Wybrane zagadnienia filozofii
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNS-S1-P-WZF1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wybrane zagadnienia filozofii |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Proces kształcenia ukierunkowany jest m.in. na zdobycie przez studentów wiedzy ogólnej. Ten efekt kształcenia uzyskamy poprzez pogłębienie i rozszerzenie wiedzy z zakresu wybranych zagadnień filozofii współczesnej i umiejętność analizowania literatury przedmiotu. Realizację przedmiotu kończy złożenie eseju zaliczeniowego. |
Tryb prowadzenia: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Zajęcia dostarczają syntetycznej wiedzy dotyczącej najważniejszych pojęć i problemów filozofii integralnej. Ich celem jest wprowadzenie studentów we współczesną problematykę filozoficzną, zapoznanie z najważniejszą metateorią naszych czasów. Zajęcia mają za zadanie wzbudzić pragnienie dalszego zdobywania wiedzy filozoficznej. |
Pełny opis: |
Wykład ogniskuje się wokół następujcych zagadnień: 1. Charakterystyka Teorii Integralnej 2. Koncepcja holonu i holarchii 3. Model AQAL – struktura, mapa, praktyka 4. Świadomość integralna 5. Imperatywy moralne świadomości integralnej 6. Linie rozwoju świadomości 7. Stany rozwojowe i typy 8. Edukacja integralna, idee edukacji integralnej w polskiej pedagogice 9. Trzy spojrzenia na edukację AQAL 10. Wybrane realizacje edukacji AQAL 11. Wybrane aspekty metodologii integralnej 12. Rozwój osób dorosłych w świetle teorii rozwoju postkonwencjonalnego (na przykładzie teorii konstruktywistyczno-rozwojowej) 13. Integralne poziomy mistrzostwa. Edukacyjne implikacje modelu rozwoju postkonwencjonalnego. 14. Duchowość według AQAL. Przyczynek do edukacji integralnej |
Literatura: |
M.B. Kielar, Integralna wizja Kena Wilbera i jej zastosowanie w edukacji, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa 2012. M.B. Kielar, A. Gop, Integralny Pluralizm Metodologiczny. Teoria i badania naukowe, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa 2012. |
Efekty uczenia się: |
w zakresie WIEDZY: - Student ma zaawansowaną wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym, PED1A_WO6, P6U_W, P6S_WG - Student zna i rozumie najważniejsze, tradycyjne i współczesne nurty i systemy filozoficzne leżące u podstaw filozofii integralnej, rozumie ich historyczne i kulturowe uwarunkowania, PED1A_WO3, P6U_W, P6S_WG w zakresie UMIEJĘTNOŚCI: - Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii, P6S_UW 04 - Student potrafi używać języka specjalistycznego i porozumiewać się w sposób precyzyjny i spójny, P6S_UW 07 w zakresie KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH: Student jest gotów do refleksji na tematy etyczne - filozoficzne, P6_SKK 04 Student jest gotów do dostrzegania i formułowania problemów moralnych i dylematów etycznych, P6_SKK 05 |
Metody i kryteria oceniania: |
Bilans punktów ECTS: 1 ECTS – 30 godzin kontaktowych; 1 ECTS – ocena aktywności studenta na zajęciach/praca własna/lektura wybranych tekstów, 2 ECTS - zaliczenie na ocenę. Zajęcia odbywają się w sali. Metody nauczania: Nauczanie frontalne, prezentacja multimedialna, dyskusja. Kryteria oceniania: 1) Obecność na zajęciach jest obowiązkowa, dopuszczalne są dwie nieobecności. 2) W przypadku większej liczby nieobecności na zajęciach prowadzący zadaje dodatkowe prace do wykonania przez studenta. 3) Student jest zobowiązany do przyswojenia materiału z zajęć. 4) Warunkiem dopuszczenia do zaliczenia jest rozliczenie obecności na zajęciach. 5) Zaliczenie odbywa się w formie pisemnej - wymagane jest napisanie eseju według zasad filozofii integralnej, na temat wybrany przez studenta. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mirosław Michalski | |
Prowadzący grup: | Mirosław Michalski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie.