Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNS-SJ-WE-SM8 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: |
Studia jednolite magisterskie Weipo, 8 semestr Studia jednolite magisterskie WEJA, 8 semestr |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Podstawowym celem seminarium jest przeprowadzenie studentów przez proces pisania pracy magisterskiej oraz prowadzenia przez nich związanych z nią badań. Podstawą seminarium jest indywidualna praca ze studentami. |
Pełny opis: |
Celem seminarium jest przekazanie uczestnikom wiedzy z zakresu: 1. Formułowania problemu badawczego i przedmiotu badań. 2. Kanonu pojęć i zjawisk związanych z zakresem badań w tym wyboru i przeglądu literatury. 3. Formułowania hipotez oraz pytań badawczych. 4. Prowadzenia badań ilościowych i jakościowych z uwzględnieniem opisu gromadzonych z ich pomocą wyników. 5. Struktury pracy magisterskiej oraz zasad, zgodnie z którymi powinna ona zostać przygotowana. 6. Formułowania wniosków, rekomendacji oraz sugestii dotyczących kontynuacji badań. Celem pracy ze studentami jest zachęcanie ich do refleksji nad zagadnieniami związanymi z szeroko pojmowaną pracą współczesnego nauczyciela w kontekście edukacyjno-społecznym. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Creswell, J. W. (2013). Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane. Kraków, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Konarzewski, K. (2000). Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. Warszawa, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne. Łobocki, M. (2011). Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków, Oficyna Wydawnicza "Impuls". Łobocki, M. (2010), Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków, Oficyna Wydawnicza "Impuls". Pilch, T., Bauman, T. (2010). Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa, Wydawnictwo Akademickie "Żak". Plewka, Cz. (2019). Zasady i procedury przygotowywania pracy dyplomowej. Poradnik dla studentów pedagogiki. Koszalin, Wydawnictwo Politechniki Koszalińskiej. Węglińska, M. (2007). Jak pisać pracę magisterską? Poradnik dla studentów. Kraków, Oficyna Wydawnicza "Impuls". Literatura dodatkowa związana jest z problematyką poszczególnych prac magisterskich. |
Efekty uczenia się: |
W ZAKRESIE WIEDZY ABSOLWENT ZNA I ROZUMIE: K.W5. rolę jakości i rzetelności badań naukowych, różne kryteria jakości badań naukowych, w tym reprezentatywność, trafność, rzetelność, wiarygodność, transparentność, autentyczność, triangulację perspektyw teoretycznych, metod badawczych i źródła danych oraz możliwości uogólnienia i transferu rezultatów badawczych; K.W6. sposoby wykorzystania wyników badań naukowych w praktyce społecznej i pedagogicznej, cele badawcze i typy badań w kontekście możliwości ich praktycznego zastosowania, sposoby praktycznego wykorzystania badań naukowych (analizę i diagnozę sytuacji, analizę problemów społecznych i pedagogicznych, określanie potrzeb i planowanie działań interwencyjnych, ewaluację osiągnięć), a także krytyczno-emancypacyjny i transformacyjny potencjał badań naukowych; K.W7. etyczne aspekty prowadzenia i wykorzystywania badań naukowych w dziedzinie nauk społecznych, podstawowe zasady przeprowadzania tych badań, dylematy i wybory etyczne na różnych etapach procesu badawczego, zaangażowanie uczestników badań, społeczno-polityczny kontekst badań, sposoby prezentacji wyników badań w przestrzeni publicznej; pojęcie plagiatu w pracy badawczej; W ZAKRESIE UMIEJĘTNOŚCI ABSOLWENT POTRAFI: K.U1. zaprojektować proces badań oraz umiejętnie dobrać narzędzia badawcze; K.U6. dobrać literaturę i materiały źródłowe adekwatne do problemu pracy dyplomowej; K.U7. dobrać formę prezentacji zebranych danych oraz argumentację adekwatną do zaprezentowania problemu pracy dyplomowej. W ZAKRESIE KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH ABSOLWENT JEST GOTÓW DO: K.K1. rzetelnego sprawozdania wyników swoich badań; K.K2. przestrzegania zasad rzetelności intelektualnej i reguł własności intelektualnej; K.K3. rzetelnego sprawozdania wyników badań zawartych w pracy dyplomowej. SPOSOBY WERYFIKACJI EFEKTÓW UCZENIA SIĘ: |
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność na zajęciach jest obowiązkowa (dopuszczalne są dwie nieobecności w semestrze). Warunkiem uzyskania zaliczenia 1. semestru jest sprecyzowanie tematu pracy magisterskiej oraz przeprowadzenie kwerendy bibliotecznej umożliwiającej przedstawienie literatury podstawowej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-24 - 2023-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Stefan Kwiatkowski | |
Prowadzący grup: | Stefan Kwiatkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-02-22 - 2024-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Stefan Kwiatkowski | |
Prowadzący grup: | Stefan Kwiatkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Chrześcijańska Akademia Teologiczna.