Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza: warsztaty
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNS-S2-PSK-POWW3 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza: warsztaty |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Zajęcia z Pedagogiki opiekuńczo – wychowawczej: warsztaty umożliwią studentom wzbogacenie kompetencji interpersonalnych, wypracowanie umiejętności identyfikowania i rozwiązywania problemów wychowawczych, podejmowania kreatywnych działań na rzecz integracji grupy wychowanków, wzmacniania ich kompetencji społecznych, kreatywności i samodzielności. |
Pełny opis: |
Zajęcia z Pedagogiki opiekuńczo – wychowawczej: warsztaty umożliwią studentom wzbogacenie kompetencji interpersonalnych. Warsztaty mają również na celu wypracowanie u studentów umiejętności identyfikowania problemów wychowawczych wśród dzieci i młodzieży z placówek oświatowych i opiekuńczych i podejmowania prób konstruktywnego ich rozwiązywania. Podczas zajęć warsztatowych studenci mają możliwość poznawania i samodzielnego wdrażania kreatywnych form zajęć na rzecz integracji grupy, doskonalenia kompetencji społecznych, kreatywności i samodzielności jej członków. Dodatkowym celem zajęć jest ukazanie praktycznej działalności pedagoga-wychowawcy w rzeczywistości opiekuńczo-wychowawczej. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: D. Wosik-Kawala (red.), Rodzinne i instytucjonalne środowiska opiekuńczo-wychowawcze, Lublin 2013. A. Majewska-Gałęziak (red.), Metoda warsztatowa w kształtowaniu umiejętności interpersonalnych, Katowice 1998. M. Jachimka, Grupa bawi się i pracuje, Wrocław, Oficyna Wydawnicza UNUS 1994 B. Solecka, Jak skutecznie uczyć, aby osiągnąć sukces edukacyjny? Scenariusz zajęć warsztatowych, Warszawa 2018. Literatura uzupełniająca: A. Faber, E. Mazlish, Jak mówić, żeby dzieci słuchały? Jak słuchać, żeby dzieci mówiły?, Poznań 1992. https://epedagogika.pl/scenariusze-zajec-12 |
Efekty uczenia się: |
W zakresie WIEDZY: PED2A_W01 absolwent zna terminologię używaną w pedagogice oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym (P7U_W; P7S_WG); NAU2A_W03 absolwent zna i rozumie rolę nauczyciela-wychowawcy w modelowaniu postaw i zachowań uczniów i wychowanków (P7U_W; P7SW_K); W zakresie UMIEJĘTNOŚCI: NAU2A_U01 absolwent potrafi obserwować sytuacje i zdarzenia pedagogiczne, analizować je z wykorzystaniem wiedzy pedagogiczno-psychologicznej oraz proponować rozwiązania problemów (P7U_U; P7S_UW); NAU2A_U02 absolwent potrafi adekwatnie dobierać, tworzyć i dostosowywać do zróżnicowanych potrzeb uczniów materiały i środki, w tym z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnej, oraz metody pracy w celu samodzielnego projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych, dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych (P7U_U ; P7S_UO); W zakresie KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH: NAU2A_K02 absolwent jest gotów do porozumiewania się z osobami pochodzącymi z różnych środowisk i o różnej kondycji emocjonalnej, dialogowego rozwiązywania konfliktów oraz tworzenia dobrej atmosfery dla komunikacji w klasie szkolnej i poza nią (P7U_K; P7S_KO); NAU2A_K04 absolwent jest gotów do rozpoznawania specyfiki środowiska lokalnego i podejmowania współpracy na rzecz dobra uczniów i tego środowiska (P7U_K; P7S_KK); METODY WERYFIKACJI EFEKTÓW UCZENIA SIĘ: Weryfikacja efektów uczenia się: - bieżąca ocena zaangażowania w dyskusję podczas zajęć, - bieżąca ocena przygotowania i samodzielnego przeprowadzenia zajęć warsztatowych |
Metody i kryteria oceniania: |
Metoda: warsztaty Rozliczenie punktów ECTS (2 ECTS): O,5 ECTS - obecność na zajęciach, 0,5 ECTS - aktywne uczestnictwo w warsztatach, przygotowanie do zajęć, 1 ECTS - przygotowanie i samodzielne przeprowadzenie zajęć warsztatowych. Obecność na zajęciach obowiązkowa. Dopuszczalna jedna nieobecność w semestrze, osoby, które przekroczą ten limit, zostaną poproszone o przygotowanie dodatkowej pisemnej pracy zaliczeniowej na wskazany przez prowadzącego temat. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (w trakcie)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-23 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Kluczyńska | |
Prowadzący grup: | Joanna Kluczyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Chrześcijańska Akademia Teologiczna.