Tutoring - tryb indywidualny teologia lub pedagogika
Informacje ogólne
| Kod przedmiotu: | ChAT-SD-T3 |
| Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
| Nazwa przedmiotu: | Tutoring - tryb indywidualny teologia lub pedagogika |
| Jednostka: | Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie |
| Grupy: | |
| Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
| Język prowadzenia: | (brak danych) |
| Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
| Tryb prowadzenia: | mieszany: w sali i zdalnie |
| Skrócony opis: |
Celem zajęć jest indywidualne wsparcie metodologiczne i merytoryczne w badaniach prowadzonych na potrzeby przygotowywanej rozprawy doktorskiej w dyscyplinie teologia, a także merytoryczne i dydaktyczne współdziałanie w realizacji praktyk zawodowych Doktoranta. |
| Pełny opis: |
Tematyka prowadzonych indywidualnie konsultacji z Doktorantem jest ustalana w zależności od bieżących badań Doktoranta i w oparciu o zatwierdzony Indywidualny Plan Badawczy. Omawiane są badania własne Doktoranta, przygotowywanie wystąpienia konferencyjnego, publikacji naukowej i wniosku grantowego. Doktorant uzyskuje wsparcie metodologiczne i merytoryczne. Ponadto przedmiotem konsultacji jest ustalenie organizacji praktyk zawodowych, planowanie i nadzór merytoryczny i dydaktyczny nad realizacją tych praktyk. Omawiane są pojawiających się trudności. Tutoring obejmuje więc następujące bloki. 1. Specyfika dyscypliny teologia i jej paradygmaty badawcze (ciąg dalszy). 2. Bieżącą weryfikacja realizacji IPB. 3. Przygotowanie artykułu naukowego oraz wniosku grantowego. 4. Poprawność metodologiczna prowadzonych badań poprzez analiza badań stanowiących podstawę rozprawy doktorskiej. 5. Realizacja praktyk zawodowych. |
| Literatura: |
Literatura jest ustalana indywidualnie w trakcie zajęć i każdorazowo jest związana z badaniami naukowymi Doktoranta i realizacją praktyk zawodowych. |
| Efekty uczenia się: |
WIEDZA: ZNA I ROZUMIE K_W01: w stopniu zaawansowanym światowy dorobek teoretyczny w teologii w zakresie własnej specjalizacji, umożliwiający krytyczną rewizję istniejących paradygmatów K_W02: wybrany światowy dorobek naukowy oraz kierunki jego rozwoju w teologii w zakresie własnej specjalizacji oraz jego implikacje dla własnej działalności badawczej K_W03: kluczowe zasady projektowania badań teologicznych K_W04: metody badań w teologii z obszaru odpowiadającego własnej specjalizacji, szczególnie z zakresu gromadzenia, uwzględniając najnowsze osiągnięcia i kierunki rozwoju UMIEJĘTNOŚCI: POTRAFI K_U01: wykorzystywać wiedzę z zakresu teologii do twórczego identyfikowania, formułowania i innowacyjnego rozwiązywania złożonych problemów, przede wszystkim w ramach wykonywania zadań o charakterze badawczym w naukach teologicznych, w szczególności: (1) definiować cel i przedmiot badań, formułować problem i hipotezę badawczą; (2) prawidłowo dobierać oraz stosować metody badań, techniki i narzędzia badawcze, a także twórczo je rozwijać; (3) analizować i interpretować pozyskane dane; (4) transferować wyniki swych oraz cudzych prac badawczych do sfery gospodarczej i/lub społecznej K_U04: planować i realizować indywidualne i zespołowe przedsięwzięcia badawcze w teologii, także przedsięwzięcia w środowisku międzynarodowym K_U05: samodzielnie planować i działać na rzecz własnego rozwoju zawodowego, szczególnie w zakresie przedsięwzięć badawczych KOMPETENCJE SPOŁECZNE: JEST GOTÓW DO K_K01: uznawania i promowania znaczenia wiedzy naukowej w rozwiązywaniu problemów badawczych K_K02 : krytycznej oceny dorobku uprawianej dyscypliny naukowej oraz własnego wkładu w rozwój tej dyscypliny K_K05: przestrzegania standardów naukowych i zasad etyki pracy naukowej oraz systematycznego doskonalenia własnych kompetencji w działalności naukowej. |
| Metody i kryteria oceniania: |
Metody dydaktyczne: dyskusja, lektura tekstów naukowych. Prowadzący wyznacza termin konsultacji w sali lub online. Metody weryfikacji efektów uczenia się: przygotowanie do tutoringu (lektura własna) i udział w dyskusji – K_W01, K_W02, K_W03, K_W04, K_U01, K_U04, K_K01, K_K02; przedstawianie etapów badań własnych oraz projektu publikacji naukowej – K_W01, K_W02, K_W03, K_W04, K_U01, K_U04, K_K05. Zaliczenie (ZAL): Doktorant brał czynny udział w tutoringu oraz przedstawił postępy w prowadzonych badaniach i projekt publikacji naukowej Brak zaliczenia (NZAL): Doktorant nie brał czynnego udziału w tutoringu lub nie zaprezentował postępów w prowadzonych badaniach i projektu publikacji naukowej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
| Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Warsztaty, 15 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Jerzy Sojka | |
| Prowadzący grup: | Jerzy Sojka | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Warsztaty - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (w trakcie)
| Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-22 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Warsztaty, 15 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Marcin Hintz, Jerzy Pańkowski | |
| Prowadzący grup: | Marcin Hintz, Jerzy Pańkowski | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Warsztaty - Zaliczenie |
|
| Tryb prowadzenia: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Właścicielem praw autorskich jest Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie.
