W_1., W_2, W_3 – test pisemny (kolokwium pisemne) z wiedzy teoretycznej
Zaliczenie poniżej 50% - ocena 2 (ndst)
Zaliczenie na 51 % - 60% - ocena 3 (dst)
Zaliczenie na 61-80 % - ocena 4 (db)
Zaliczenie na 81-100 % ocena 5 (bdb)
U_1, U_3 K_1 i K_2: Praca pisemna: Przygotowanie dwóch scenariuszy: scenariusz lekcji i uroczystości klasowej (szkolnej)
Kryteria oceny scenariusza:
• Scenariusz nie spełnia podstawowych założeń, repertuar i działania są nieadekwatne do okoliczności, nieodpowiednie do możliwości percepcyjnych dzieci – ocena 2 (ndst)
• Scenariusz jest poprawny, uwzględnia podstawowe założenia, ma błędy w doborze repertuaru i charakteru działań. Przy realizacji wymagałby korekt– ocena 3 (dst)
• Scenariusz jest poprawny, spełnia wszystkie podstawowe założenia, nie ma błędów w doborze repertuaru i działań, jest możliwy do realizacji i nie wymaga korekt, jest typowy, nie zawiera elementów innowacji i kreatywności – ocena 4 (db)
• Scenariusz jest poprawny, spełnia wszystkie podstawowe założenia, planowane działania i dobór repertuaru są bardzo interesujące, w scenariuszu są elementy kreatywności, innowacji, przy czym nie wykraczają one poza możliwości przeciętnej szkoły czy klasy. – ocena 5 (bdb)
U_2. Prezentacja przygotowanego repertuaru – przykładowych piosenek dla dzieci (ewentualnie utworów instrumentalnych) lub prezentacja przykładowych zajęć muzycznych dla dzieci zawierających podstawowe elementy muzycznej aktywności: śpiewanie, ruch przy muzyce, słuchanie)
Kryteria oceny prezentacji:
• Poprawność – zgodność z tekstem
• Właściwe tempo wykonania
• Precyzja wykonania i umiejętność korygowania swoich działań
K_3. Recenzja wybranego wydarzenia artystycznego – koncert, audycja telewizyjna, radiowa podcast internetowy itp. – opis i analiza pod kątem przydatności dla dzieci.
Kryteria oceny recenzji:
• Recenzja nie spełnia podstawowych założeń: nie zawiera opisu wydarzenia, brakuje w niej rzetelnej analizy i oceny przydatności dla dzieci – ocena 2 (ndst)
• Recenzja jest poprawna, uwzględnia podstawowe założenia, ma błędy w opisie i działań. Przy realizacji wymagałby analizie działań – wymaga korekt– ocena 3 (dst)
• Recenzja jest poprawna, spełnia wszystkie podstawowe założenia, nie mbłędów w opisie, jest rzetelna, nie wymaga korekt, nie zawiera elementów innowacji i kreatywności – ocena 4 (db)
• Recenzja jest poprawna, spełnia wszystkie podstawowe założenia, spostrzeżenia wynikające z opisu i analizy są bardzo interesujące, zawiera elementy kreatywności, innowacji, przy czym nie wykraczają one poza możliwości przeciętnej szkoły czy klasy. – ocena 5 (bdb)
•
Ocena końcowa jest średnią czterech elementów:
Test pisemny (kolokwium pisemne)
Praca pisemna (scenariusz zajęć muzycznych)
Praca pisemna (recenzja wybranego wydarzenia artystycznego)
Prezentacja przykładowych zajęć
|