Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WP-S2-WETP-SM3 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | seminaria magisterskie |
Założenia (opisowo): | Podstawowym celem zajęć seminaryjnych jest przeanalizowanie najważniejszych zagadnień - zarówno merytorycznych, jak i metodologicznych - związanych z procesem przygotowywania przez studentów prac magisterskich. |
Tryb prowadzenia: | zdalnie |
Skrócony opis: |
Celem zajęć seminaryjnych jest przeanalizowanie najważniejszych zagadnień - zarówno merytorycznych, jak i metodologicznych - związanych z procesem przygotowywania przez studentów prac magisterskich. Celem seminarium jest również asystowanie studentom podczas pisania pracy magisterskiej. Podstawą seminarium jest indywidualna praca ze studentami tak, by przekazywane treści oraz rekomendowane lektury odpowiadały zróżnicowanej tematyce badawczej i zainteresowaniom poszczególnych studentów. |
Pełny opis: |
Część zajęć będzie przeznaczona dla wszystkich uczestników seminarium, część - będzie miała charakter rozmów indywidualnych promotora ze studentami. Podczas zajęć praca skontrowana będzie przede wszystkim na następujących zagadnieniach: 1. Doprecyzowanie i konkretyzacja indywidualnych projektów badawczych, ze szczególnym uwzględnieniem doboru właściwych metod/technik i narzędzi badawczych. 2. Dyskusja nad opracowanymi już fragmentami części teoretycznej pracy magisterskiej, ze szczególnym uwzględnieniem wykorzystanej literatury i jej ewentualnej aktualizacji. 3. Namysł nad właściwą analizą i interpretacją uzyskanych wyników badań 4. Doskonalenie przygotowywanego tekstu pracy pod względem formalnym (przypisy, bibliografia, tabele i wykresy, spis treści). |
Literatura: |
1. M. Węglińska (2007). Jak pisać pracę magisterską? Poradnik dla studentów. Kraków: Oficyna Wydawnicza "Impuls". 2. J.W. Creswell (2013). Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. 3. Gutek G., Filozofia dla pedagogów, GWP, Gdańsk 2007. 4. Śliwerski B., Współczesna myśl pedagogiczna, Wyd. IMPULS, Kraków. Literatura uzupełniająca Seria wydawnicze: Kultura szkoły. Wydawnictwo: Warszawa, Wolters Kluwer. Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki. Wydawnictwo: IMPULS, Kraków Literatura związana jest z problematyką prac magisterskich. |
Efekty uczenia się: |
KIERUNKOWE EFEKTY UCZENIA SIĘ 1. w zakresie WIEDZY: PED 2A_W04 ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki (zna główne szkoły, orientacje badawcze, strategie i metody badań stosowanych w naukach społecznych; zna mapę stanowisk i podejść metodologicznych; rozumie postulat wieloparadygmatyczności prowadzenia badań w pedagogice) P7U_W P7S_WG 2. w zakresie UMIEJĘTNOŚCI: PED2A_U09 potrafi generować oryginalne rozwiązania złożonych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań w określonych obszarach praktycznych P7U_U P7S_UW 3. w zakresie KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH: PED2A_K07 jest wrażliwy na problemy edukacyjne, gotowy do działania i myślenia w sposób przedsiębiorczy, w tym z osobami niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie oraz do inspirowania i organizowania działalności na rzecz środowiska społecznego i uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania pedagogiczne P7S_KO EFEKTY UCZENIA SIĘ przygotowujące do wykonywania zawodu nauczyciela na studiach II w zakresie WIEDZY zna i rozumie: 1. NAU2A_W01 współczesne tendencje filozofii wychowania i aksjologii pedagogicznej, specyfikę głównych środowisk wychowawczych i procesów w nich zachodzących P7U_W P7S_WG 2. w zakresie UMIEJĘTNOŚCI potrafi: NAU2A_U01 obserwować sytuacje i zdarzenia pedagogiczne, analizować je z wykorzystaniem wiedzy pedagogiczno-psychologicznej oraz proponować rozwiązania problemów P7U_U P7S_UW 3. w zakresie KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH jest gotów do: NAU2A_K03 podejmowania decyzji związanych z organizacją procesu kształcenia w edukacji włączającej P7U_K P7S_KO Metody ich weryfikacji: bieżąca ocena zaangażowania w dyskusję podczas zajęć, koncepcja prezentacji multimedialnej na wybrany temat własnej pracy, tekst pracy. |
Metody i kryteria oceniania: |
BILANS PUNKTÓW ECTS: 1,0 ECTS – czytanie wskazanej literatury 1,0 ECTS – wykonanie korekty pracy w zakresach wskazanych przez wykładowcę . METODY I KRYTERIA OCENIANIA: Dyskusja z prowadzącym na temat uwag dotyczących pracy. Obecność na konsultacjach odbywających się zgodnie z indywidualnie ustalanymi harmonogramami pracy. Warunkiem niezbędnym do uzyskania zaliczenia seminarium jest przedstawienie promotorowi ukończonych fragmentów tekstu pracy magisterskiej. Zgodnie z rekomendacjami MNiSzW w sprawie kształcenia prowadzonego z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość oraz Zarządzeniem 9/2020 Rektora Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie z dnia 30 kwietnia 2020 r. w sprawie zasad sanitarnych oraz szczególnych zasad kształcenia w Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie w okresie pandemii wprowadza się następujące uzupełnienie niniejszego sylabusa: 1. Uznawanie efektów uczenia się w trybie nauki na odległość • Realizacja zajęć na odległość nie narusza art. 63 ust. 1 Ustawy Prawo o Szkolnictwie Wyższym; • Utrzymuje się liczbę punktów ECTS przypisaną określonemu przedmiotowi w realizowanym programie studiów; • Punkt ECTS nadal odpowiada 25–30 godzinom pracy studenta obejmującym zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, organizowanym przez uczelnię oraz indywidualną pracę studenta związaną z tymi zajęciami. 2. Ocena postępów uczenia się na odległość • Nauczyciel akademicki zapewnia studentom informację zwrotną dotyczącą ich postępów w nauce za pośrednictwem USOS oraz maila służbowego w domenie chat.edu.pl • Nauczyciel może ustalić w okresie obowiązywania szczególnych zasad postepowania w okresie pandemii COVID-19 zmianę dotychczasowych zasad oceniania cząstkowego i końcowego przy zapewnieniu jawności reguł postepowania i poinformowaniu studentów o tejże zmianie. Zmiana może dotyczyć wyłącznie formy zaliczenia lub egzaminu końcowego (ze zdalnego na stacjonarny przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa higienicznego i sanitarnego) • Do przechowywania informacji zwrotnych o postępach w nauce przeznaczona jest aplikacja Teams. • Nauczyciel wyznacza termin konsultacji online dla studentów na platformie zdalnego nauczania (Teams oraz w USOS). • Wszelkie aktywności związane z monitorowaniem uczenia się studentów i udzielania im informacji zwrotnej są zapisywane w aplikacji Teams |
Właścicielem praw autorskich jest Chrześcijańska Akademia Teologiczna.