studentami. Zajęcia skoncentrowane są przede wszystkim na następujących zagadnieniach: 1. Doskonalenia opisu konkretyzacja indywidualnych projektów badawczych, ze szczególnym uwzględnieniem doboru właściwych prezentacji wyników i technik oraz narzędzi badawczych 2. Dyskusja nad opracowanymi już fragmentami części teoretycznej pracy magisterskiej 3. Refleksja nad analizą i interpretacją uzyskanych wyników badań 4. Korekta niedociągnięć tekstu pracy pod względem formalnym (przypisy, bibliografia, tabele i wykresy, spis treści). |
Literatura: |
1. M. Węglińska (2007). Jak pisać pracę magisterską? Poradnik dla studentów. Kraków: Oficyna Wydawnicza "Impuls". 2. J.W. Creswell (2013). Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. 3. Gutek G., Filozofia dla pedagogów, GWP, Gdańsk 2007. 4. Śliwerski B., Współczesna myśl pedagogiczna, Wyd. IMPULS, Kraków. Seria wydawnicze: 5. Kultura szkoły. Wydawnictwo: Warszawa, Wolters Kluwer. 6. Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki. Wydawnictwo: IMPULS, Kraków. Dodatkowa literatura związana jest z problematyką prac magisterskich. |
Efekty uczenia się: |
KIERUNKOWE EFEKTY UCZENIA SIĘ w zakresie WIEDZY: 1. PED2A_W12 ma uporządkowaną wiedzę na temat teorii wychowania, uczenia się i nauczania oraz innych procesów edukacyjnych P7U_W P7S_WG 2. w zakresie UMIEJĘTNOŚCI: PED2A_U06 posiada rozwinięte umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań pedagogicznych, formułuje problemy badawcze i hipotezy związane z prostymi problemami badawczymi, dobiera adekwatne metody, techniki i konstruuje narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badań, w obrębie wybranej subdyscypliny pedagogiki P7U_U P7S_UW 3. w zakresie KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH: PED2A_K07 jest wrażliwy na problemy edukacyjne, gotowy do działania i myślenia w sposób przedsiębiorczy, w tym z osobami niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie oraz do inspirowania i organizowania działalności na rzecz środowiska społecznego i uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania pedagogiczne P7U_K 7S_KO EFEKTY UCZENIA SIĘ przygotowujące do wykonywania zawodu nauczyciela na studiach II 1 w zakresie WIEDZY zna i rozumie: NAU2A_W04 zagadnienie edukacji włączającej, a także sposoby realizacji zasady inkluzji P7U_W P7SW_K 2. w zakresie UMIEJĘTNOŚCI potrafi: NAU2A_U03 rozpoznawać potrzeby, możliwości i uzdolnienia uczniów oraz projektować i prowadzić działania wspierające integralny rozwój uczniów, ich aktywność i uczestnictwo w procesie kształcenia i wychowania oraz w życiu społecznym P7U_U P7S_UO 3. w zakresie KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH jest gotów do: NAU2A_K05 projektowania działań zmierzających do rozwoju szkoły lub placówki systemu oświaty oraz stymulowania poprawy jakości pracy tych instytucji P7U_K P7S_KR Metody ich weryfikacji: bieżąca ocena zaangażowania w dyskusję podczas zajęć, prezentacja multimedialna na temat pracy magisterskiej. |
Metody i kryteria oceniania: |
BILANS PUNKTÓW ECTS: 1,0 ECTS – udział na seminariach 9,0 ECTS – przedstawienie kompletniej wersji pracy. METODY I KRYTERIA OCENIANIA: Dyskusja na temat pracy z promotorem, prezentacja multimedialna. Warunkiem niezbędnym do uzyskania zaliczenia jest przedstawienie promotorowi pełnego, ukończonego tekstu pracy magisterskiej oraz prezentacji multimedialnej związanej z tą pracą. Zgodnie z rekomendacjami MNiSzW w sprawie kształcenia prowadzonego z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość oraz Zarządzeniem 9/2020 Rektora Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie z dnia 30 kwietnia 2020 r. w sprawie zasad sanitarnych oraz szczególnych zasad kształcenia w Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie w okresie pandemii wprowadza się następujące uzupełnienie niniejszego sylabusa 1. Uznawanie efektów uczenia się w trybie nauki na odległość • Realizacja zajęć na odległość nie narusza art. 63 ust. 1 Ustawy Prawo o Szkolnictwie Wyższym; • Utrzymuje się liczbę punktów ECTS przypisaną określonemu przedmiotowi w realizowanym programie studiów; • Punkt ECTS nadal odpowiada 25–30 godzinom pracy studenta obejmującym zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, organizowanym przez uczelnię oraz indywidualną pracę studenta związaną z tymi zajęciami. 2. Ocena postępów uczenia się na odległość • Nauczyciel akademicki zapewnia studentom informację zwrotną dotyczącą ich postępów w nauce za pośrednictwem USOS oraz maila służbowego w domenie chat.edu.pl • Nauczyciel może ustalić w okresie obowiązywania szczególnych zasad postępowania w okresie pandemii COVID-19 zmianę dotychczasowych zasad oceniania cząstkowego i końcowego przy zapewnieniu jawności reguł postępowania i poinformowaniu studentów o tejże zmianie. Zmiana może dotyczyć wyłącznie formy zaliczenia lub egzaminu końcowego • Do przechowywania informacji zwrotnych o postępach w nauce przeznaczona jest korespondencja mailowa za pomocą maili zgodnych z USOS w domenie chat.edu.pl prowadzonej przez uczelnię. Zajęcia prowadzone są za pomocą komunikatora internetowego zgodnie z planem zajęć określonym przed wprowadzeniem trybu zdalnego. • Nauczyciel wyznacza termin konsultacji online dla studentów na platformie zdalnego nauczania: TEAMS, ZOOM w poniedziałki w godzinach 17:00-19:00. • Wszelkie aktywności związane z monitorowaniem uczenia się studentów i udzielania im informacji zwrotnej są zapisywane na uczelnianej platformie zdalnego nauczania Teams lub za pomocą innego narzędzia – ZOOM. 3. Ocena końcowa, podsumowująca efekty uczenia się na odległość dla przedmiotu weryfikacja efektów uczenia się na odległość jest przeprowadzana w następujący sposób: • w trybie regularnym, na terenie kampusu uczelnianego, w postaci zaliczenia/egzaminu ustnego lub pisemnego, określonego przez prowadzącego przedmiot, przy zachowaniu zasad higieny i bezpieczeństwa związanego z zachowaniem rygorów sanitarnych w okresie epidemii • w trybie online - przy użyciu narzędzi informatycznych TEAMS, ZOOM oraz korespondencji mailowej za pomocą adresów zgodnych z USOS w domenie chat.edu.pl prowadzonej przez uczelnię. W przypadku seminarium dyplomowego na podstawie przesyłanych części pracy dyplomowej. |
Właścicielem praw autorskich jest Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie.