Seminarium dyplomowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WP-S1-PR-SD5 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium dyplomowe |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | seminaria licencjackie |
Założenia (opisowo): | Podstawowym celem zajęć jest dostarczenie studentom syntetycznej wiedzy wprowadzającej w najważniejsze zagadnienia związane z procesem przygotowywania pracy dyplomowej. W trakcie zajęć skoncentrujemy się na zagadnieniach metodologicznych, takich jak: formułowanie celu badań, pytań/problemów badawczych, hipotez; dobieranie metod, technik i narzędzi badawczych, które umożliwiają odnalezienie odpowiedzi na pytania badawcze i weryfikację postawionych hipotez. Podczas rozmów indywidualnych omawiane będą najważniejsze zagadnienia merytoryczne, związane z wybranym przez studenta tematem pracy. |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Zajęcia stanowią podstawę do przygotowania przez studenta pracy dyplomowej. Analizowana będzie problematyka zagadnień pedagogicznych, które mogą być przedmiotem zainteresowań badawczych studentów zapisanych na seminarium dyplomowe. |
Pełny opis: |
Celem seminarium jest ustalenie tematu pracy licencjackiej, opracowanie planu pracy badawczej studenta, umiejętne sformułowanie problemu badawczego oraz wypracowanie umiejętności samodzielnego wyszukiwania materiałów mogących pomóc w rozwiązaniu problemu badawczego.W czasie zajęć krytycznej analizie poddane zostaną przygotowane przez studentów materiały - fragmenty pracy licencjackiej. Celem zajęć jest doskonalenie warsztatu pracy (m.in. konstruowania tekstów, prowadzenia badań, określania problemów naukowych, wnioskowania). |
Literatura: |
Duraj-Nowakowa K., Studiowanie literatury przedmiotu, Wydawnictwo WAM, Kraków 2012 Krüger H.-H., Metody badań w pedagogice, przeł. D. Sztobryn, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2007. Kubinowski D., Jakościowe badania pedagogiczne. Filozofia, metodyka, ewaluacja, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2011. Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2011. Silverman D., Prowadzenie badań jakościowych, przeł. J. Ostrowska, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: ABSOLWENT ZNA I ROZUMIE PED 2A_W04 ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki (zna główne szkoły, orientacje badawcze, strategie i metody badań stosowanych w naukach społecznych; zna mapę stanowisk i podejść metodologicznych; rozumie postulat wieloparadygmatyczności prowadzenia badań w Pedagogice) P7U_W; P7S_WG PED2A_W01 zna w zaawansowanym stopniu terminologię używaną w pedagogice oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym P6U_W P6S_WG UMIEJĘTNOŚCI: ABSOLWENT POTRAFI PED2A_U01 posiada umiejętności obserwowania, wyszukiwania i twórczego przetwarzania informacji na temat złożonych zjawisk społecznych z wykorzystaniem stosownych metod, technik i narzędzi badawczych (w tym zaawansowanych technik ICT) oraz interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych P6U_U P6S_UW NAU2 AR_U0 4 analizować metodykę oddziaływań w placówkach resocjalizacyjnych; analizować i stosować teoretyczne podstawy instytucjonalnych oddziaływań metodycznych; analizować i stosować metody wspierające proces readaptacji i reintegracji społecznej; stosować metodykę pracy wychowawcy w placówkach socjalizacyjnych, specjalnych ośrodkach szkolno- wychowawczych, młodzieżowych ośrodkach wychowawczych, młodzieżowych ośrodkach socjoterapii, schroniskach dla nieletnich, zakładach poprawczych; analizować i stosować podstawy metodyczne pracy wychowawcy w aresztach śledczych i zakładach karnych; określać przyczyny stresu i wypalenia zawodowego pedagogów resocjalizacyjnych; P6 U_U P6 S_UO KOMPETENCJE SPOŁECZNE: ABSOLWENT JEST GOTÓW DO PED2A_K04 utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w praktyce pedagogicznej, odznacza się rozwagą, dojrzałością i zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań pedagogicznych P6U_K P6S_KR NAU2AR_K01 rozpoznawania specyfiki środowiska lokalnego i podejmowania współpracy na rzecz dobra uczniów i tego środowiska P6 U_K P6 S_KR |
Metody i kryteria oceniania: |
Bieżąca ocena zaangażowania w dyskusję podczas zajęć, -przygotowanie projektu pracy dyplomowej. Metody i kryteria oceniania: Obecność na zajęciach obowiązkowa w pierwszym semestrze zajęć. (dopuszczalne dwie nieobecności w semestrze). Semestr kolejny to przede wszystkim rozmowy indywidualne ze studentami, odbywające się zgodnie z ustalanymi harmonogramami pracy studenta. Warunkiem zaliczenia semestru zimowego jest oddanie szczegółowego spisu treści pracy oraz projektu badawczego (sformułowany cel badań i pytania badawcze, określenie metody, techniki i narzędzia badawczego, dookreślenie badanej grupy i terenu badań). Zaliczenie semestru drugiego można uzyskać po oddaniu całości pracy licencjackiej. BILANS PUNKTÓW ECTS: 0,5 ECTS – 15 godzin kontaktowych; 0,5 ECTS - czytanie wskazanej literatury, METODY I KRYTERIA OCENIANIA: Nauczanie frontalne, dyskusja, prezentacja multimedialna; złożenie projektu pracy dyplomowej |
Właścicielem praw autorskich jest Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie.