Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNS-S2-PSK-SM4 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Student posiada syntetyczną wiedzę wprowadzającą w najważniejsze zagadnienia związane z procesem przygotowywania pracy magisterskiej. |
Skrócony opis: |
Podstawowym celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z wiedzą na temat pisania pracy magisterskiej w naukach społecznych, a także urzeczywistnianie tej wiedzy w praktyce, czego ukoronowaniem ma być gotowa praca magisterska. |
Pełny opis: |
Pełny opis: Przedmiot obejmuje znajomość podstawowych reguł pisania pracy magisterskiej oraz rozumienie struktury procesu badawczego na który składa się: wybór projektu badawczego (sformułowanie problemu badawczego i problemów szczegółowych, hipotez, zbudowania planu badawczego, zdefiniowanie jednostek analizy: jednostki indywidualne, grupy, organizacje, wytwory społeczne); zdefiniowanie celu(ów) badań. Seminarium magisterskie ma dostarczyć studentom wiedzy m.in. w obszarze następujących zagadnień: 1) Temat i tytuł pracy magisterskiej. 2) Struktura pracy magisterskiej: a) Wstęp i jego przykładowe wzory (postawienie problemu badawczego, dotychczasowe badania nad problemem badawczym, braki w dotychczasowych badaniach, cel pracy, struktura pracy, zakończenie wstępu); b) Układ rozdziału (teoretycznego, metodologicznego - wzorce), rozplanowanie rozdziałów, c) Przypisy (źródłowe i odsyłające - przykłady), d) Zakończenie pracy magisterskiej (wprowadzenie do zakończenia, nawiązanie do zastosowanych metod, technik i narzędzi badawczych, formułowanie ustaleń wynikających z badań, formułowanie wniosków wynikających z ustaleń). 3) Strategie badań: ilościowe i jakościowe. 4) Integrujący przegląd literatury (etapy przeglądu oraz priorytety w wyborze literatury). 5) Strategie pisania pracy magisterskiej: a) Pisanie jak myślenie, b) Wyrobienie nawyku pisania, c) Klarowność i spójność tekstu oraz gramatyka (strony, czasy i "wypełniacze"), d) Pisanie konspektu. 6) Przewidywane problemy etyczne: a) Problemy etyczne w kontekście definiowania problemu badawczego, b) Problemy etyczne w kontekście formułowania celu badawczego i stawiania pytań badawczych, c) Problemy etyczne w kontekście gromadzenia danych, d) Problemy etyczne wyłaniające się w procesie analizy i interpretacji danych badawczych, e) Problemy etyczne występujące podczas pisania i rozpowszechniania prac naukowych. 7) Fazy pracy umysłowej (wykorzystanie nieświadomej pracy mózgu w pisaniu pracy magisterskiej). |
Literatura: |
Literatura: Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską. Poradnik dla studentów, Impuls, Kraków 2007. Babbie E., Podstawy badań społecznych, PWN, Warszawa 2008. Creswell J.W;, Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2009. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: PED 2A_W04 ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki (zna główne szkoły, orientacje badawcze, strategie i metody badań stosowanych w naukach społecznych; zna mapę stanowisk i podejść metodologicznych; rozumie postulat wieloparadygmatyczności prowadzenia badań w pedagogice), P6U_W P6S_WG PED2A_W09 zna fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji, posiada uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacyjnych, P6U_W P6S_WG P6S_WK Umiejętności: PED2A_W09 zna fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji, posiada uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacyjnych, P6U_W P6S_WG P6S_WK PED2A_U02 potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, opiekuńczo-wychowawczych, kulturalnych, resocjalizacyjnych, pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych w pracy z wychowankami, P6U_U P6S_UW Kompetencje społeczne: PED2A_K02 docenia znaczenie wiedzy i nauk pedagogicznych dla rozwoju jednostki i prawidłowych więzi w środowiskach społecznych, ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu studiowanej dyscypliny naukowej i budowania warsztatu pracy pedagoga, odnosi zdobytą wiedzę w rozwiązywaniu problemów poznawczych i do projektowania działań zawodowych; zasięga opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu, P6U_K P6S_KK PED2A_K07 jest wrażliwy na problemy edukacyjne, gotowy do działania i myślenia w sposób przedsiębiorczy, w tym z osobami niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie oraz do inspirowania i organizowania działalności na rzecz środowiska społecznego i uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania pedagogiczne, P6U_K P6S_KO SPOSOBY WERYFIKACJI EFEKTÓW UCZENIA SIĘ: - bieżącą ocenę pracy studenta w trakcie trwania zajęć (prezentacje, opracowania pisemne, aktywność), - egzamin dyplomowy |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenianie wyłaniających się stopniowo kolejnych części pracy. Egzamin magisterski |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-03-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Piejka | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Piejka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie.