Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pedagogika szkolna z diagnozą i terapią pedagogiczną

Informacje o programie studiów

Kod: WNS-S2-PSzDTP
Nazwa: Pedagogika szkolna z diagnozą i terapią pedagogiczną
Tryb studiów: stacjonarne
Rodzaj studiów: Drugiego stopnia
Czas trwania: 2-letnie
Kierunki, specjalności i specjalizacje poznawane w ramach wszystkich toków nauczania programu (w przypadku tego programu zdefiniowano tylko jeden możliwy tok nauczania). Kierunki: Pedagogika
Kierunki, specjalności i specjalizacje poznawane tylko w ramach niektórych toków nauczania programu (związane z konkretnymi etapami). Kierunki do
wyboru:
(brak)
Jednostki organizacyjne oferujące ten program studiów Jednostki: Wydział Nauk Społecznych (od 2020) [ inne programy w tej jednostce ]

Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:

moje zaliczenia etapów

Główny tok nauczania

Nie zdefiniowano standardowych toków nauczania

Pozostałe toki nauczania

Dodatkowe informacje

Warunki przyjęcia:

dyplom ukończenia studiów, wynik postępowania kwalifikacyjnego

Możliwe do uzyskania certyfikaty: Magisterium na kierunku pedagogika
Uprawnienia zawodowe:

Absolwent kierunku pedagogika w zakresie pedagogiki szkolnej z diagnozą i terapią pedagogiczną posiada kwalifikacje do wykonywania zawodu pedagoga szkolnego oraz terapeuty pedagogicznego na wszystkich etapach kształcenia. Absolwent może podjąć pracę w szkole, poradni psychologiczno-pedagogicznej, placówkach edukacyjnych oraz opiekuńczo-wychowawczych, posiada uprawnienia dotyczące terapii wczesnego wspomagania dziecka, terapii pedagogicznej dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w tym trudnościami w uczeniu się, trudnościami społeczno-emocjonalnymi, analizowania powiązań pomiędzy innymi dyscyplinami naukowymi oraz wykorzystywania ich w postępowaniu diagnostycznym i działaniach terapeutycznych, a także w posługiwaniu się ujęciami teoretycznymi w celu analizowania zachowań uczniów i wychowanków. Program studiów Pedagogika szkolna z diagnozą i terapią pedagogiczną jest zgodny z przepisami Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela, jest również zbieżny z zakresem zadań terapeuty pedagogicznego określonych przez Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 13 lutego 2019 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych szkołach i placówkach.

Dalsze studia:

Możliwość ubiegania się o przyjęcie na studia podyplomowe i doktoranckie

Treści nauczania:

spełniają wymogi Polskiej Ramy Kwalifikacji dla Szkolnictwa Wyższego, na podstawie ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym z dnia 20 lipca 2018 r. (Dz. U. z dnia 2018 . poz. 1668 z późn. zm.) i rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 14 listopada 2018 r. w sprawie charakterystyk drugiego stopnia efektów uczenia się dla kwalifikacji na poziomach 6-8 Polskiej Ramy Kwalifikacji (Dz.U. 2018 poz. 2218), oraz standardy kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela zgodnie z rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2019 poz. 1450). Program kształcenia został określony w uchwale nr 17/2020 Senatu Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie z dnia 18 czerwca 2020 r. w sprawie ustalenia programu kształcenia na kierunku pedagogika na poziomie studiów II stopnia w zakresie pedagogiki szkolnej z diagnozą i terapią pedagogiczną o profilu ogólnoakademickim. Efekty uczenia określone zostały w uchwale nr 18/2020 Senatu Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie z dnia 18 czerwca 2020 r.

ul. Broniewskiego 48
01-771 Warszawa
tel: +48 22 831 95 97 https://chat.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 6.8.1.0 (2022-12-09)