Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WP-S1-PRiMp-SD6
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium dyplomowe
Jednostka: Wydział Nauk Społecznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe
seminaria licencjackie

Założenia (opisowo):

Celem seminarium dyplomowego jest zapoznanie studenta z wymogami obowiązującymi przy realizacji pracy licencjackiej, ukierunkowanie studenta w zakresie prowadzenia rzetelnej kwerendy bibliotecznej oraz pomoc metodyczna i merytoryczna przy realizacji pracy dyplomowej. Analizowana będzie problematyka zagadnień pedagogicznych, które mogą być przedmiotem zainteresowań badawczych studentów zapisanych na seminarium dyplomowe.

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Podstawowym celem zajęć jest dostarczenie studentom syntetycznej wiedzy wprowadzającej w najważniejsze zagadnienia związane z procesem przygotowywania pracy dyplomowej. W trakcie zajęć skoncentrujemy się na zagadnieniach metodologicznych, takich jak: formułowanie celu badań, pytań/problemów badawczych, hipotez; dobieranie metod, technik i narzędzi badawczych, które umożliwiają odnalezienie odpowiedzi na pytania badawcze i weryfikację postawionych hipotez. Podczas rozmów indywidualnych omawiane będą najważniejsze zagadnienia merytoryczne, związane z wybranym przez studenta tematem pracy.

Pełny opis:

Seminarium dyplomowe poświęcone będzie, rozpatrywaniu zagadnień stanowiących spektrum zainteresowań studentów. Jest się okazją do wymiany doświadczeń na temat organizacji i przebiegu praktycznego przygotowania studentów do wykonywania zawodu.

Literatura:

Literatura z zakresu metodologii badań pedagogicznych:

1. T. Pilch, T. Bauman, Zasady badań pedagogicznych, Wydawnictwo

Akademickie „Żak“, Warszawa 2001

2. M. Łobocki, Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2004

3. M. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2004

4. W. Zaczyński, Praca badawcza nauczyciela, WSiP, Warszawa 2000

5. Frankfort-Nachmias Chava, David Nachmias, 2001, Metody badawcze w naukach społecznych, przeł. Elżbieta Hornowska, Poznań: Zysk i S-ka. Rozdział pt. Plany badawcze: eksperymenty.

6. Kvale Steinar, 2013, Prowadzenie wywiadów, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN

Dodatkowo,w trakcie pracy indywidualnej nad projektem pracy, każdy student przygotowuje z promotorem bibliografię tematyczną, odnoszącą się bezpośrednio do tematu pracy dyplomowej

Efekty uczenia się:

WIEDZA: ABSOLWENT ZNA I ROZUMIE

PED 2A_W04    ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej

pedagogiki (zna główne szkoły, orientacje badawcze, strategie i metody badań stosowanych w naukach społecznych; zna mapę

stanowisk i podejść metodologicznych; rozumie postulat wieloparadygmatyczności prowadzenia badań w Pedagogice) 

 P7U_W;  P7S_WG

PED2A_W01 zna w zaawansowanym stopniu terminologię używaną w pedagogice oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym P6U_W P6S_WG

UMIEJĘTNOŚCI: ABSOLWENT POTRAFI

PED2A_U01 posiada umiejętności obserwowania, wyszukiwania i twórczego przetwarzania informacji na temat złożonych zjawisk

społecznych z wykorzystaniem stosownych metod, technik i narzędzi badawczych (w tym zaawansowanych technik ICT) oraz

interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych P6U_U P6S_UW

NAU2 AR_U0 4 analizować metodykę oddziaływań w placówkach resocjalizacyjnych; analizować i stosować teoretyczne podstawy instytucjonalnych

oddziaływań metodycznych; analizować i stosować metody wspierające proces readaptacji i reintegracji społecznej; stosować metodykę

pracy wychowawcy w placówkach socjalizacyjnych, specjalnych ośrodkach szkolno- wychowawczych, młodzieżowych ośrodkach

wychowawczych, młodzieżowych ośrodkach socjoterapii, schroniskach dla nieletnich, zakładach poprawczych; analizować i stosować

podstawy metodyczne pracy wychowawcy w aresztach śledczych i zakładach karnych; określać przyczyny stresu i wypalenia

zawodowego pedagogów resocjalizacyjnych; P6 U_U

P6 S_UO

KOMPETENCJE SPOŁECZNE: ABSOLWENT JEST GOTÓW DO:

PED2A_K04 utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w praktyce pedagogicznej, odznacza się rozwagą, dojrzałością i

zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań pedagogicznych P6U_K P6S_KR

NAU2AR_K01 rozpoznawania specyfiki środowiska lokalnego i podejmowania współpracy na rzecz dobra uczniów i tego środowiska P6 U_K P6 S_KR

Metody i kryteria oceniania:

METODY WERYFIKACJI EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

-bieżąca ocena zaangażowania w dyskusję podczas zajęć,

-przygotowanie projektu pracy dyplomowej.

Metody i kryteria oceniania:

Obecność na zajęciach obowiązkowa w pierwszym semestrze zajęć. (dopuszczalne dwie nieobecności w semestrze). Semestr kolejny to przede wszystkim rozmowy indywidualne ze studentami, odbywające się zgodnie z ustalanymi harmonogramami pracy studenta.

Warunkiem zaliczenia semestru zimowego jest oddanie szczegółowego spisu treści pracy oraz projektu badawczego (sformułowany cel badań i pytania badawcze, określenie metody, techniki i narzędzia badawczego, dookreślenie badanej grupy i terenu badań). Zaliczenie semestru drugiego można uzyskać po oddaniu całości pracy licencjackiej.

BILANS PUNKTÓW ECTS: 0,5 ECTS – 15 godzin kontaktowych;

0,5 ECTS - czytanie wskazanej literatury,

METODY I KRYTERIA OCENIANIA:

Nauczanie frontalne, dyskusja, prezentacja multimedialna; złożenie projektu pracy dyplomowej

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie.
ul. Broniewskiego 48
01-771 Warszawa
tel: +48 22 831 95 97 https://chat.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 6.8.1.0 (2022-12-09)