Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WP-S1-PR-SD6
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium dyplomowe
Jednostka: Wydział Nauk Społecznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe
seminaria licencjackie

Założenia (opisowo):

Zajęcia stanowią podstawę do przygotowania przez studenta pracy dyplomowej. Analizowana będzie problematyka zagadnień pedagogicznych, które mogą być przedmiotem zainteresowań badawczych studentów zapisanych na seminarium dyplomowe. Omówione zostaną najważniejsze elementy , które powinna zawierać praca licencjacka czyli: jasne, precyzyjne, ścisłe i obiektywne przedstawienie przedmiotu pracy z wyraźnym

zaznaczeniem wyników własnych autora na tle opublikowanych

materiałów źródłowych, przejrzysty układ treści pracy, kompletność

opracowania, poprawność i płynność języka i stylu wypowiedzi,

odpowiedni poziom wydawniczy (zachowanie wymagań formalnych,

właściwe użycie programów komputerowych DTP, estetyka

wykonania).

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Podstawowym celem zajęć jest dostarczenie studentom syntetycznej wiedzy wprowadzającej w najważniejsze zagadnienia związane z procesem przygotowywania pracy dyplomowej.

Pełny opis:

Podstawowym celem zajęć jest dostarczenie studentom syntetycznej wiedzy wprowadzającej w najważniejsze zagadnienia związane z procesem przygotowywania pracy dyplomowej. W trakcie zajęć skoncentrujemy się na zagadnieniach metodologicznych, takich jak: formułowanie celu badań, pytań/problemów badawczych, hipotez; dobieranie metod, technik i narzędzi badawczych, które umożliwiają odnalezienie odpowiedzi na pytania badawcze i weryfikację postawionych hipotez. Podczas rozmów indywidualnych omawiane będą najważniejsze zagadnienia merytoryczne, związane z wybranym przez studenta tematem pracy.

Literatura:

Literatura z zakresu metodologii badań pedagogicznych:

Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 2002.

Krüger H.-H., Metody badań w pedagogice, przeł. D. Sztobryn, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2007.

Kubinowski D., Jakościowe badania pedagogiczne. Filozofia, metodyka, ewaluacja, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2011.

Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2011.

Silverman D., Prowadzenie badań jakościowych, przeł. J. Ostrowska, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013.

Smolińska-Theiss B., Theiss W., Badania jakościowe – przewodnik po labiryncie [w:] Podstawy metodologii badań w pedagogice, red. S. Palka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2009, s. 79–102.

Dodatkowo,w trakcie pracy indywidualnej nad projektem pracy, każdy student przygotowuje z promotorem bibliografię tematyczną, odnoszącą się bezpośrednio do tematu pracy dyplomowej

Efekty uczenia się:

WIEDZA: ABSOLWENT ZNA I ROZUMIE

PED 2A_W04    ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej

pedagogiki (zna główne szkoły, orientacje badawcze, strategie i metody badań stosowanych w naukach społecznych; zna mapę

stanowisk i podejść metodologicznych; rozumie postulat wieloparadygmatyczności prowadzenia badań w Pedagogice) 

 P7U_W;  P7S_WG

PED2A_W01 zna w zaawansowanym stopniu terminologię używaną w pedagogice oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym P6U_W P6S_WG

UMIEJĘTNOŚCI: ABSOLWENT POTRAFI

PED2A_U01 posiada umiejętności obserwowania, wyszukiwania i twórczego przetwarzania informacji na temat złożonych zjawisk

społecznych z wykorzystaniem stosownych metod, technik i narzędzi badawczych (w tym zaawansowanych technik ICT) oraz

interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych P6U_U P6S_UW

NAU2 AR_U0 4 analizować metodykę oddziaływań w placówkach resocjalizacyjnych; analizować i stosować teoretyczne podstawy instytucjonalnych

oddziaływań metodycznych; analizować i stosować metody wspierające proces readaptacji i reintegracji społecznej; stosować metodykę

pracy wychowawcy w placówkach socjalizacyjnych, specjalnych ośrodkach szkolno- wychowawczych, młodzieżowych ośrodkach

wychowawczych, młodzieżowych ośrodkach socjoterapii, schroniskach dla nieletnich, zakładach poprawczych; analizować i stosować

podstawy metodyczne pracy wychowawcy w aresztach śledczych i zakładach karnych; określać przyczyny stresu i wypalenia

zawodowego pedagogów resocjalizacyjnych; P6 U_U

P6 S_UO

KOMPETENCJE SPOŁECZNE: ABSOLWENT JEST GOTÓW DO

PED2A_K04 utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w praktyce pedagogicznej, odznacza się rozwagą, dojrzałością i

zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań pedagogicznych P6U_K P6S_KR

NAU2AR_K01 rozpoznawania specyfiki środowiska lokalnego i podejmowania współpracy na rzecz dobra uczniów i tego środowiska P6 U_K P6 S_KR

Metody i kryteria oceniania:

Obecność na zajęciach obowiązkowa w pierwszym semestrze zajęć. (dopuszczalne dwie nieobecności). Semestr drugi to przede wszystkim rozmowy indywidualne ze studentami, odbywające się zgodnie z indywidualnie ustalanymi harmonogramami pracy.

Semestr pierwszy: określenie tematu pracy, opracowanie bibliografii i spisu treści, sformułowanie celu badań, pytań badawczych i (ewentualnie) hipotez. Semestr drugi: dopracowanie koncepcji badań własnych i części teoretycznej pracy. Przygotowanie pracy do obrony.

BILANS PUNKTÓW ECTS: 10 ECTS

1 ECTS - udział w seminarium dyplomowym,

4 ECTS - kwerenda biblioteczna,

5 ECTS - przygotowanie pracy dyplomowej.

METODY I KRYTERIA OCENIANIA:

Nauczanie frontalne, dyskusja, prezentacja multimedialna; złożenie projektu pracy dyplomowej

Praktyki zawodowe:

Nie dotyczy

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie.
ul. Broniewskiego 48
01-771 Warszawa
tel: +48 22 831 95 97 https://chat.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 6.8.1.0 (2022-12-09)