Wiedza
student zna i rozumie:
P6S_WG 05
podstawową wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym;
H1A_W04
S1A_W05
P6S_WG 09 podstawowe teorie dotyczące wychowania, uczenia się i nauczania, rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów;
H1A_W04
P6S_WG 08 podstawową wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, ich prawidłowości i zakłóceń;
S1A_W05
P6S_WG 10 podstawową, uporządkowaną wiedzę o różnych środowiskach wychowawczych, ich specyfice i procesach w nim zachodzących;
S1A_W02
S1A_W08
P6S_WG 25 podstawową wiedzę dotyczącą wsparcia pedagogicznego na danym etapie edukacji i w zakresie określonym specjalnością studiów.
H1A_W04
S1A_W04
Umiejętności
student potrafi:
P6S_UW 01 dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych; analizuje ich powiązania z różnymi obszarami działalności pedagogicznej;
S1A_U01
S1A_U08
P6S_UW 02 posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznym i w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności pedagogicznej;
H1A_U04
S1A_U03
S1A_U08
P6S_UW 04 samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT);
H1A_U01
H1A_U03
H1A_U10
P6S_UW 05 zastosować elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie prostych badań pedagogicznych; potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT) oraz wskazywać kierunki dalszych badań;
H1A_U02
H1A_U04
S1A_U01
S1A_U02
S1A_U08
P6S_UW 07 używać języka specjalistycznego i porozumiewać się w sposób precyzyjny i spójny przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów, ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej;
H1A_U07
P6S_UW 12 posługiwać się zasadami i normami etycznym i w podejmowanej działalności, dostrzega i analizuje dylematy etyczne; przewiduje skutki konkretnych działań pedagogicznych;
S1A_U05
Kompetencje społeczne
student jest gotowy do:
P6_SKK01 dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia, ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności;
H1A_K01
S1A_K01
S1A_K06
P6_SKK 02 docenienia znaczenie nauk pedagogicznych dla utrzymania i rozwoju prawidłowych więzi w środowiskach społecznych i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych;
S1A_K03
P6_SKK 03 podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie pedagogiki;
S1A_K07
P6_SKK 04 refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej, ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny; H1A_K04
S1A_K04
S1A_K06
P6_SKK 09
odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy, rozumiejąc i szanując różnorodność tworzących go tradycji;
H1A_K05
P6_SKK 10 działania na rzecz osób wymagających opieki, pomocy i szczególnej troski.
S1A_K04
|